Showing posts with label Projek ID by AtyFared. Show all posts
Showing posts with label Projek ID by AtyFared. Show all posts

Friday, March 01, 2019

Rumah AtyFared : Projek apa lagi kat ruang tamu ni ?




Tetiba ruang tamu di-lapangkan hari Jumaat ritu...(aku update dalam IG)



ada orang cakap.. aku nak pasang vinyl lak kat ruang tamu ni..
ada yang cakap aku nak tukar perabot baru..!!! hahaha... ok itu memang tak la buat masa ni.. 
tapi vinyl tu.. macam menarik gak nak dipertimbangkan.. dah alang2 lapangkan rumah kan..





anak2 siap boleh main bola !! punya la lapang.. dan takde perhiasan nak di risaukan..

sesekali tengok lapang macam ni.. memang seronok.. luas.. nak vacum bersihkan mop semua pon senang.. tapi setakat sesekali boleh la... lelama bosan jugak takde perabot takde hiasan... kan.. 


aku nak buat apa sebenarnya..??





aku tukar cat... 

berakhir lah sudah era kegelapan rumah kami... hahahaha... dasat nau bunyik nya kan..

ritu memang aku ada cerite nak tukar cat wall depan ni..masa make over - tukar cat dining area rituh..
tapi tak lah pikir secepat ni.. sebab rasa macam.. malas jer... wall ni dah lah besar..
terbayang2 penat nya acaner nanti.. (melalui pengalaman)
aku nak cakap kat abah sado pon macam seram.. hukhuk.. 

TAPI tu la... knowing me... TETIBE tu datang sendiri..
tetibe hari tu.. mengemas2 umah.. aku macam bosan jer tengok wall hitam tu..
petang tu amik qaleef.. tak sengaja terus lajak ke kedai luar beli cat..
itu pon pikir lagi.. beli jeeerrr.. MUNGKIN cat lambat lagi.. tak tau bila..

sampai umah jer.. tah mana datang semangat.. tetiba lagi.. terus aku lapang kan umah..
tolak2 semua sofa meja ketepi2 tangga..
hiasan..carpet gulung2 semua letak kat bilik tamu bawah..

aku memang jenis kalau nak buat kerje.. kene kemas2 macam ni..
tak suka berkecah2.. nanti dah penat.. akan lagi penat tengok bende bersepah.. 
so sebab tu aku suka lapang kan umah dulu.. 

lepas tu tampal2 maskin tape... dan terus start mengecat.. siap setengah hari.. dan kemas macam takde apa2 berlaku... 
aku syak.. aku ni kene sumpahan la weyyhh... tak tau lah terlebih ghajin ke hapa sangat perangai aku ni ha... eeaahh penat laaaaa sebenarnya... ingat tak penat ker...
tapi selalu rasa menyesal lepas dah separuh mengecat lepas tu penant nak giler.. baru rasa menyesal.. ahahahaa.. tapi tak ley buat apa.. sebab dah separuh.. nak-tak-nak..kene habes kan jugak..giteeeww perangai kau.. mengundang sangat..




so.. pilihan kali ni.. is color grey...tapi gelap sikit dari yang kat dining area.. 
sebenarnya warna ni lah yang aku bayangkan dulu nak cat dining tu..
tah acaner tah boleh tercerah pilih dulu.. pasrah jer lah..
seb baik kali ni betul warna pilihan yang aku bayangkan..
yang divider tu.. memula memang aku tak tukar cat.. sebab malas..
tapi lepas tu kat situ aku tambah wainscoting.. nak touch up tu.. aku gi cat jer semua ngan cat yang baru ni..


kali ni aku guna cat jenama JOTUN.. first time nak try..
eeahh aku suka lah texture dia.. lagi 'rich'.. selapis pon dah nampak cantik.. 
harga lebih kurang jer ngan Dulux sebelum ni aku pakai.. 



so ni code nya.. aku tau nanti ramai yang akan tanya wassap /email.. so aku bagi ni siap2 yer.. 
nak mudahkan korang..



takde gambar orang mengecat.. sebab aku mengecat sendiri..
abah sado kau takde..kerja.. kalau ada pon dia kene ke workshop tolong siapkan order wainscoting customer sangat banyak minggu tu..#alhamdulillah
tapi sempat jer ko kan.. haaaa... macam tu lah aku.. kalau aku kata nak.. aku akan usahakan dan terus buat.. tak kira lah kau sibuk ke hapa..
petang tu aku masih dapat penuhi jemputan besday kawan rapat aku kat Kapar..
siap bawak anak2 jalan lagi lepas tu..
penat tak penat tolak tepi..
kalau aku kata aku nak buat.. aku akan tetap buat..



