Showing posts with label drama/Movie TV. Show all posts
Showing posts with label drama/Movie TV. Show all posts

Wednesday, March 29, 2017

LEE MIN HO punya pasal...


dah separuh minggu baru kau nak update blog aty..??
mana kau pergi...

eeaaahh.. bukan biasa ker tu.. hahaha

aku tak rasa bersalah..

aku bizi..

aku bizi layan 20 episode Legend of the blue sea..!!
yeerrpp.. cerite korea...

1 episode lebih kurang 1 jam..tanpa iklan..
well.. layan kat lappy jer kan..
20 episode.. 20 jam lebih kurang..!!

kalau aku bujang.. sap sap soi jer tu aku boleh layan 24 jam
sebelum kawen.. boleh la kan..
termasuk berhenti solat.. dan amik makan kat dapur lepas tu makan depan lappy
sebab dulu.. bujang.. takde anak nak di jaga..
takde rumahtangga nak di pikir..
kalau dok tinggal sendiri..
aku just pikir urus masa tuk diri sendiri jer..
terperap 1 hari kat rumah..
dok mengadap lappy sampai lebam biji mata
layan marathon cerite apa2 yang aku nak..
well.. aku kaki drama..kaki movie..kaki tengok tv senang cerite..
tak kisah lah cerite apa2 pon [kecuali cerite hantu]
so.. kalau time kerje tertinggal episode seminggu..
apa ada hal... hujung minggu aku boleh layan dari pagi ke malam..
takde sapa nak kacau..
bangun lambat pon.. bukan ada orang tau.. hahaha..

kalau kat rumah mak pon..
paling tak.. aku berhenti tuk tolong mak aku masak..
atau jemur baju laju2...
aku pernah marathon back to back Amazing Race 10 episode kat astro 701
dari tengahari sampai ke malam..
semua orang bising sebab..aku dok control remote tv tak kasi tengok cerite lain.. hahaha...
mak aku bising sebab die ajak aku keluar petang tu gi econsave aku pujuk bawak die esok jer..
lepas2 tu mak aku tak kasi aku tengok cerite sambung2.. cerite ber-episode
sebab die tau.. aku kalau start tengok..
aku susah nak tinggalkan..
dan tak boleh nak kemana..tak bergerak2 dari depan tv..
kalau gi mana2.. berkejar2 balik on time sebab nak tengok drama episode tu..
kalau kat astro tak kisah sangat..sebab ulangan banyak kali..
ni kalau kat tv biasa..jenuh nak tengok ulangan dia [dulu2 lah]

lagi lah kalau..cerite tu..cerite KOREA..!!

tapi.. malangnya...zaman aku nak layan sanggup tak tido tu dah berlalu..
dah kawen.. setakat drama tu..boleh lah sesekali layan..
tapi..kau nak tengok hadap back to back..tak ley nak gerak2 buat kerja lain..
memang tak dapat dah lah..
nak layan sepanjang malam pon..pikir banyak kali..
tak ley tido..paksa gak tido awal..
sebab macamane pon..esok pagi2 nya..
kau tetap kene bagun uruskan anak2..uruskan rumahtangga..

lepas tu kang..laki ko tengok ko hadap lappy tak gerak2..
mau kene sound nanti.. hahaha..

baru2 ni.. tak pasal datang balik giler aku masa bujang dulu..
aku boleh layan cerite episod Legend of The blue sea tak tido sampai ke subuh..!!
sama macam masa aku bujan2 dulu.. sanggup rabak mata..huh..

cerite ni..cerite last year.. masih baru.. Lee Min ho ar belakon 
-sebab Lee Min ho ar kot aku gigih nak tengok jugak..
cerite ni memang hot lah dalam akhir tahun lepas.. [2016]
masa fes time tengok sequel iklan kat tv..
dah meronta2 gitu nak tengok.. tapi malangnya.. 
sebab rumah aku astro tak subscibe channel korea tu..
memang sengaja tak subscribe..sebab takut melarat..
so.. tak dapat lah nak tengok..
tapi.. dalam pada tu aku dah berniat..
aku akan akan carik dan tengok jugak cerite ni nanti..
orang dok update kat Fb bagai..
aku sabar jer..takper..sabar aty.. sabar..
malas lak nak subscribe semata2 cerite ni..
so..aku soh abah sado downloadkan tuk aku..
tapi tu lah.. die bizi..tapi aku syak die memang sengaja tak nak donlodkan..
last2.. tak boleh tunggu..
aku jer buat sendiri.. hahaha..
tak hilang lagi rupanya perangai aku yang satu ni..

