Showing posts with label TRIP :: KELANTAN. Show all posts
Showing posts with label TRIP :: KELANTAN. Show all posts

Thursday, February 23, 2017

Review hotel :: Holiday Villa Hotel & Suites Kota Bharu





aku amik gambar depan hotel ni masa kuar makan malam tu.
makan gerai depan2 tu jer.. jalan kaki..belambak kedai makan..sedap pulak tu..

sebenarnya aku macam nak amik hotel jenis resort kat tepi pantai..
ada satu hotel ni kat Tok Bali.. cantik dan affordable..
tapi jauh sangat...!! dah nak ke tengganu sana tu..
since urusan kiteorang - dan jemputan wedding kawan abah sado dekat2 bandar KB
so..amik hotel kat bandar jer lah..

sebenarnya baca review..hotel ni banyak gak complain..
tapi aku boleh consider sebab - ada yang compalain bilik kecik 
aku tak sure jenis bilik yang mana..
bagi aku..memang standard bilik2 tuk hotel2 tengah2 bandar -yang jadi tumpuan..
kecik untuk bilik superior atau deluxe
walaupon harga cecah Rm 200 tuk semalam..
tapi aku rasa kalau amik jenis family suit ker studio ker..ok kot..

macam hotel ni.. memang tak nafikan..agak kecik tuk 2 jenis bilik standard
jauh lebih kecik dari yang pernah aku duduk dengan harga yang murah sikit
kalau nak cakap..kecik nya macam hotel tune hotel aku pernah duduk dulu
tapi tune hotel tu harga 100 jer semalam.. so berbaloi la..
kat sini..dah cecah rm 200 tuk bilik biasa2..
kire mahal lah gak..
tapi hotel ni memang penuh..ramai orang..n full booked..
sebab aku rasa..kedudukan hotel ni sendiri kot..
dekat dengan Wakaf Che Yeh..-nanti aku tunjuk gambar dekat nye macamane..

lagi satu orang complain bising..bunyik kenderaan
haaiisshh.. dah tentu2 lah hotel ni memang betul2 kat kat jalan utama-jalan sesak
kebanyakan hotel pon macam tu..
ko kalau umah tepi jalan pon kompem bunyik bising kenderaan tu kan..
ko kalau nak sunyi..tengok hotel kat mana ko pilih..
kalau kate kat tepi pantai dan jauh dari jalan raya tetibe ko complain bising bunyik kenderaan..
tu baru betul boleh complain.. hahahaha..sesuatu sangat tu kan..

kalau nak complain pasal servis ker.. kebersihan ker..pasal facilities macam air-cond ker..toilet ker..
atau pasal menu breakfast ker..
ok lah jugak..
tapi nak complain pasal size bilik kecik..pasal bising jalan..tak patut sangat lah..
sebab kalau kite booking on line pon dah di nyatakan dah sesiap size bilik besar mana..
dan dah tau kan hotel ni teletak kat tengah bandar tepi jalan utama..
so semua terletak kat tangan pilihan masing2..
kalau dah kite yang pilih tu.. redho jer lah..







tu ada pintu tengah2 access bilik sebelah kot ko dtg dengan family ker..boleh bukak pintu kuar masuk







sebab dah tau bilik superior kecik sangat [kalau sesetengah hotel ok jer tuk kiteorang]
tapi hotel ni..kiteorang amik bilik Deluxe.. besar sikit jer..harga pon lebih sikit jer pon..
booking last minute..tak dapat lah murah2 sangat..

memang agak kecik walaupon deluxe..
aku pernah amik jumpa deluxe lagi kecik giler dari ni ngan harga lagi mahal..huhu..
so yang ni..ok jer pon tuk kiteorang 4 beranak..
ada ruang anak2 nak main..
ada ruang besar tuk solat ngan selesa..

cuma katil queen..!! 
sebab biasa dah tak pernah kot aku jumpa hotel2 banyak bintang macam ni kasi katil queen jer..huhu
so berimpit lah 4 beranak..
seb bek lah malam tu masing2 letih jadi semua tido mati lena..hahaha...
kalau tak memang tak selesa gak tu..
dah cakap ngan abah sado dah..
lepas ni memang tak boleh nak amik bilik2 macam ni..deluxe ker atau primier ker
lepas ni kene amik bilik double deluxe ker..studio atau family suite ker sebab anak2 makin membesar..
dah tak ley share2 katil..