cuma wall tepi ni..(bahagian tingkap dan pintu) aku cat hari ahad esok nya.. tu pon tengahari..
bahagian ni kene bukak langsir.. part tu benci-ta gila sebab langsir tu berat nya ya ampuuuunnn..
lagipon kene buat pantas sebab kene pasang langsir balik sebelum malam..
kalau tak.. jarang.. nampak dalam rumah...
sikit jer bahagian ni.. tu pon setengah abah sado buat setel habes... abah sado kalau buat.. laju sikit..




terus hari tu jugak kemas..vacum.. mop..susun atur perabot balik..
kemas macam takde apa2 berlaku.. 
elok jer lepas tu.. abah mertua kol kata nak datang umah..
naseb bek laaaaaaaaaaa dah siap semua.. kalau tak.. lagi haru nak kene setel laju2..


nanti aku share susun atur terbaru yer..
aku dah ubah susun atur lain.. sangat... beralih semua nya...
tapi takde lah perabor baru ke hapa..
car baru pon dah cukup la tu..


ok.. setel cat... lega dapat siapkan sebelum nak puasa-raya..
sebab nanti lagi penat... lagi takut tak de masa macam tahun lepas..



next project is... bilik tetamu...............................yang dah di kosongkan jugak...........
insyaa Allah.. ngah kumpul semangat nak start balik ni..













Thursday, February 28, 2019

Rumah AtyFared : Vinyl di Ruang makan



alhamdulillah.. akhirnya.. ada masa lapang nak mem-blog.. eahh mem-belog eh... pon boleeeeyy... 





harini.. aku nak cerite pasal vinyl kat dining area.. ramai yang request...
kata aku tak cerite pon lagi.. 
last aku cerite masa proses pasang.. awal puasa tahun lepas..

aku pon tak ingat.. hahaha..

yer.. kami pasang sendiri jeeeewww...
saja nak recall balik pasal ruang ni..
since ni asalkanya dapur.. sebelum kami renovate extended ke belakang lagi..
jadi ruang ni kami jadi kan dining area..

dan sebab kan dulu ni dapur.. so tiles asal pemaju kasi... agak menyedih kan..
warna oren.. size kecik2..(tapi ada umah jiran lain aku tengok tiles nya lain pulak)
dan kasar-kesat.. sesuai lah tuk bahagian dapur basah yang asal nya... 
tapi bila dah jadikan dining area.. tak sesuai dan tak berapa cantik..
lagi pulak.. kat dapur yang kiteorang extended tu..pakai tiles hitam... 
so kalau tengok secara keseluruhan ruang.. dari depan.. ada 3 tiles warna lain2..
tak cantik... 

memula dulu.. masa renovation dapur tu.. ada tanya pendapat sini..
ok ker kalau tukar jer tiles terus tuk dining tu.. atau pasal vinyl..
tapi ramai cadangkan supaya just pakai vinyl berbanding nak hack tiles asal pemaju..
ada yang cakap.. since tiles tu elok lagi.. better tak perlu tukar.. just letak vinyl ke wood flooring ker..
dan lagi.. lebih jimat.. 

so.. tak jadi aku tukar tiles tu.. 
tapi nya.. nak pasang vinyl tu pon.. punya laaaaaa lama... sakit mata 2-3 tahun gak lah aku tengok tiles oren tu hari2... heheh..
setiap kali mengemop (sebab tiles tu kasar kesat.. nak mengemop tu kene kuat sikit gosok.. kalau tak berdaki) aku stress dan cakap.. bila laaaaaa nak gi carik vinyl pasang..

in fact.. dining area tu pon..
aku cakap nak make-over dari tahun 2016 tu.. sampai kesudah tak siap2.. hahahaha.. sadis betul..
tu sebelum puasa tahun lepas (2018) aku tekad.. kene fokus kat situ dan 'lepaskan' ruang lain..

