Thursday, May 21, 2015

aktiviti dan shopping untuk qaleef





balik dari butik Fiska..
terus kiteorang ker Jusco bukit tinggi..
ingat nya nak carik wallet baru seketul..
dan memang plan nak beli kasut basahan tuk qaleef..
asyik mak nyer jer membeli kasut..
beli lah tuk anak pulak..
eeaahh... aku selalu jer belikan anak kasut...
aku suka kasut..jadi.. tak kire kasut aku ker..
kasut qaleef ker.. kasut adik baby ker..
kasut abah sado ker.. semua aku suka...hahaha..


tapi kasut anak ni.. selalu abah sado tak kasi nak membeli sangat... puuffttt....
setiap kali aku nak membeli-membelek..
die sound2 aku...nyampah tau..
bukan apa.. ko tau lah... kasut budak ni mahal gak..
dah lah tu.. pakai memang sekejap sangat2..
lagi2 umur2 qaleef tu....
cepat nau berubah saiz..
3-4 bulan sekali dah tukar saiz...rasa nya lah kot...
die pon tak nak pakai kalau dah ketat tak selesa
walaupon elok lagi..
nak beli besar2 sangat tak elok nau pulak..
tak selesa nak pakai..
beli ngam2 saiz.. kejap jer pakai nya..
lepas tu.. saiz bertukar lagi.. 
dan cegitu lah setiap kali pon...
tu abah sado tak kasi aku asyik membeli je tuh...membajir kate nya..
okeh.. bahek..

tapi kali ni nak membeli sandal sarung..
sandal yang ada die lenjan sampai lunyai dah tak ley nak lekat dah..
yang tu jer die suka...
memang biasa qaleef pakai kasut macam sandal tu..
qaleef tak nak pakai selipar yang masuk2 jari atau terbukak belakang..
nanti die jalan menyeret..
tah apa2 jer tau anak aku tu.. 
banyak dah aku beli.. nak buat basahan kan pakai selipau jer lah..
tak yah nak bersandal bagai..
tapi tak di pakai nya..
tu ada satu selipar hijau.. bepelekat2 tu gak lah die suka nak lenjan..

kasut stokin tu pon biasa pakai gak..
tapi kasut kan.. bukan buat basahan...
kalau setakat nak jalan dekat2..tengok tempat..
pakai sandal jer..
tapi aku jenis suka carik yang kemas2..yang elok..
boleh pakai basahan jugak...
pakai jalan jugak...2 in 1 gitu..
tu yang cpat je jahanam nyer tu.. 
tak per..lenjan..tak yah sayang2 sangat..
bukan ley simpan lama2 kan.. 
kang sudah nya pakai 3-4 kali dah tak muat..
lagi membazir..

eerrr..kasut budak mahal kan...huhuhu...
aku tak paham..
keakadang rasa lagi mahal dari kasut mak nya nih..
sedang aku tengok..selipau jer ponnnnnn...............

selalu yang pilih2 kasut selipau anak ni.. fared..
lelaki..kot tau lah lebih lagi..
tapi.. kene gak lah aku bagitau acaner ghoper yang aku suka..
macam fared.. die pandai tengok kalau kasut tu jenis tapak licin ker..
berat ker..melecet ker kalau pakai...
kalau ikutkan.. masing2 ada test sendiri biler nak beli kasut anak ni..
tapi idak lah tang kasut pon nak bertekak..
aku selalu akan bagitau.. okeh.. kali ni.. nak carik sandal yang cegini cegini ghoper..
haaaa... giteeewww...


eeaahh.. kasut raya qaleef aku dah beli 2 pasang dah..
satu yang style sarung sekarang aku tngok budak pakai tu..
lagi satu.. aku tak ingat ghuper.. hahaha..
beli2 terus simpan.. 
ingat nak carik lagi sepasang kasut sporty sikit..

yang ni.. carik sandal beli elok sikit kot tahan sampai raye.. jimat.. hohoho..







asyik2 hijau jer.. kali ni aku soh beli kaler lain pulak..

biasa qaleef memang pakai sandal macam ni tuk basahan..
kan aku cakap..die tak gheti pakai selipau sarung biasa tu..
jadi kene beli yang jenis cegini...pakai sendiri jer sekarang..
3 tahun dah..kalau nak mak pak ko saraung kan.. ngada sangat tu..

tapi sandal macam ni selesa lah gak kot aku tengok nya..
sebab jenis terbukak kan..tak yah pakai stokin pon..
senang bukak pasang... ko bukak.. pakai sendiri..
lambat.. ugut tinggal.. muwahahaha..