Lee Min Ho punya pasal..

sigh...

tapi.. tak terus2 tengok pon..
2-3 kali bukak.. tak ley nak layan..
sebab ada jer lah keje nak di buat..
selebih nya.. tak dapat nak dok hadap lappy..
ngan anak2 ni..
sampai lah..ahad malam baru2 ni..
aku tak tau apa bende aku makan sebelum tu..
aku tak boleh tido..mata aku segar giler macam waktu siang..
anak2 semua dah tido..
aku dok layan movie omputeh kat lappy..sampai habes 2 cerite..
tapi masih tak ngantuk..
so.. dalam carik2 cerite nak layan..
aku teringat cerite Lagend Of the Blue Sea ni..
dan bermula episode aku tak cukup tido dek kerana cerite ni...
bersengkang rabak mata..tengok back to back cerite ni...




malam ahad tu..aku layan sampai sampai 5 episode..
sampai azan subuh aku berenti...kire pagi isnin
5 jam non stop..[1 episode dalam 1 jam] siap sahur sekali lah.. hahaha..
lepas solat..aku bantai tido..dah tak tahan 
selalu lepas subuh aku tak tido..sebab anak nak sekolah
tapi..aku dah mula rasa mengantuk.. dan lajak tido sampai pukul 7 lebih..
tapi tu lah.. duty mak ni kan..
kau rabak mata la sekali pon..
pagi2 tetap kene bangun nak urus anak gi sekolah..
tapi..pagi tu..aku kejut2 qaleef..liat2 nak bangun..
aku biar jer..sebab kepala aku pening..huhu..
abah sado yang kejut...
lepas tu aku bangun gak lah uruskan die..rasa bersalah..
tu pon pagi tu tak de bekal bagai..
aku soh abah sado beli jer apa2 die nak bawak gi sekolah..
lepas qaleef gi sekolah.. aku bantai tido..
seb bek shaquille bangun lewat gak ritu..huhu..
teruk nau rasa perangai aku...dah tua2 macam ni buat lagi..
sudah nya..
pening kepala aku satu hari tu..sebab tak cukup tido..

my bad..




malam tu.. aku buat perangai lagi..huhu
walaupon aku macam tak cukup tido hari sebelum nya..
dan dah niat siap2 konon nak sambung len kali..
tapi.. aku tak ley tahan nak tengok cerite tu..!!
aku tak tau macamane korang yang tengok kat tv dok tunggu hari2..berbulan2..huhu
cannot tahan nak tau ending nya..
lagipon.. comel sangat sam cheong nya.. hahaha..
pelakon sassy girl -yang laki aku minat gak..hessshhh..-tau jugak ruper nya..

tapi malam ke dua tu.. aku limit sampai pukul 2 pagi jer..
dapat layan 5 episode lagi..5 jam...huhu

esok nya.. aku layan lagi 2 episode waktu tengahari time anak2 tido..
sebelum abah sado balik kerja..
pastu malam nya.. aku layan lagi sampai pukul 3 pagi..
pon tak habes2 lagi..

kau tengok lah..
selagi tak habes..macam ni lah perangai aku..
tak keruan...
tu pasal aku elakkan tengok cerite sambung2..
lagi2 cerite korea..
sebab tak nak jadi bende2 macam ni lah ni..

dah kawen..dah ada anak2..aku dah tak boleh nak buat macam dulu..
tak boleh dah tak tido malam semata nak layan cerite..macam ni..
sebab biler tido terganggu..semua bende terganggu..
yer lah.. kau ada anak2..ada rumahtangga nak di urus..
bukan boleh ko tido lewat bangun lewat macam takde laki kan..
so.. biasanya..paling lewat pon..aku kene masuk tido pukul 2-3 pagi..
supaya aku boleh bangun awal pagi uruskan anak2 dan rumah..
jadi bayangkan sebab cerite ni.. aku tido lewat..terlalu lewat..

sigh..



 ni kalau aku buat wall paper lappy ni.. boleh bergaduh ngan laki aku nanti nih.. huhu

tapi tak sabar2 nak tengok selagi boleh..
selama boleh..sebanyak episode yang boleh..
waktu siang tengok sikit.. waktu malam tengok sikit..

tu tadi siang.. waktu anak2 tido..
dah siap makan.. dah siap2 solat..
dah waktu2 rehat..
aku perabeh kan ending nya...2 episode tinggal..
tu malam ni aku boleh update blog tu.

legaaaaa... hahaha..