sebelum puasa tu.. adik aku ada kat rumah.. aku setelkan ngan dia pasang wainscoting tuk frame atas.. dan kat wall sebelah2 lain yang masih kosong..
aku ada cerite.. (malas carik link.. kalau korang nak baca scroll lah under dining area)
lepas tu.. carik dan pasang vinyl...masa pemasangan tu.. pon ada aku share..
tapi sampai kat situ jer..
tak ingat lak lepas tu nak share gambar dah siap pasang..

ni baru aku nak share.. cerite sikit pasal vinyl ni ha...




orang tanya.. ok ker pasang sendiri ni..

struggles jugak lah jujur nya.. aku rasa pasang waiscoting lagi senang.. hahaha..
maybe tak biasa.. 
lagi satu.. yang pasang ni abah sado dan adik aku jer..
aku tak boleh buat.. aku tak tau kenapa.. aku tak boleh dekat-guna gum yang nak guna tuk tampal vinyl ni ha...
muka aku jadi gatal..tekak aku gatal perit.. lepas tu aku akan batuk tak henti2 sampai macam nak terkeluar tekak dan isi perut..
tak pasti kalau tu allergic ke hapa.. bau jer yer.. bukan pegang pon.. 
memula ingat kebetulan.. tapi bila aku tak buat.. aku ok jer.. bila buat jer.. jadi balik..
so tak de lah aku menolong nya pon.. (ada lah sikit2) tolong potong...
bab nak memotong tu lah jenuh.. ngan liat nya... sakit tangan gak..
sebab nak potong lurus.. supaya cantik..
kalau wall tu lurus jer senang nak pasang.. 
ni hujung vinyl ada pulak terkena kat bahagian divider wall atau bar counter tu.. kene potong bentuk L.. dengan size tepat... 
yer laaaaa... fes time kan... tak pro lagi... huhu...

besar ruang ni.. 2 hari buat...kalau betul2 fokus.. aku rasa sehari siap dah kot.. bukan besar sangat pon ruang ni...

berapa banyak aku guna... sungguh aku tak ingat langsung dah sekarang..
aku rasa dalam 5-6 box kot.. dalam satu box ada 16 keping.. aku rasa la.... tak berapa ingat..
bila tanya abah sado.. pon sama tak ingat...

kelebihan pasang sendiri : JIMAT upah pasang.. tu jer.. takde kelebihan lain.. hahahaha...





dah nak setahun pakai.. aku perasan warna ni dah kurang berkilat banding masa baru pasang dulu..
aku pernah baca ada cecair khas nak kilat kan semula.. tapi tak baca bebetul.. sekadar terbaca jer dulu2 ada orang share..
maybe ada kat kedai hardware jual.. nanti nak puasa nanti..baru nak carik beli.. nak buat bagi kilat macam baru sikit..


susah tak nak jaga ? boleh kene air ?

ok jer.. takde cerewet hapa pon..in fact aku rasa agak tahan lasak..
tak mudah calar pon aku tengok.. yer lah kite sorong tolak kerusi meja tu pon.. takde nampak calar..

dan boleh jer kena air.. idak lah sampai aku pernah baca nak mop pon kene pakai pencuci khas.. atau tak boleh kene air banyak2..
vinyl ni getah yer.. tak mudah reput..
dan lagi satu.. setakat mop jer pon.. 
bukan kau simbah air atas tu..

orang kata.. nanti rosak lah kalau air tumpah bagai..
kau kalau air tumpah.. lap jer lah kan.. kalau kata kat tiles or simen biasa pon..
kalau air tumpah bertakung.. tak kan kau nak biar..
so sama lah macam vinyl ni..

cuma... tu jer lah.. kalau kat tiles kau biar kan mungkin sebab kau malas hazab..
tapi kat vinyl tak boleh nak malas2.. kau imagine yer.. bende vinyl ni bersambung2.. antara satu2 keping tu.. maksud nya ada ruang tuk air terserap masuk ke dalam..walaupon ko susun rapat gile... 
air yang terserap tu lah yang boleh rosak kan vinyl tu.. 
mungkin tercabut ker (tak pasti rosak macamana sebab tak pernah lagi)
cuma kalau macam pernah orang kedai explain.. dan ikut logik nya..
air masuk ke dalam/mendap... dalam tu akan jadi lembab.. which mean tuk jangka masa panjang tu..
tak elok lah tuk lantai tu sendiri..

so.. kalau air tumpah ke hapa.. just cepat2 lap.. jangan biar lama2.. atau biarkan kering sendiri.. 
tu jer...takde lah cerewet2 sangat pon...