fes time aku jumpa hotel sediakan Quran....

sejadah tu biasa beberapa kali aku jumpa dah..
ada sesetengah kite kene mintak..
tapi ni dah siap2 sedia..senang tak yah mintak2..


tapi...


towel nan hado..!! hahaha..
part ni.. abah sado hangin gak la..
penat badan kan...check in hotel pon lewat dah kol 8 macam tu
masuk2 bilik terus mandikan anak2..
sekali tengok2 towel takde..
tipon soh hantar towel nak dekat 15 minit..!!
anak aku kene tunggu sejuk2 depan pintu bilik air
aku pulak tak bawak towel extra sebab biasa bawak pon tak guna
[ada dalam travelling bag jer dalam kereta]
aku tak lah marah.. mungkin derang lupa letak lepas kemas2..
kebetulan bahagian aku.. as long as towel tak bau alas kaki.. hahahaha

tu jer lah.. yang lain2 ok jer..aku dah tua2 ni tak cerewet sangat pon..
selesa nak tido..
bilik bersih..toilet ok..
kalau ko datang kejap2 tuk setakat bermalam..
boleh jer lah hotel ni..ngan harga nya..


eerrr.. tapi kalau aku datang lagi.. may be amik hotel lain kot..hahaha..
tukar2 lah kan...amik pengalaman berbeza giteewww...












kesian anak2 pagi2 bangun tengok permandangan banggunan jer.. hahaha
haaa..ada lagi satu pasal hotel ni..
parking die memang kurang..
takde parking khas dalam banggunan yang safety sikit..
parking kat bawah macam tu jer lah..
dengan tepi2 hotel dan kedai..
tapi terang..ada lampu..tak sure ada guard jaga ke dak..
tapi alhamdulillah selama kereta kiteorang..heheh..
bab2 ni memang risau..
bukan murah hokeh cermin kereta kalau kene pecah ke hapa..
walaupon mungkin dalam tu takde apa pon kan..
kiteorang memang concern sangat pasal ni tak kire kat mana2...




dan salah satu sebab aku amik hotel ni sebab betul2 berhadapan dengan Wakaf Che yeh..
alaaa..wakaf Che Yeh ni macam uptown tu jer jugak..
tapi boleh lah ko nak isi masa malam ko jalan2 kat sini kalau tak de buat apa..
lintas jalan kaki jer..
malam2 meriah sini..dan kedai makan banyak..
pagi2 pon ada macam pasar kat dalam tu jual makanan macam2..
laki aku gi beli Laksam tuk aku sementara aku bawak anak2 mandi kolam



qaleef asal tido hotel jer tanya ada swimming pool ker tak.. pheeww..
so..memang kalau kata carik hotel..
mesti pilih kene ada private swimming pool..!!
kalau tak macam kesian jer die tanya2 "biler nak mandi kolam"
selalu akan ada masa sikit sebelum check-out tu atau petang2 dah penat berjalan..
bawak lah anak2 mandi kolam..asalkan derang seronok..
lagi2 si mat kepala bulat tu..





kolam kat tingkat 2..tertutup dalam banggunan..
besar dan bersih.. kolam kanak2 pon besar..
tak de bau klorin.. tapi air nya sejuk ya hampun..
anak2 aku mandi kejap jer..menggigil2 dalam tu..hahahaha... bagus lah gak..
kalau tak mereput mak ko menunggu setiap kali pon..




so far... walaupon ada kurang sana sikit sini sikit..
tapi ok jer tuk kiteorang..
nak carik makan senang..tu penting gak tu tuk kiteorang..
ada kolam tuk anak2..
dari segi kebersihan pon ok jer..tak lah bau hapak atau rasa macam hotel lama sangat..
nak hotel mewah2 sangat.. sila bayar lebih amik Hotel Perdana KB tu.. hahaha
tu insyaa Allah ko puas hati..
tu kalau aku setakat bercuti saja2.. boleh amik hotel tu lain kali..
kalau check in pon dah tengah malam..dan bizi kat luar..
hotel ni ok dah...