dalam 3 hari gak lah..
kire amik masa sikit..
tak macam dulu2..time bujang..
sanggup perabehkan dalam 24 jam...
tapi sekarang tak boleh.. kene cover2 jugak,, kerje rumah kene setel..
anak2 kene handle elok...
dan tak boleh biar laki aku perasan sangat.. hahaha..tu penting..
kang langsung die tak kasi tengok kang...
apasalah nya kan.. bukan aku abaikan leka terus kan..
tu pon..ada malam kemarin.. aku layan dalam bilik sebab panas kat luar..
selalu layan kat family area tu jer..
pukul 2 pagi laki aku perasan lappy terang lagi..sound soh tido..huhu..
takut aku bangun lewat atau mengantuk esok nya..
no worries... aku pandai ekjas...

tapi tu lah aku cakap..

sebenarnya jangan mula..langsung..-tuk aku sendiri lah
sebab memang dah tau kan perangai macam ni jadi..
tak boleh nak control..
cerite korea ni..boleh ketagih hokeh..
kau nak tau ending nya cepat...
tapi at the same time..ko nak kene tengok setiap satu episode..
dah la cerite ni macam complicated n berat sebab ada flash back 2 zaman..

Lee Min Ho pulak tu belakon.. eeaahh..hahaha #matilamak

tu pasal astro kat rumah ni sengaja tak subscribe korea punya channel..
abah sado tak suka aku layan korea..
biler aku tengok.. die akan kutuk giler2...#maksentap
die macam tak kasi aku tengok...
aku tak paham..die jeles ke hapa kan.. hahahaha 
tapi aku memang tau.. die memang tak suka betul aku tengok cerite korea...
cerite ber-episode lain die tak kisah pulak..
industan ker..melayu ker.. tak heran pon..
tapi kalau korea tu.. memang betul2 die anti..
redho lah mak lepas tu tak dapat dah nak tengok cerite korea..
kekadang kalau time die takde..out station..
aku layan gak lah kat tv8 tu..
dapat lah tengok ngan tenang..[sebab kalau die ada..nanti die buat muka menyampah]
ingat die jer boleh buat muka menyampah.. aku pon menyampah tengok die buat macam tu.. hahaha
nak tengok pon tak feel nanti..
so dia takde..dapat lah aku tengok ngan tenang..
tapi..mesti tak dapat tengok sampai habes..
cerite korea kan lamaaaaaaaaaaa...
lepas tu nanti.. ada masa die dah ada kat rumah..
memang tak merasa lah aku nak bukak tengok..

sampai aku pon dah tak kenal dah pelakon2 korea lain..
penyanyi apatah lagi..kpop2 tu dah tak musim dah kat aku..
elok gak tu..huhu..




cerite air mata.. bukan aku..tapi heroin cerite ni..
dari awal..sampai ke sudah..menanges ker lah die ni..penat aku tengok nya..


tapi memang betul pon..memang tak boleh dilayan sangat..
betul lah macam abah sado cakap..
cerite suka layan perasaan orang..feeling2...fantasy...


aku tau lah.. kalau nak kire..boleh cakap...
aku ni pon sebenarnya giler kan cerite korea gak.. dulu2 lah..
sekarang macam dah insap sikit...
wall paper lappy.. hp.. muka hero korea jer lah sesaja.. hahaha.. sengal..
cerite winter sonata.. Autumn of my heart masa tu ngah jadi fenomena kat meysia ni..
ape lagi eh.. banyak..
lepas habes 1 drama..1 drama aku follow..[sampai aku dah tak ingat dah cerite2 nya]



selain 2 kat atas tu..yang aku betul2 suka..
dan tak kisah nak ulang tengok sampai sekarang..
Full House ni antaranya yang aku suka tengok..
Rain ngan Song Hye‑kyo [sampai sekarang] 
aku ada CD cerite tu...tah mana aku simpan tah...
sebab sekarang download jer simpan dalam lappy..




lagi satu cerite.. aku ingat fenomena F4 dulu..cerite Mateor garden
waktu aku study dulu..
pon sanggup kumpul duit beli cd die harga hundred sumting..[masa tu kire mahal sangat lah kan]
ada pulak mateor garden 1 dan 2...punya panjang cerite..

banyak lah cerite aku follow..
tapi..tak banyak yang aku ingat..boleh ingat bebetul2 macam cerite aku mention ni..
lagi satu..tuh..Lee Min Ho tu..
aku dah kenal dari tahun 2006 kalau tak silap..tak ingat apa tajuk cerite tu..
tapi masa tu.. die tak hensem dan tak popular macam sekarang.. #matilamaklakiakubacani
dan tak lah aku minat sangat..



