Friday, May 29, 2015

38 minggu - sempat lagi setel makan nasi kenduri...dan DURIAN !!!







si qaleef merajuk kat belakang tu..
sebab kene halau... hahaha...
die kalau boleh nak mengimpit jer mak nya ni ha... 
tengahari2 buta mintak peluk.. alasan sejuk.. ko boleh terime tak..?? akal die.. ngada sangat tawwww..
haaaa... majuk lah ko sorang.. malas mak ko nak layan..

biasa aku layan kan jer.. sementara boleh..
tapi.. masa ni.. dari masuk kereta si adik asyik mengeras jer dalam perut tu..
sengal2 perut aku sepanjang jalan..tak selesa..sakit lah biler si abang nak dok impit2 lagi kan..
kalau dok diam tak per lagi.. ni ngan siku die sikit2 dok cucuk perut aku..
 tu aku pon dok hangin aku soh dok belakang..
terus merajuk..sepanjang jalan buat perangai..pheeewwww... 
mencabar betul nak hujung2 ni ngan perangai ngada dak qaleef tau...


tapi kejap jer.. lepas lupa.. datang balik dok ngerjakan mak nya ni... gggrrr...

muka extra putih bukan sebab pakai qu puteh.. hahaha..
tapi sebab depan tu cahaya matahari direct.. pakai lak camera hp tak berapa nak canggih..ngeeee...


ni sebenarnya baru lepas melalak ni....





kiteorang gi kenduri kawan abah sado kat puchong masa ni..
ada ritu aku cerite tu...
kawan kenal opis lama die...
kire kawan lama die la..bertahun kenal dari bujang sampai ni nak masuk 5 tahun dah kiteorang kawen..
seronok ar die nak jumpa kawan2 lama die gak yang datang kenduri tu..
kawan baik die dok kat iraq tu pon balik..
kire ni lah masa die nak berghatering konon nya..
kemahen awal ngajak aku gerak..kol 11 pagi dah kuar..
tapi aku singgah hantar skin bar Ephyra dulu kat customer..
amik masa gak lah...
tapi jalan tak jam.. sampai puchong pon tak lah lewat sangat..
kawan2 die pon ramai lagi tak sampai...





eeaahh... sama pulak tema kiteorang ngan pengantin.. hahahaha....


so far.. kawan2 fared ni aku kenal semua..
cume pengantin tu baru fes time aku jumpa.. heheh..
tapi fared pernah lah cerite2 kat aku...
biasa memang cegitu.. aku kenal kawan2 die..kekadang biasa dengar nama...

yang tak de dalam gambar pon ramai dah balik dulu..
yang ni yang rapat2 aku kenal dari awal kawen dulu 
sampai masing2 dah beranak pinak...
yang wife2 nya pon aku rapat nyembang seronok..
seronok gak lah jumpe cegini sesekali kan..jarang jumpa..
kalau tak raya.. time kawen cegini lah...
alih2 masing2 terkujat aku dah nak beranak jer ni.. hahaha...

tak banyak gambar.. sebab kamera habes lak batery...
ni pon kamera hp orang.. mintak pas2 wassap...
buat kenangan...




ni sebenarnya ngah posing untuk photobooth kat situ..
sekarang trend eh macam ni... yang untung tetamu lah.. dapat gambar2 cegini..
survey2 harga.. mahal ley tahan gak ni nak sewa... huhu..
tapi kot ko ada bajet lebih..
nak kasi tetamu buat kenangan.. memang syiok ar..
sikit punya ramai orang beratur nak amik gambar kat sini...




dapat ar gambar ber-3... banyak kan.. sebab 2 kali kiteorang snap.. hahaha..
kate nya unlimited.. kite pon amik lah selagi boleh...
masa fes time amik masa baru2 sampai tak de ramai orang pon..
tapi kali kedua tu dah beratur.. dok selit2 sebab abah sado kate tak puas hati gambar die rambut jambul sekerat jer.. huh...
bahek lah...ai is suka part2 amik gambar ni... lalalala...




kalau ikutkan kualiti gambar macam kureng sikit.. gelap..
tapi boleh laaaaa nak buat kenangan kan..
sekeping kecik potong lekat dalam guest book ucapan tuk perantin...
selebih nya aku balik2 lekat terus kat esbok.. heheh..




neway.. tahniah tuk piji-kawan fared tu-
semoga perkahwinan kali ni kekal hingga ke jannah..
eeaahh.. aku rasa macam ada gambar laki aku snap kiteorang buat wish kat guest book tu..
carik2 tak de pulak.. tak transfer le teeww...

balik kenduri ni... kiteorang ke ss2 konon nak makan durian buffet..
tapi nan hado... dah 2 kali pergi dah ni..
rupernya bulan 7 nanti baru start..
kempunan lah aku....
bulan 7 aku ngah pantang ko...[insyaa Allah]
aku kalau pantang makan ni memang lama..lagi2 nyusukan anak..



tak nak bini kempunan.. abah sado beli kan jugak lah dah siap kopek cegini..
satu pack ni Rm 15..aku rasa macam murah sebab besar2 tebal isi nya...
manis giler lak tu.. memang puas hati gak lak aku makan...
nak kate cukup tu.. ko kongsi 3 orang..memang tak lah kan.. hahaha..
tapi boleh laaa.. aku pon bukan ley makan banyak nau..kang menggelupur aku kang..panas..


makan kat dalam kereta tu gak... 
tak tahan bau ko nak simpan lama2..
sebab lepas tu.. nak gi shopping baju raya abah sado..
simpan2 dalam kereta mahu meletop agak nya..hahaha.. kot lah..
*alasan tak ley tahan nak makan jam2 tu gak...

eeaahh aaa.. ko tengok aku dah salin baju.. blouse selesa sikit aku pakai..
sebab nak gi merayap lagi kan pastu..
selagi boleeeeyyy..........ngeheeeeee... 
*part shopping memang akan jadi sentiasa boleh