lagi satu.. aku suka lepas pasang vinyl ni kan.. 
aku dah tak payah dah nak pakai carpet.. still ok cantik jer ruang..
dulu.. aku pakai carpet yer bawah meja makan.. sebab nak cover lantai warna oren tu..
kau tau lah kan.. kalau letak carpet tempat2 macam ni acaner.. susah nak menyapu.. 
lagi ada anak kecik makan berterabur...
nak jaga kebersihan tu.. ko kene extra gigih.. 
kalau tak.. bersemut celah carpet tu pon tak perasan.. kalau ko tak bersihkan...
sebab tu lah aku nak jugak pakai vinyl ni ha... senang..
kalau kata nak pasang carpet pon.. time2 raya boleh la.. kasi cantik sikit..
tapi kalau tak pakai pon.. still ok jer aku rasa...

so far tu jer nak share... 
haritu ada cakap kat abah sado.. macam nak pasang satu ruang tamu depan tu pulak..
tapi tu... kau kene kumpul kegigihan dulu.. hahaha..
dah lah aku tak boleh nak menolong sangat kan... 
so.. biarkan dulu..
maybe.. aku nak pasang kat family hall atas tu dulu.. 
sebab atas tu pon kalau boleh tak nak pasang carpet..
tapi kalau biarkan lantai jer.. tak elok lah ghuper... sejuk pon satu hal..
anak2 nak baring pon tak selesa..
tapi tu la.. nanti lah..
nak membeli tu tak kisah sangat.. nak memasang tu ha.... 
tu lah dia kalau jenis jimat punya orang.. hahahaha...









Wednesday, January 30, 2019

#ProjekMakeOverDiningArea : Kerusi Meja makan baruuuuuuuuuuuu..!!






dah lama mengidam.. akhir nya dapat jugak aku beli... 
yer.. ni kerusi kami pilih..

ada button.. ada details kat belakang.. warna grey.. tapi material velvet which is awal nya aku tak pilih yang ni pon sebenarnya.. 




sebenarnya.. aku dah beli yang ni..  sama design ngan atas tu.. tapi warna soft grey.. dan material fabric.. memang bagi aku cantik sangat yang ni..

tapi dalam kereta aku dok toleh2 tengok.. betul ker pilihan aku.. 
memang la cantik.. tapi cerah sangat.. aku risau anak2 aku jer..
bayangkan.. dah beli bawak balik ni.. tapi hati baru nak 50-50..
dah lah nak pakai lama..........uiisshh..  

masa beli tu aku pergi sendiri jer beli ni.. abah sado takde time ni..
so mesti aku akan lupa ingatan sikit.. hahaha.. maksud nya.. takde la orang nak bangkang atau soh aku berpikir lebih sikit pro cont nya kan.. 

lepas tu.. bila sampai rumah.. letak kat dining area..
tengok warna nya blend ngan wall semua.. pucat.. tak timbul.. 
walaupon kerusi nya lawa.. tapi nampak pucat.. jadi tak menarik ruang tu..

ko bayangkan.. sejam lepas tu jugak aku gi damansara tukar..
dah tipon dah siap2.. masa tu dah pukul 6 lebih.. manager nya nak balik dah pukul 7..
n kalau nak tukar.. kene manager yang buat..
dan sebab kan aku beli pakai besday members.. so kene tukar hari tu jugak..
tak boleh esok nya..

dah lah time balik kerje.. seb bek sempat sampai sebelum 7.. 
tu pon derang dah siap2 kuar kan bungkus dah aku punya kerusi sebab dah tipon bagitau nak tukar..


so amik lah pilihan abah sado.. baru ok warna nya ngan ruang yang ada..
kerusi ni ok jer keseluruhan nya.. cuma material nya jer aku tak berapa sikit..
n may be sebab yang fabric tu lagi cantik kat mata aku..
tapi ok jer yang ni pon... still aku happy..
lagi tenang lah dari dok pikir daki dan kotor tuk jangka masa panjang..
ada anak2 kecik kan.. macam tu lah dia.... 
nak melawa boleh.. tapi.. kene ada cara nya... giteeew...
bukan setakat lawa jer semata.. tapi perkara lain tolak tepi..





meja makan tak tukar lagi.. macam aku cerite sebelum ni.. nak carik kat tempat lain..