start aku kenal dan ingat dia..eeerrr.. well.... to be truth.. minat lah..huhu..
cerite Boys Over flowers..tahun 2009... belum kawen lagi masa tu [ngah bertunang]
tapi masa tu.. die chubby.. rambut kepok2..
tengok gambar atas tu..lain sikit kan..
macam sengal gak lah letak gambar dia wallpaper desktop kat opis..
[eeeahh..tak la sayang...orang minat biasa2 jer..#notebuatsuami] hahaha #seramjugakla

dan tu lah kot cerite terakhir yang aku betul2 layan sebelum kawen..
dan tu  antara cerite korea yang aku ingat dan tinggal kesan kat hati aku lah giteewww...-sampai sekarang..
may be sebab..Lee Min Ho kot.. hahaha...
in fact.. kalau tengok cerite korea sekarang pon..
cuma kalau dia yang leading..huhu..
kalau ada sesekali drama Lee Min Ho kuar kat Tv..
aku layan lah sikit2..pon dah tak addict sangat macam dulu..
sekarang die makin popular..
lepas Boys Over Flowers tu..lama tak tengok dia.. 
tetibe aku tengok dia dah kurus sekeping dalam cerite city hunter kot tak silap..
aku dok kompius.. tu die ker...?? sebab makin...eerrr.. charming pulak.. bahahaha
#kompemlamatiklakiakubacani #kompemlakiakuantikatLeeMinHolepasni

kebanyakan cerite2 aku suka..mesti aku akan ada simpan..
cd ker..[dolu2].. sekarang download jer..
walaupon tak lah rajin nak tengok..tapi aku simpan jer lah..
macam cerite boys over flower tu..
dulu ada abah sado downloadkan..masa masih baru..
tapi lappy hilang..semua sekali hilang..
baru2 ni..dalam 2 tahun lepas aku mintak abah sado downloadkan balik cerite Boys over flowers tu..
dalam tak kasi tu.. kalau aku mintak.. die pasti akan tunaikan..
so ada dalam lappy aku ni..tapi tak tengok2 pon..saja nak simpan..
macam aku ada cd Meteor Garden ngan Full House tu..

tapi ni tadi aku request abah sado pasal cerite lagend of blue sea ni..
tetibe laju jer die cakap "tak nak.."
bahahaha.. ni bahana sebab die tengok bini nya sanggup tak tido malam lah ni..
selagi tak habes.. 
kepala dok pikir nak curik masa hadap lappy jer lah..
buat semua bende pon nak laju2 siap..

dah habes ni..
baru lah lega boleh update blog...teruk nau kan perangai
baru jer rasa macam insap last week update blog hari2..
sekali minggu ni.. iklan ephyra jer berderet keluar..heeee..schedule entry sebenarnya tu..

bagi aku.. lepas sekian lama tak tengok cerite korea..
cerita ni..memang besh lah...besh sangat..
n aku percaya.. orang kalau jenis ada addictive cerite korea..
mesti dah tengok cerite ni..
so..tak yah lah aku cerite lagi..

tuk aku.. sekarang ni..
takde dah lah nak feeling hover sangat macam dulu2..
setakat tengok macam tu jer lah..
takde nak terkenang2 bagai pon..
sedar diri dah ada laki..heheh..
dulu2 boleh lah berangan nak laki romantik macam dalam drama korea
tapi sekarang.. 
berdosa hokeh kau dah belaki tapi nak kenang lebih2..
abah sado lagi sweet dari Lee Min Ho... giteeeeewwwwwwwwww ayat ko cover 
sebab tau laki ko akan baca semua ni kan.. hahaha..
tak.. aku ikhlas..
yang kat tv..tu semua lakonan jer..tak real..
yang depan mata ni..yang real..heheh..

ok la...tu jer nak cerite... bai..

nak tido.. 
dah beberapa hari tido malam aku tak cukup..

Lee Mih Ho punya pasal...


sigh.....


notatanganAty :: jangan cadangkan drama korea lain kat aku..plssssssssss.....






















