Thursday, July 23, 2015

kisahRAYA2015 :: sesi bergambar di pagi raya kami




balik dari mesjid..

sepatut nya ssi bersalam2.. pastu baru bergambar2..
tapi ni sebab menunggu abang kedua aku ngan kak nor ipar aku tak sampai2..
kiteorang bergambar jer dulu mana yang ada..
memang peberet masing2 lah ni.. hahaha...






kiteorang wefie sementara abah sado setting camera..
belakang kiteorang duduk tu cermin tuh..
tu nampak abah sado setting camera sambil tangkap gambar kiteorang jugak tuh..




ngan adik2 lelaki aku dan anak2 buah perempuan [anak abang sulung aku]
paling besar tu dah 8 tahun.. baru jer ritu operate ada pendarahan kat kepala..
alhamdulillah sihat nih...



candid..pakai self timer tapi tak sempat posing masing2..



ayah aku jer ready..



keluarga abang sulung aku yang duduk perak tu..
anak 4 orang
aku jarang jumpe..selalu borak2 dalam group wassap family jer



aku ngan adik2 lelaki aku..
yang kanan tu dah sambung belajar kat KUIS..
yang kiri pegang ash-shaquille tu adik bongu paling rapat dan manja..
form 5 tahun ni spm..




adik beradik












masih lagi menunggu abang kedua aku tuh... haaaiihh lambat nau..geram betul kiteorang hari tu..
tegendala agenda tau..
sedangkan bukan jauh nau pon umah die...gggrrrrr...




sepupu

kurang 2 ketul orang dalam ni..
anak aku ash-shaquille ngan lu'lu tasneem

tu anak lelaki sorang abang sulung aku tu..fawwaz.. memang jenis tak nak ngan orang even kakak2 die.. melalak cegitu lah..
tak de gambar yang elok pon..huhu..



sudah nya berempat ni jer lah...



ni abang ke dua aku ngan akak ipar baru sampai..
sempoi jer abang aku tuh ko tengok..
tak de rezki anak lagi...dah 6-7 tahun kawen dah...



adik beradik..ni jer lah yang tinggal dari pada 7 beradik aku..
2 orang dah meninggal.. arwah adik aku afiq meninggal tahun 2009 
dan tina 1 june 2015 tahun ni..[alfatihah tuk mereka]



kami semua...


mesti korang pelik kan ummie aku tak ada..ngan anak2 nya...
ummie dah balik kampung melaka dulu dah..
ngan anak2 die rabu puasa ritu..
ayah aku tak boleh ikut sebab ada hal kerje kene setel...
jadi..tu pasal lah dapat kiteorang beraya ngan ayah kat shah alam tu..
kalau tak.. ayah aku dah balik melaka sama dah tu..
ummie pon..mungkin dah biasa ke melaka dulu kan..
yer lah..dah lama hidup sendiri ngan anak2..
baru jer kawen ngan ayah aku..
jadi mungkin lah die nak jugak balik dulu...
ayah aku ok jer..kiteorang pon ok jer..paham..
tak de apa nak pikir sangat..
sebab lepas dari siap2 salam nih..terus jer balik melaka sekali ngan aku2 ngan adik badik aku sekali beraya sana..
buat macam kampung sendiri.. hahaha..
beraya kat melaka tu lain pulak cerite nya..
tu nanti lah aku hapdet yer..
saja nak buat kenangan...
fes time ikut ayah n kuarga baru beraya...
seronok gak lah sebab betul2 beraya kat kampung..
betul2 kampung rumah pusaka lama tu...
ngan kebun bagai...
nanti lah ek.. update...





suami arwah adik aku tina..firdaus.. dan anak LU'LU TASNEEM
kirim gambar pagi raya tu..
comel anak dara aku..
mesti lah beraya ngan kuarga die kan..hurrrmmm...
kiteorang berjumpa kat kubur lepas tu...



ni gambar kami adik beradik..firdaus ngan lu'lu ada sekali..
anak2 buah jer ada yang takde..duk dalam kereta..