Wednesday, February 22, 2017

TRIP ke Kelantan 2017


weekend baru ni.. kiteorang gi Kelantan..waaweeeeeeeeeeee...
ni kali ke dua sepanjang kawen..
fes time pergi dengan abah sado dan qaleef.. tahun 2014 -lepas banjir besar dulu tu..
dan ni lepas 3 tahun.. teruja nak datang balik..dengan shaquille sekali
lupa dah serik perjalanan jauh tu.. hahahaha...

banyak kali plan sebenarnya nak gi kelantan ni since last time tu..
tapi tu lah.. kalau takde alasan bebetul kukuh tu yang tak sampai2..
kebetulan pulak tetibe dapat jemputan kawan rapat opis abah sado kat sana..
memang tak pikir hapa dah..terus setuju jer nak pergi.. 

sabtu pukul 3 pagi gerak dah.. lalu ikut bentong..
perjalanan sepatut nya amik masa dalam 7 jam [kire sekali singgah solat subuh dan mandi]
tapi jadi 9 jam..!! sebab salah masuk jalan..pheewwww.....#salahabahsado
sepatut nya target benti solat area gua musang..
tapi ni subuh masuk kuala lipis tak lepas lagi..
benti singgah solat kat Masjid area Kuala Lipis situ..
lepas tu benti mandi-sarapan kat RnR Gua Musang



ikut Merapoh..kosong jalan.. awal pagi sangat lagi ni
jauh betul rasa perjalanan nya..huhu



kat area Gua Musang..sejuuuukkk jer.. berkabus tebal..


sampai KB.. hujan..so makin slow perjalanan..
plan sampai awal nak gi Rantau panjang dulu sebenarnya.. terus terbantut.. 
so terus ke KB dulu sebab aku ada meeting dengan orang -one of sebab datang kelantan jugak nih-
sepatut nya janji nak meeting pukul 2-3 petang macam tu..
tapi sebab takut terkejar2 kalau pergi Rantau Panjang dulu..
so selesaikan urusan kerje yang lebih penting..
nanti nak shopping pon hati lagi tenang kan.. heheh...
sampai KB pukul 12 tengahari [lewat !!] terus gi meeting dulu
seb bek lah derang ok jer...




pasal hal kerje aku ni..memang plan nak gi kelantan khusus tuk ini..
tapi tak lah seawal ni...
plan nya may be dalam bulan 3 macam tu..
tapi dah alang2 tu.. gi jer lah sekali..aku anggap Allah mudah kan..
bukan senang ooii ko nak datang 2-3 kali..bukan dekat hokeh..
at least.. dapat lah jumpa berkenal2 dulu dan bincang apa yang boleh
selama ni melalui phone call or whats app jer..
bincang depan2..senang lagi..puas hati

kebetulan pulak die bukak hari sabtu tu -kelantan kan tutup sabtu kan
tapi sebab ahad esok nya kelantan cuti umum..
so.. die ganti kan sabtu tu bukak.. macam tu lah..
kalau tak..sia2 gak lah aku dah datang jauh2 tu kan...huhu

dalam sejam-2 meeting macam tu..
tak lama sangat sebab anak2 dah boring..dan penat..
qaleef dari dalam kereta lagi dah tanya biler nak sampai..biler nak gi hotel..
jangan kate dia..kiteorang ni lag lah dari kol 1-2 pagi dah bangun siap2 gerak
sampai ke pukul 12 tghari tu tak rehat lagi..
ngan kebulur nya lagi..-dah terbayang2 makanan Kelantan








so terus gi carik kedai makan..
dan kiterang pergi kedai yang sama masa datang tahun 2014 tu..!!
kebetulan terjumpa..hahaha..
nama restoran ni tak silap aku Restoran Shakila betul2 seberang jalan dengan Balai Islam kalau aku tak silap la..
suka kedai tu sebab makanan nya ya hampun ko.. banyak giler..!!
sampai ko tak tau nak makan apa..
memang hampir kebanyakan makanan2 unik kelantan ada kat sini..
tapi kiteorang just makan nasik jer..ngan lauk ayam percik kaler putih tu..-aku suka..
kalau ikut kan macam2 nak makan..
tapi aku jenis dah penat..kepala dah pusing..tengkuk dah sakit sebab duduk lama nau dalam kereta
terus hilang selera makan..rugi toii..
aku dok pikir nak check-in Hotel dan rehat jer time tu..
kau tau kan berjalan ngan anak2 kecik ni macamane...
lagi2 biler shaquille start boring tak nak duduk car seat..dan meragam letih..