Wednesday, July 09, 2014

Jom Sembang Petang :: cerita paling menyakitkan hati yang pernah aku tengok....





aku ni..suka tengok drama melayu...
tu selalu ko tengok aku macam dramatik lebih.. kahkahkah...
ngaku pon ko aty... 

eerr...uhukhukss...

cerite pasal drama melayu ni..
adik aku selalu marah aku tengok drama feeling2...
oohh.. adik aku mmang tak support drama tempatan sangat....[ceeahh]
mak aku pulak.. bising kalau aku tengok drama sambung2..
sebab.. aku mesti akan duduk ngadap tak ley tinggal.. agagaga..
kalau gi mana2..mesti nak balik cecepat..
atau..tak nak kuar2 selagi cerite aku tengok tu tak habes...

yang tak tahan nya...selalu biler tengok drama..
aku mesti emo sekali..
contoh kalau ada adengan menyakitkan hati..
aku pulak marah lebih2..aku pulak hanges satu badan..
macam aku yang ngah laluinya...
tak suka oooii....
sedang kan orang tu belakon jer pon...!!

kalo ko perasan.. aku pon dah banyak kali jadi pengulas tak bertauliah ni....
kahkahkah....
poyo betul ar ko ni aty...

sebab takut jadi lebih dramatik..kalau drama2 memang aku dah tau sedih2 tu..
macam drama mak2 waktu raya..
atau cerite2 orang tua kene aniaya...
aku mesti tak nak tengok layan perasaan...
sebab..takut emosi terlebih tu lah.... hahahaha...
siyes ni.. nanti aku jadi sedih jugak..
ko tau lah kan ada drama2 melayu raya..
lagi2 kalau fauziah nawi belakon orang kampung..
kisah sedih orang susah..
siap lagu2 slow..
memang aku tak nak tengok..
bukan apa.. macam aku cakap tadi lah..
letih ooii nak sedih2 sangat ni...
sebab.. kalau sedih tu..memang sedih sungguh laaaaa...haaaiihh...

lagi satu cerite binatang..
haaa..tu pon aku emosi..
tak suka tengok binatang kene aniaya ni...
sedih boleh jurai2 air mata aku tengok melalak2 macam hapa..

mak aku akan geleng2 kepala nanti..
eeaahh.. mak aku pon tak suka tngok cerite macam tu..
sebab..die pon penyedih.. giteeeww anak beranak...

tapi.. aku rasa..dalam banyak2 cerite drama melayu pernah aku tengok..
buat masa ni..
Drama RAMADHAN JANGAN PERGI yang di tayangkan kat tv3 pukul 10 malam selasa khamis tu
adalah cerite paling menyakitkan hati yang pernah aku tengok..!!
hati ko aku tak tau lah..
tapi aku memang sakit hati sungguh lah tengok cerite tu..
bengang.. geram..annoying.. rasa macam nak pijak2 jer orang2 tu..
miahahaha..sokahati ko jer lah nak pijak2 orang pulak kan..
macam besar sangat jer pulak ko kan...agagaga....

tapi cerite tu..memang annoying ooii...
dari fes episod aku tengok..
aku memang sakit hati dah..
paling menyakitkan hati.. lakonan si shiela rusly tu lah...
lepas tu sakit hati tengok muka si johan...

haaaiihh...pandai betul lah pelakon2 tu..

ngan fitnah sampai macam tu sekali..
eee...fitnah yang menakutkan...
ko tak sedar pulak anak ko macamane kan..
si johan tu pon...kuangjar sungguh...
sampai sanggup fitnah bini sendiri..
dan tak mengaku anak tu...
Ya Allah....ada ker orang macam ni realiti nya..
dah terdesak sangat kan..nak lepas kan diri..
sanggup pulak ko fitnah bini ko..
dulu masa nak kawen..tak sabar2..
tak reti nak ikut adab..
main redah jer..
biler dah jemu..dah ada pompuan lain..
macam tu lah gamak nya..
merasa lah ko nadia oooii..
konon ko percaya sangat kan..
gitu lah gamaknya....

tu ko kot ada yang belum kawen..
orang2 muda ni..
jadikan cerite ni sebagai teladan..
dari awal kawen jumpa mak nya pompuan dah takde adap sopan..
tak yah ko pikir panjang nak buat laki...
pikir lah sendiri...jangan sebab cinta..gitu lah jadinya kan...

kan...kan..aku dah cakap daaaahhh..
aku yang emosi lebih tawww...nyampah...

tu lagi..aku ingatkan bapak nya si eizlan yusuf tu ok..
tapi sama jugak..percaya jer lah cakap bini nya tu...
siap cakap direct soh leps kan anak die dari ilmu hitam oooii..
ko giler tak meroyan dengar masa tu..
farah nya pon sabar jer lah..
laki ko tu pon tak solat..
bini nak pakai tudung pon tak kasi..
lepas tu lagi mau carik kesalahan bini..
hapekaaaaahhh....!!