pastu pekenan yang ni pulak.. motif amik hijau jugak...?? dah aku kata kan..
laki aku tu asalkan hijau memang pekenan jer kat mata die...
yang ni pon ok gak.. cantik selesa.. mahal sikit dari yang tadi.. KIKILALA...
brand lama kan ni..dari aku kecik kot rasanya...
tapi dulu tak merasa lah aku nak pakai..
anak2 sekarang.. untung... kasut 50 hengget buat basahan....hurrrmmm...*geleng2 pala




biasa test mesti nak tengok die round berlari satu tempat tu dulu..
nak tengok die ok selesa ke idak..
kalau ok.. baru proceed..
kekadang.. qaleef pon cerdik sekarang.. nak pilih sendiri..
kalau die tak suka.. makpak nya pekenan.. tak guna gak nak beli..
nanti die tak nak pakai selalu2.. membazir..
asyik nak melenjan kasut2 lama yang dah lunyai tu jer kang..haru...




suka beli kasut budak kat jusco bukit tinggi ni lagi banyak pilihan..
kalau kat tempat aku kat rawang tu..alahai...
ciput jer.. kekadang saiz pon tak de...
tapi jarang lah ke sini walaupon kerap aku lalu kat area tu..
biasa kalau nak carik-shopping barang aku suka pergi sini sebab banyak kedai..!!
jusco kat sini besar ko...
banyak jenama ada dalam tu.. bertingkek2...
kemahen jauh aku redah dari rawang sampai klang..
dah biasaaaaaa... dulu umah family aku sejengkal jer ngan bukit tinggi ni..
umah tina pon kat2 situ gak...

ni ingat nak carik wallet baru seketul sebelum beranak...
tapi.. tetibe rasa macam malas betul aku nak jalan meronda satu mall ni..
tengok jer pon penat dah.. hahaha..
tak per lah.. nanti2 nak raye mesti banyak sales beli waktu tu besh sikit....


lama gak dalam tu..
siap buat aktiviti2 hujung2 waktu sebelum beranak tuk qaleef..
saja nak habes kan masa tuk die buat die happy..
sebelum dapat adik dah mungkin die akan dok terperap sama kat umah
tunggu mak nya habes kan pantang nanti..
so.. lenjan keluar selagi boleh..







datang hari tu.. ada kat hall tengah bawah tu tempat menan budak..
ingat nya nak bawak qaleef naik kat tingkat atas yang jusco punya tu..
tapi dah nampak ni dulu kat bawah.. masuk jer lah terus..

masuk masa ni rm 15 hengget unlimited time..
ada belon2 besar tuuuu.. tak apa nama aku tak tau..
tapi tak de apa pon...besh lagi kat tingkat atas yang jusco tu..
qaleef seronok nya.. sebab nak berkawan jer.. 
tengok ramai bebudak dalam tu.. tu yang die beronok2 tu..











main sekali menan pasir kaler2 ni.. fes time nak try..
warna2 pilihan die sendiri.. tu ko tengok spidrman tak ghoper die pon.. hahaha..
kaleful macam2 kaler...
boleh laaaaa...simpan buat kenangan kan...








anak aku ni peramah hokeh...peramah sangat..
die selamber jer menyembang ngan acik2 tuh... 
ikut bahasa die la.. derang pon layan kan jer aku tengok.. 
aaiiihh... macam orang tua...
aku rasa ni ngikut aku ni peramah hamat.. hahaha...

aku memang tak larat dah nak gerak2 masa tu..
dah duduk memang jenuh nak bangun2.... letih ooii..
aku amik gambar..dah tu dok panggil2 dari jauh jer...
mana nak tau..kot menggangu orang tu kan nak lepak2 tetibe ada pulak anak aku terselit..
fared masa ni tak de.. solat rasa nya.. 
kiteorang gilir2 solat..
abah sado jer larat nak meneman die main.. aku dok perati jer lah.. huhu..




ni jer lah aktiviti2 tuk qaleef dapat aku layan kan..
hujung2 nak beranak ni.. tak larat nak berjalan sangat..
nak gi tempat yang panas2 macam zoo pon aku tak nak dah..
tapi kesian kan anak ni..
tu gi lah tempat2 cegini...
asalkan die suka kan.. 
dok umah sepanjang minggu kesian die boring..
petang2 jer kalau tak hujan abah sado balik keje bawak gi taman..
kalau hujan.. tak kuar2 lah umah..
ni lagi aku nak berpantang ni..bertabah lah anak..
nanti kite buat aktiviti2 lagi ngan adik baby pulak yer....uhukksss.


okeh.. insyaa Allah jumpa lain kali..
kot2 aku update dah beranak ker kan... heheh..

sapa2 nak joint penghantaran EPHYRA..
boleh laju2 buat pembayaran...
laju2 hantar jugak...insyaa Allah...