setel makan.. kalau ikutkan.. boleh dah check in Hotel..-dekat2 situ jer..
dah booking dah..
tapi sebab rasa tak nak membazir masa..
boleh pulak kiteorang terus ker Rantau Panjang tu..huhu
dalam 45 minit perjalanan dari KB..
aku dah sakit kepala dah..tapi tengok abah sado macam beriye2 nak pergi..
tak sampai hati pulak aku..
so.. aku just amik panadol 2 biji dan tido sekejap dalam perjalanan
seb bek anak2 pon tido sekali -lega

sampai sana dalam kol 3 lebih ke 4 tak perasan
aku dah rasa better... tak sakit kepala dah..
lagi pon.. secara fitrah nya.. kalau kau sakit..pergi tempat shopping..
insyaa Allah boleh baik.. muwahahahahahaha..
tapi memang betul pon..
terus tak ingat dah aku migrain sebelum tu..
tegak jer aku berjalan..




melambak pulak orang jual menan kat sini..pffttt...
aku pon tak sure mahal murah.. belikan jer sorang seketul
lepas dapat menan senang hati makpak nak berjalan..

aku tak beli apa2 pon..
cuma gi sini niat semata nak beli seluar jeans anak2..
aku suka beli kat sini sebab jeans nya macam jenis2 orang dewasa tu
macam orang laki suka pakai..
jenama momotaro tah hapa nama nya tah -laki aku tau lah
dan harga lebih murah..jenis jenas elok cantik..
dulu pernah beli kat qaleef..sampai sekarang elok lagi menurun kat adik nya..
so tu memang memborong banyak sekali pakai lama..
tuk aku tak beli apa2.. setakat beli baju tido..



aah lupa.. aku beli tekung kat kedai mak kawan[blog reader aku]
ingat tak..aku pernah cerite nama nya Mimi..gambar atas ni..
dulu2 kenal die tegur aku masa ngah ralit shopping kat area kedai mak dia..
terus keep in touch sampai sekarang..
so biler kate nak datang sini.. aku singgah lagi jumpa die kat kedai..
dulu..beli telekung travel..kali ni beli tekung lain pulak..
jenis baru kain cantik niat nak pakai raya nanti..
sebelah tu mak dia.. muda sangat kannn..!!!
aku ni nak panggil makcik pon tak sampai hati.. huhu..
seronok kenal orang baik2 macam derang ni.. 

so far..tu jer lah pon aku beli..
selebih nya meronda dok ikut abah sado yang lebih membeli nya..
lagi pon hujan.. macam renyah sikit nak bergerak tu..
Rantau panjang pon dah besar..dulu pernah kes terbakar..
dah di alihkan ke bahagian belakang..ada banggunan lain..
habes gak lah pusing semua..



gerak balik pukul 6 macam tu singgah solat kat masjid Beijing Rantau Panjang
orang panggil masjid cina..
sebab bentuk design nya macam tu..








ni dari gugel..cantik kat masjid nya... cantik sangat bagi aku
tapi sayang.. tak dapat nak tengok jalan2 amik gambar sendiri lebih sebab kejar masa dan lagi hujan time tu



lepas solat..terus gerak ke KB sebab booking hotel kat situ
aku pilih hotel dekat dengan Wakaf Che yeah.. HOLIDAY VILLA
sampai dalam pukul 7-8 malam baru check-in..
penat giler tak gheti aku nak bagitau..haha
balik hotel kebulur lagi.. tak makan.. nak kuar balik gi carik makanan pulak..
tu sebab aku amik hotel kat stu sebab kedai makan senang..
turun hotel kat depan tu belambak..
ada Wakaf che yeah macam uptown kat Kl ni bukak malam2
so meriah kawasan situ..
pasal hotel nanti aku review..so far ok jer..

ok lah.. nanti sambung.. 