aku ni punya lah sakit jiwa tengok cerite tu..
sampai ada satu episode tu..
tak silap aku khamis minggu lepas kot..
aku tak tengok..!! siyes..
memang sengaja aku tak nak tengok..
sebab tak nak tortured mental diri sendiri... hahaha...
sampai macam tu sekali..
masa tu aku ingat..scene yang di johan tu kebas duit dan atm kad farah tu...
terus esok nya aku tak nak tengok...
sebab aku pasti..mesti lagi menyakitkan hati akan berlaku..
dari aku sakit jiwa tengok..baik tak yah tengok langsung..
habes cerita...muwahahaha....

yang hari rabu episod sebelum tu pon..
aku tengok sambil2 mengecat wall ruang tamu..
tengok gitu2 jer..
tak hadap betul2..
bila ada adengan menyakitkan hati..
aku buat2 tak dengar..supaya aku tak bengang nanti...
dasat kan emosi aku tengok drama melayu yang satu ni....

siyes.. aku rasa..dalam banyak2 drama melayu aku pernah tengok lah..
ni lah drama yang aku sendiri tak sanggup nak tortured mental aku..
sebab.. aku rasa..drama ni sungguh menyakitkan hati..!!
sebagai wanita giteewww....
terkesan sama kekdah nya....

kahkahkah..gelak ar ko..gelak..
cer ko tengok sendiri..sakit hati ke idak...
aku rasa..part fitnah tu ar kot..
sebab terlampau melampau...haaa...ko...
siap mak nya tu konon2 kene rasuk sambil buat muka annoying..puufftt...
kemahen ko belakon..clap2...hebaaattt..!!!

okeh okeh..fineeeee...

drama jer ponnnnn...

yang ko emosi tak tentu hala sangat dah kenapa kan...agagaga...

memang hebat menjadi betul lah lakonan derang lelebih lagi shiela rusly tu...pheeeww...
dramatik sungguh lah...


tahun lepas...ada gak drama annoying tuk slot macam ni gak..
tak silap aku tajuk drama tu RAMADHAN YANG HILANG..
kalau tak silap ar..
tajuk lebih kurang je ko kan..
cerite die pon dramatik gak..cerite kekeluargaan...
tapi tak lah menyakitkan hati macam cerite ni..
boleh jer aku layan rilek2...
tapi cerit kali ni..
memang panas hati memanjang...puufftt..


ker... aku jer yang emosi lebih... hahahahaha....glak guling2 sendiri..



sapa tengok cerite ni..?? -RAMADHAN JANGAN PERGI-
bagi ulasan sikit....








IKLAN







harga utk 1paket 500g rm15
(exclude postage)

untuk tempahan boleh hubungi 0139357137 miza 
email viceroy_gurlz@yahoo.com
area kuantan boleh COD

baca review di SINI















Wednesday, May 21, 2014

'cliche' sangat ending nya tu...




malam semalam.. 
final cerite aku isterinya..
okeh..aku tengok dari awal cerite tu..
besh gak ar layan walaupon rasa...eerrr...kekadang..
uurrmm.. apesal ko macam tu..dah kenapa ko macam ni..
hahahaha...biasa tu...biasaaaaa....
kalau jadi macam tu mesti kesudahan nya aku atau fared akan cakap
"dah pengarahnya suruh...."

fineeee...

eerr...iyeerr..laki aku pon ikut tengok sama...
cume die tak lah dok mengadap macam aku..
time2 iklan baru nak gi solat...
krik krik krik..
eerrr.....uhuk uhuk....
jangan risau..iklan tv3 ni lama..
jadi..tak yah ar ko solat maghrib terkejar2 nak cepat habes solatnya..
yang penting..jangan kerana drama kat tv..
ko melambat2 kan solat..
tak baik kooooo....

berbalik pada drama tadi tu...
aku masa memula tengok tajuk nya..
aku isterinya..??
rasa macam...adeeyyhh..
napa tajuk macam banyak jer dah drama tv macam tu..
dia suamiku..dia suami aku.. sebenarnya dia isteri aku..
dia isteri aku..
sebenarnya dia suami aku.. suami aku playboy.. 
eeaahh.. ada kan tajuk2 ni..
aku rasa lah...hahahaha...
dekat2 jer kaaaaannn....

kalau ikut tajuk novel..
rasa nya die tulis..aku bukan mistress kan kan kan..
sori kalau aku salah..

okeh.. tu bukan masalah pon kat aku...ngeeee...
saja cakap...
aku tak kondem hokeh..
aku cakap jer..
jangan lah sentap sangat..
aku suker jer cerite ni..
kalau tak.. tak de lah aku tak nak ikut laki aku gi out stesen...
kahkahkah..kantoi....