kalau korang nak tau.. antara banyak2 barang dalam rumah ni..
satu2 bende yang bertahan dari sebelum kawen sampai lah sekarang..
set meja makan ni la... gila lama nak 9-10 tahun dah beli masa bertunang sebelum kawen yer..
beli pon murah.. rm 299 jer masa tu.. 
masa tu sibuk nak kawen.. perbelanjaan lebih ke sana.. tapi tetap ada peruntukan tuk rumah lepas kawen.. walaupon rumah sewa jer.. tapi bila lepas jer nikah tu.. semua dah lengkap..alhamdulillah..

tapi tak sangka la pulak boleh bertahan selama ni.. hahaha..
bende lain.. sofa pon dah 3 kali tukar.. katil kawen pon dah 3 kali tukar gak.. 
tapi.. meja makan ni tak tukar2 bertahun..

meja memang la elok lagi.. tapi kerusi kayu yang asal nya dah goyang teruk dah.. 
dari 2-3 tahun lepas aku dok pikir orang duduk kompem patah..huhu..
risau lah.. lagi2 time raya... ramai orang... tapi syukuuuuuurrr takde adengan yang tak di ingini..
tapi tekad.. sebelum raya tahun ni.. aku mesti nak tukar.. risau lah pulak kan..
goyang lak tu bukan sikit2 goyang yer.. 

alhamdulillah.. sempat membeli time besday members SSF dec ritu.. jimat lah sikit.. 
kalau tak.. rm 500 jugak yer sebijik ni.. ko darab lah ngan 6 bijik nak pakai... 



aku suka details kerusi ni.. walaupon dari depan biasa2 jer.. tapi dari belakang dan tepi.. 
bagi aku.. nampak cantik ...


dining area kami ni.. agak terhad.. kekadang rasa menyesal gak buat breakfast counter tu dulu.. huhu.. 
nak letak meja kerusi 8 seater pon tak boleh..
lagi pulak pakai kerusi ni demok2.. lagi lah amik ruang.. 

ni aku rapatkan sikit ke dinding.. sebab nak bagi ruang berjalan lebih sikit.. anak2 suka berlari... biasa lah tu kan.. pheewww...
tapi bila macam tu.. jadi ruang belakang ni sempit la..
sedangkan aku plan konon nya nak letak satu console table berlaci area sini tuk hiasan.. 
nampak gaya nya memang tak boleh lah tu kan.. 
ruang ni takde apa2 sangat dekorasi..
ada meja makan.. dan kalau ada pon setakat wall frames..
nanti lah aku pikir nak deko macamana ruang ni.. kalau tak boring nampak... 




ok... so far sikit2 je lagi.. 90% consider done make over dining area ni.. tinggal meja makan.. n dekorasi jer sikit... 

next apa??







Wednesday, January 23, 2019

#ProjekMakeOverDiningArea : Hunting meja-kerusi makan kat SSF



bulan 12 kan besday aku.... so waktu tu kalau shopping ke hapa.. banyak lah kelebihan nya..
macam IKEA.. akan dapat triple point.. kan? kalau tak silap..
macam SSF.. dapat potongan harga..
cuma sebelum ni yang aku tau.. SSF time besday.. dapat 50% tuk 1 item dan 30% untuk 4 items lagi..
tapi aku nak shopping baru ni.. baru tau dah tukar..
sekarang 40% untuk 2 Items.. dan 30% tuk 5 items.. makin banyak walaupon potongan nya berbeza..
not bad gak lah..

so.. aku amik kesempatan nak shopping kerusi meja makan kat SSF..
ritu time raya ada 50% sales tuk semua items tu.. tak sempat noks... mak bizi giler takde mood nak shopping masa tu.. serious..
penat nak mampuih menyiapkan order wainscoting customers time raya..
tapi meamg rugi la kan.. tu aku tunggu jer lah time besday ni nak shopping..
seb bek laaaa kerusi aku time raya ramai2 orang tu tak runtuh.. hahahaha... eeahh tergelak pulak..

dah plan.. sebelum raya tahun ni.. mesti kene tukar..
dah lah projek make over dining area ni makan tahun.. sebab bertangguh2 macam ni lah.. 
jadi.. jom lah kite ke SSF.. sebab kat situ jer aku pekenan dah aimed lama dining chair.. 
lagi pon.. nak guna besday members.. jimat sikit..