Wednesday, June 18, 2014

wordless wednesday :: cerita tak habes lagi


ko dah pokpek2 cakap pasal cerite najis mughalazoh anak ko tadi..
tetibe nak buat entry wordless wednesday..??
dah kenapa ko...

pastu nak cerite banyak..
kate wordless wednesday..la sangat...
ok..dah... layan gambar jer...





bukan senang sebenarnya nak amik gambar bertiga..
walaupon dah ada monopod...tapi.. susah sangat nak amik gambar bertiga macam ni..
ini pon sebab ada adik aku ikut skali masa gi Kelantan ritu..
kalau tak..saja2 kat kedai makan ramai2 orang nak aku keluarkan monopod tu selfi 2 beranak..
tak kan laki aku nak nyerrrr...!!! 





amboiii kemahen kakak ko makan...

ni kat pantai cahaya bulan kelantan ritu pergi tu..
jalan2 petang..
tapi masa sampai tu gerimis mengundang..jadi lepak kedai makan jer makan pasembor..kot..
tak tau lak apa namanya..tapi sedaaaaaappp...!!! 



ni adik bongsu aku umur 16 tahun..
cuti2 sekolah memang akan dok umah aku..
kalau ikutkan hati..memang aku nak amik bela je terus adik aku ni..
die sorang jer tinggal masih belajar..
tapi susah nak pindah2 sekolah kan..
dan lagi..liat betul die nak tinggalkan kawan2 die tu...

aku suka kalau die tinggal ngan aku... dak qaleef pon rapat sangat ngan acu nyer ni..
memang die nak acu sesaje..senang keje aku kalau die ada.. hahahaha...


masa ni dalam kol 6 ptang lebih kot..
tu ko tengok..memang mendung jer...gelap awan...
rasanya pantai ni memang tak ley mandi kot...
masa tu tengok derang ngan buat apa tah..ada projek..





lepak makan pasembor tu jer lah kat situ...
kenyang giler..punah harapan nak makan nasik kerabu golok malam tu..
sbab aku sakit pewot makan banyak sangat..agagaga...

tu qaleef memang pesen amik gambar cegitu sekarang..
macam main peek a boo lak dia....cak2 pulak dia...



notatanganAty :: seronok gi Kelantan tak habes lagi...

















IKLAN


NAK KULIT CANTIK DAN GLOWING BERSERI2 TIME RAYA NANTI..??
boleh dah start minum EPHYRA dari sekarang 


HARGA PROMO RM 180 [berbanding harga asal RM 197]
tapi aku akan bagi korang harga kasih sayang yang pasti lebih menarik..!!

wassap/sms :: 019-2085089
atau email :: nurha_abdul82@yahoo.com










Wednesday, June 11, 2014

Kelantan :: rugi kalau tak singgah shopping di RANTAU PANJANG



sebenarnya...dari awal..kiteorang tak plan nak gi Rantau panjang ni..
sebab kiteorang membayangkan tempat ni jauh sangat nak pusing dari Kota Bharu tu...
tapi tetibe laki aku ngajak sehari sebelum balik..
plan nya malam tu nak pergi lagi qakaf che yeh 2nd round..
ngajak kawan laki aku tu..
tapi kawan tu cakap...
shoping kat qakaf che yeh mahal..
berbanding shoping kat rantau panjang tu..
mahal..??!! gullpp..
aku dah rasa murah dah tu..
tapi ada lagi tempat yang lagi murah..??!!

ok fineeee....

kiteorang cancel pergi wakaf che yeh malam tu..
plan esok nya..masa nak balik singgah sekali Rantau Panjang..
kali ni laki aku yang mengajak..
so..harus lah aku sengeh2 macam kupang kan...ngeeee...

sekali ngan kawan laki aku tu..

tips pertama nak gi sini :: kalau ko orang luar dari kelantan dan tak teror kecek klate.. bawak kawan klate datang sama2.. sebab..biasanya derang akan bagi harga yang lebih muraaaaahhh waktu tawar menawar nanti
kalau ada la...






this is Rantau Panjang hokeh..hahaha
konon2 nak amik gambar kat sini waktu balik..
sekali dah lecak tiak aku ni ha..dak qaleef pon dah membuta dalam kereta..
ada lah sekeping gambar kiteorang laki bini dalam IG tu ha...