tah apa yang aku suka tah..
mungkin sebab dah 'tersangkut' dari awal kot..
atau mungkin sebab izzue islam kot.... hahahaha..
anzalna tu pon aku suka gak..
alaa..suka gitu2 jeeewww..
eeaahh...aku pernah jumpa izzue islam ni tau masa photoshoot majalah pa&Ma awal tahun ritu..
selang satu kereta ngan kereta kiteorang..
kang aku nak puji kan..laki aku baca..muwahahaha...

tapi dalam cerite ni..bukan ghoper die aku nak cakap..
tapi lakonan dia..
kalo ko perasan la.. 
takde pon sangat adengan berpegang2 tangan ker..
berpelok2 ngan si mya tu berlebih2..
walaupon scene tu tunjuk kebahagian suami isteri..
dating2 pon jalan jauh2..or tengok tv pon selang 2 seat..
kaaann gitu sekali aku perasan.....

tu kat spital masa sakit tu.. 
even..scene romantik pon..pujuk2 binik..
nan hado nak buat semua tu..
dan bagi aku..
aku memang salute ar ngan si izzue islam dalam cerite ni..
kalau biasa aku tengok drama melayu..
belakon laki bini..
nak buat macam betul2 tu laki ko..yang ni bini aku lah..
kalau boleh comolot macam omputeh tu agak nya..
dah buat dah gamak nya..
alasan...berlakon giteeww...
kot lah...kot...
seronok dok peluk2 laki binik orang lain..
menjiwai watak kekdah nya...puuffff....

tapi si izzue islam..pegang waktak si Mika tu..
die meng-ekpresikan romantik tu melalui pandangan mata dan kata2 giteeww...
haaa...teror tak aku mengulas drama...kahkahkah..

itu yang aku nampak ar dari awal la..
memula macam pelik gak..
kekadang rasa macam takde chemistry pon ada..
yer lah..nak pujuk2 binik..
langsung tak tunjuk romantik ngan pelakuan..
pelakon kan..selalu belakon lelebih..
tapi si izzue islam dalam cerite ni..takde pon buat semua tu..
tapi elok ar cegitu kan..
tak yah nak berpeluk2 ngan pompuan lain..
tu aku macam respect sikit lah kat die..

laki aku cakap - sebab bini nya ada kat situ dok perati laki belakon -
yer lah..bini nya kan manager dia..
tapi..aaahh...tak peduli lah semua tu..
aaron ajis tu pon bini nya manager dan PA die gak kan..kan kan...
okeh..tak mo bandingkan..
binik nya tak kisah..ape ada hal....
belakon kata nya......agagaga..

macamsi izzue ni..
since die tau nak menjaga hati..
menjaga batasan...kire ok ar tu kan..
sebab..tau menghormati perasaan si isteri..
yer lah..mungkin si isteri tak suka ke hapa..
pernah gak dengar cerite bini nye sentap bagai..
tapi.. aku rasa.. apa yang izzue buat tu..
memang betul..die patut menjaga semua tu..
tak pegang2 tak peluk2 pon..
elok jer aku tengok cerite nya..
takde lah kaku ke kayu ker..
ada cerite sebelum ni..peluk2 bagai..
tak besh gak...haaaa...
nak jaga hati isteri..biarlah..binik die kaaaann...
menjaga batasan...
dan jugak pasangan yang dia belakon sama..
elok lah gitu...tak ar sedap jer ko peluk pegang laki bini anak dara orang..
mungkin si anzalna tu tak kisah...
tapi.. lantak die lah.. badan die kan..
sendiri pikir lah...
belakon pon...kalau pandai kawal keadaan..menjadi gak..
aku tengok.. elok jer di mika tu belakon sebagai suami walaupon tak de adengan2 atas katil ke bagai..
haaa..giteewww..
kemahen ko dok puji si izzue ni dah kenapa...
kahkahkah..
aku bukan lah peminat die pon..
tapi mungkin sebab aku macam respect ngan orang camtu..
kerdalam drama ni jer..
dalam drama lain takde pon..
kalau ar cegitu...ciiissss...sungguh2 aku puji..
dah nampak macam kipas susah mati dah ni...wakakakaka...

pang sikit...

sekadar pendapat peribadi jer ni..


tapi memang dah lama aku perasan sebenarnya..
mungkin sebelum kawen lain..
dah kawen berbeza..
ada perasaan perlu di jaga kan..
dah jadi suami orang ni..ada batasan nya kene jaga..