cuci mata dulu...kat 2 showroom ni.. satu kat Puchong sebab kebetulan nak gi spital putrajaya time tu..
balik tu singgah tengok2 dulu..
2nd time datang terus beli kat showroom area Damansara.. 





memang fes sekali aku aimed kerusi yang ni..
idaman kalbu sangat ni tawww... 


ada button kat badan


n love the details at back so much..!! 

tapi... warna cerah.............. 
ada anak kecik.. yang makan sendiri.. and kene pikir rumaha ku jenis tetamu ramai datang..
macam aku ramai sepupu ada anak2 kecik.. even kawan2 pon anak2 baya anak2 aku jer..
so kene consider banyak kali..
aku tak nak.. tetamu sendiri rasa 'takut' nak guna.. hahaha.. serious ni yer..
walaupon aku tak kisah.. tapi macam tu lah die.. ada tetamu yang concern bende2 macam ni..
even aku sendiri as tetamu kat rumah orang pon.. ada anak2 kecik.. akan pikir kan bende yang sama..
takut merosakkan-kotor kan barang rumah orang.. 

so tak nak lah tetamu datang rasa tak selesa... 





warna ni ok.. aku dah kenan sangat dah... lagi satu bentuk kepak die tu lagi cantik..nampak tak ada lengkung sikit kalau nak banding ngan yang atas tadi warna soft aku tunjuk tadi.
  


TAPI... takde button pulak kat body dia.. aku nak kan kemasan tu sebab nampak lagi exclusive.. 
ni material fabric.. aku suka.. tapi kurang situ jer lah...still boleh consider.. 




ni lagi satu.. sama macam atas tu.. bentuk semua sebijik.. cuma material velvet.. 
abah sado ko pekenan yang velvet ni.. aku macam.. o-k jer lah..
sebab pekenan lagi material fabric...


yang ni sama warna.. sama material velvet ngan atas tadi.. 
cuma lain design.. takde kepak kat atas.. tapi ada sikit kat bahagian pemegang tempat duduk.. 
dan lagi.. ni ada button kat body..


ada warna cream jugak.. tapi material velvet.. 



sambil2 tu tengok meja makan sekali

aku dah kenan gilers yer ngan meja makan ni..
tapi.. cermin..!! sumting yang aku nak elakkan sangat..
sebab ada pengalaman.. meja makan umah aku ni tempered glass.. susah giler nak jaga..
mudah sangat2 nampak kotor.. well.. sapa pakai jenis macam tu tau lah..

yang ni.. bukan tempered glass... tapi cermin.. lagi laaaaaaaaaaa......
tapi hensem giler kan.. sesuai ngan concept umah aku sendiri..



yang ni.. kaki nya aku tak kenan.. susah nak letak kerusi nanti kat bahagian hujung meja..
nak membeli ni memang kene amik kire semua aspect yer.. bukan men beli jer asal cantik..




material ni pon aku rasa cantik.. matching ngan vinyl nanti..
tapi kaki nya besi.. so industrial... 


meja ni aku perasan ramai pakai..
kayu.. tapi bukan pure or full.. ringan jer ni.. n ketul2 pon rasa kosong..
tapi murah.. dan cantik jugak.. warna pon soft.. kiterang pekenan gak yang ni.. 
cuma sama macam atas tadi.. bahagian kaki tu.. 
kalau dapat yang ke dalam terus.. then ok.. letak simpan kerusi pon nampak kemas..





yang ni kerusi nya pon lawa kan... cuma takde details kat bahagian belakang macam yang aku nak.. 




sebenarnya ada banyak lagi design.. macam2 pattern gak..
tapi aku fokus gambar pada yang aku pekenan jer..
meja makan.. yang cermin tu jer so far aku pekenan..
kene pikir betul2 balik.. nak cantik.. yup.. aku akan beli..
tapi kalau pikir dari sudut lain.. aku kene pikir banyak2 kali...

may be nak carik kat luar...selain ssf..
aku sendiri tak decide lagi samaada nak untuk 6 seater atau 8 seater..
kene amik kire ruang yang terhad.. kerusi aku beli SSF ni.. pon dah amik ruang dah sekarang..
lagi satu.. rasa macam nak carik marble sama ngan table top rumah aku... 
tengok lah acaner..


kerusi baru.. nanti aku share lain entry yer..........