sebenarnya...rantau panjang ni..
tak lah jauh sangat poooonnn....
tengok dalam peta macam jauh jer..uhukhukkk....
laki aku pon cakap macam jauh jer...malas ler tew sebenarnya kan...
aku dah pernah pergi sini sebenarnya dah pergi 6-7 tahun lepas..
yang masa abang aku kawen tu...
tapi masa tu dari dabong kelantan..lebih kurang 2 jam perjalanan..
tu rasa jauh sangat tuuuu....
tapi sini dari KB...tak rasa..lagi pulak jalan ikut pekan..
tau2 dah sampai...




sampai2 kat Rantau Panjang tu..tegak jer dah kepala aku...hahaha...
masih tak berubah macam 6-7 tahun lepas..
cume bertambah kedai baru aku rasa...



ni adik aku amik gambar sikit sangat niiiii....
dari dalam kereta masa nak mencarik parking..
kawasan ni besar..dari sini boleh nampak seberang thailand tu ha..
ko kalau berani lintas pakai sampan gi la ko...
tapi orang cakap barang2 nya sama jer..sebab barang2 kat sini pon amik dari sana jugak..



ni jer kot gambar2 yang ada...memang tak banyak..
sebab lepas tu camera terus simpan..
sebab tangan dah penuh kiri kanan ngan barang...miahahaha...
sampai kan stroller qaleef tu kiteorang buat trolley...



tips kedua nak kesini :: pakai baju yang selesa...sebab kebanyakan kedai kat sini.. takde kipas..ekon jauh sekali.. walaupon cuaca luar tak panas..tapi suasana dalam kedai lagi2 kat kedai2 papan tengah2 tu..teramat lah panas..

tu aku pakai baju dan tudung aku beli dari pasar besar Siti Khadijah..
cotton dan selesa sangat..
adik aku..qaleef ngan laki aku..
kemain masing2 bau kepam baju dah lenjun balik tu..
sampai kene tukar masing2..



ni lah kawan fared dak kelantan aku cakap tu..Wan nama nya
kawan satu opis Fared ni kat KL ni...tapi balik kampung awal bulan..
die lah banyak tolong kiteorang kat sini..carik kan hotel..jalan bagai..
yang bawak gi tempat besh..dan tolong kiteorang tawar menawar..
asal ada barang pekenan jer.. terus die masuk tawar2 harga..giteewww ko aty..
dah murah nak murah lagi...lalalala...harus lah kaaaaann...

tu kat depan kedai menan tu ngan bargain tuk bajak backhoe besar punyeerrr...
kat Selangor Kl aku jumpe ritu Rm 150.. kat Manjaku kedai baby Rm 200 rasanya..
kat Rantau panjang ko nak tau berapa aku dapat lepas bargain..??
hanya RM 50 hengget hokeh...!!



jap jap aku amik gambar kasi ko tengok besar mana..







besar kaaaaann.... 50 hengget... okeh lar tu...
haaaa...lepas ni boleh la tolong mama korek tanah belakang nak tanam sayur...
menanam lah sangat ko aty... >___<



sambung cerite..
kat Rantau Panjang ni tak perasan berapa jam..
tapi tak lama..kot...hahaha..
aku tak beli kain baju sendiri pon..
lebih pada baju seluar qaleef..jeans budak ya hampuuunn..memang murah...
ko cer kire dari fes entry aku pasal kelantan ni berapa banyak dah aku tulis n cakap murah tu...kahkahkah..
tapi memang murah..nanges kalau tak beli..
sebab nak datang lagi tak tau tahun biler ko kan..
laki aku pon sama...die yang lebih shoping ooii..
tu yang hati senang bawak gi shoping hari tu tuuuu.....
nak gak beli comforter...
tapi tak jumpe yang pekenan..
dan yang kebanyakan aku jumpe..
bukan full 100% cotton..mesti ada campur..
tak berapa suka..nanti tak selesa..
jadi..tak beli...



yang ni antara aku beli.. tu periuk kukus tu aku beli kat pasar besar siti khadijah..
lepas kurang dapat Rm 50.. tapi mahal..!! 
sebab kat Rantau panjang ni boleh dapat Rm 35 besar tu jugak.. nanges..!!
salahkan laki sebab ritu kate tak nak pergi sini...sob sob...