tengok cerite ni...
tu lah bende yang selalu jadi topik aku ngan fared..mihmihmih...
walaupon rasa lakonan si Mika tu tah apa2 jer..
geram gak aku biler die tak nak announce perkahwinan dia masa nak hujung2 tu..
masa mak die dok datang2 sergah..
masa apak nya sibuk2 nak kan anak die tu..
kalau bagitau awal2 kan senang..
dah memang derang claim derang tinggal sekali...
dah memang tau si Mya dah mengandung...
sama jer kemarahan mak nya tu kaaaaann...
tetap marah gak..cuma dah lain ar cerite nya..
sebab sekurang2 nya..kalau mak nya dah tau derang dah kawen..
tak buat dosa giteewww...
sampaikan dah tau orang tu mengandung dan masuk spital bagai pon...
tak nak bagitau..dah kenapa ko...
sanggup lah ko buat dosa nyakitkan hati mak ko pulak..
menengking2...adeeyyhh...

pulak tu..lagi bertambah aku tak paham..
kenapa nak buat announce dekat surat kabar dengan care bagitau di tangkap khalwat..
alasan.. tu jer care nak makpak nya tau...
aku macam...eerrrr... bukan tu care ko nak malukan makpak ko ker..
setakat nak bagitau die 2 orang..
bagitau jer lah masa dok kecoh2 kat umah tu kaaaann...

fineeeeeeee....


pengarah suruh aty oii...pengarah suruh...

pengarah nya lah yang pelik...hahahahaha..

okeh..okeh...aku tak baca novel..
dalam novel cegitu eh eh eh..
cerite ni adaptasi dari novel kan...

kipas susah mati novel dan cerite ni..
jangan sentap pulak..
pendapat peribadi jer ni..

tapi ar pulak yang elok nya...biler masuk dalam paper tu..
terus kat kampung pon tau kan..
elok ar makngah ngan si syamil tu tau..
haaa..baru padan muka ko..
tapi tu lah...biler kate kene tangkap khalwat tu kan..
menjatuhkan maruah...bukan ngan semua orang boleh cerite kisah sebenar..
walaupon akhirnya di kisahkan yang sebenarnya dah lama kawen....
puufftt....

drama jer pon...drama aty...drama...
hahahahahaha....dah ko emosi sangat ni kenapa oooii....

tapi..dari drama ni lah...kite dapat tengok budaya orang melayu sebenar..
kisah2 macam ni ...mungkin dalam realiti nya memang biasa terjadi...
  
okeh..part tu jer lah...
selain dari kat tengah2 cerite tu..aku rasa..lembab nya lahai jalan cerite..
tapi...aku layan jugak lah...
sebab dah tengok dari awal..
dan nak tau ending nya..


so far ending nya walaupon rasa sangat2 la cliche...
semua orang insap...datang mintak maaf bagai..
terima balasan..
tapi...okey la...tak yah nak dramatik sangat...hahahaha...
ada kawan indian aku pernah cakap ngan aku..
drama orang melayu..kalau insap jadi baik jer terus jam2 tu gi mekah...
guullpp...giteeww persepsi orang agama lain tengok drama melayu...
part tu..aku no komen...
aku bagi jawapan kat kawan tu jer lah sendiri kasi die paham..
kat sini..malas aku nak cerite..
isu2 sensitif...kang jadi lain lak kang kalau aku nak cakap lelebih....ngeeee...

aku nak cerite pasal watak si Mika jer sebenarnya..
 tu bukan sekadar watak..
tu memang izzue islam sendiri..mungkin...
yer..walaupon tak lah sempurna watak nya..
ade bersalam2 ngan pompuan lain - mak dia -
tapi yang aku respect biler die menjaga batasan die dengan si Mya tu lah..
tengok tv pon jauh2 ko...hahaha...
romantik2 pujuk binik nanges pon..kat tepi katil jer...
nan hado lah nak pegang2 bahu ker..
nak lap2 kan air mate kekdah nya..

tapi laki aku cakap..
si Mika ni biler borak ngan adik beradik dia -dalam cerite tu- 
macam nak gaduh jer..hahahaha..
jenis kasar...tak ar nampak macam soft spoken lembut2 gentlemen bagai...
tu lagi2 ngan si adam dan suzzane...
memang takde lembut langsung...

eeaahh...sejak biler pulak aku jadi pengulas drama ni...lalalala..
bukan isu sensitip hokeh..
saja2 bagi pendapat peribadi...
sebab aku sukakan gaya izzue islam itew...-matiklah aku puji laki lain laki aku baca-
bukan kipas susah mati pon..
idaklah macam aku pernah gila2 kan si anuar zain tu dolu2...kahkahkah...


sengal la ko ni aty...





notatanganAty :: sapa tengok..??