tu yang tray buffet bertingket2 aku beli tu..
ko hagak2 berapa aku beli semua tu..??
4 bekas sekali tutup..2 saiz.. semua sekali hanya Rm 49..
bagi aku muraaaaahhh sangat...sebab aku pernah beli satu 2 tahun lepas sebelum raya kat Selangor ni ha..
satu jer dah Rm 45.. satu jer hokeh...
ni 49 hengget dapat 4 tingkat ko..!!!

mak mak sangat kan aku sekarang ni..shopping beli bende2 macam ni..ngehngehngeh...
aku beli sebab aku rasa keperluan..
ni lagi nak raya.. ada rejeki sikit nak jemput tetamu datang umah kan..buat makan2..
boleh lah guna.. kemas sikit..dan tertutup...

apa lagi eh yang menarik kat rantau panjang ni..
macam2 ah yang besh...

dan lagi menarik nya kat sini untuk aku..
aku jumpa pembaca blog aku...
giler jauh ko sampai Rantau panjang tu hokeh..
sikit lagi nak sampai thailand...hahaha..
teranjat gegel orang tegur aku...
seb baik tak mintak sign...hahahaha..pang sikit Aty... lebey pulak ko kan..
okeh2.. nama die Mimi..penah beli menan wooden toys ngan aku..
Mimi tegur aku masa aku kat dalam satu deret kedai nak beli jeans Qaleef..
alahai... mekaseh sudi tegur blogger ikan kering macam aku ni...
cantik dan lembut orang nya..
ohooii..orang kelantan cantik2 hokeh..
siap jumpa mak dia..makcik dia..adik die..
semua cantik2 awet muda..
nak panggil makcik pon segan....
bertambah besh.. sebab Mimi ni ada kedai kat situ....
jual tudung2 dan telekung..
dapat lah aku rembat telekung untuk travel dah lama aku carik yang cantik kain nya..
tak tebal macam lycra...tapi tak nipis macam satin biasa orang jual tu...
aku tak suka kain satin2 nipis2 ringan2 tu..
berkilat semacam..kedut pon semacam...
bila solat bawah kipas..terbang semua...
nak solat kan..biar lah elok2 sikit gamak nya..
nanti aku cerite pasal telekung tu hokeh..
kaler hijau apple...cantiiiikkk...siap bag...
beli dari kedai mak Mimi ni lah..
dapat harga istimewa kaaaannn....alhamdulillah..
rembat sekali tudung square bidang 60 besar sama macam kuning tu..tapi kaler lain..
terlupa nak amik gambar sebab ralit borak..
sampai laki aku dah 2-3 kali dok ulang alik depan kedai..
silent mode bawak maksud soh cepat sikit...
nyampah tau....

ni blog Mimi tu :: kamidaritimur.blogspot.com
siap buat entry jumpa aku kat SINI..terharuuuu... feeling2 retis ko..hahahaha..
malu sebenarnya... jumpa aku jer pon kan...ngeeee...
tapi.. aku memang seronok jumpa kawan2 baru..jumpe pambaca blog aku sendiri..
terima kasih kat Mimi n family die sebab layan aku ramah sangat2...
ada rezki ke sana..pasti aku nak singgah lagi..
kedai nya senang aku nak ingat insyaa Allah.. 


lepas kuar dari lot kedai Mimi tu..
aku rasa kiteorang terus balik..
dah tak larat dah...peluh macam aku mandi hujan....huhu....
qaleef pon dah buat perangai...
so terus gerak balik..rasa dalam pukul 4 ptg rasanya..
singgah umah sedare kat machang..dan terus balik non stop laki aku drive sampai rawang..
kol 3 pagi selasa tu sampai..punggah barang lagi...pheewww...
baru terasa penat tak hengat...

dah dah... tu jer aku nak cerite..
tak habes lagi ni..
jarang2 aku nak cerite pasal percutian aku kat mana2 sebelum ni..
tak minat nak buat ala2 travelogue..mihmihmih... 
tapi kali ni..rajin sikit..ngeeee...
nanti aku sambung..