Monday, July 06, 2015

pertama kali cuba SIMPLYSITI Lipstick



sejak tak keje..

aku dah jarang beli lipstik..
kalau dulu.. ada macam2 kaler dalam satu masa..
belambak lipstik memanjang beli jer..pernah cecah puluhan warna dan jenis..
nak matching2 ngan baju handbagai bagai konon nya.. ngeheeee...
aku memang jenis ber-lipstik..nipis..

tapi sekarang ni... 

satu2..habes terus buang dan tak beli2 lagi..
dalam laci tu.. tinggal 2-3 ketul jer..
pakai jer lah kaler tu selagi boleh tak kire ko pakai baju tudung kaler apa..
tak peduli pon...huhu..
pakai sampai habes licin dah rata aku kerje kan baru beli baru..
gitu lah sekarang..
tapi.. nak kate tak pakai langsung tu pon..tak gak lah..
aku memang akan pakai biler kuar umah..
idak lah kaler2 terang..
aku suka kaler2 natural ikut kaler kulit..
kire asal tak nampak terlalu pucat..
eeerrr...walaupon tak pakai bedak.. heheh..pelik kan....
dah aku suka......

lama tak beli.. lipstik memang betul2 tinggal seketul jer kat lam laci tu ha...

tu pon kaler oren2 macam pucat tu..
alih2 pakai tu jer..
yang peberet aku dulu lama dah habes..
masa mengandung ritu.. ni dah nak habes pantang..
malas aku nak topap beli baru..

tapi baru2 ni dah boring sangat dok umah..

aku ngajak laki aku kuar.. hahaha...
macam2 aku nak beli..
nak beli breast pad dah licin.. pastu memang rasa nak beli barang make-up sikit...
nak beli lipstik baruuuuuuuu....

kat watson jer pon beli..

jusco ni bukan macam sogo tu ha..macam2 jenama make-up brand lipstik ada..
kat watson tu pon ok lah beli brand macam loreal ker..revlon ker.. maybelline ker..tak kisah lah apa2 pon yang kat situ tu..
biasa pon aku pakai itu jugak..
cume sesekali kot duit terlebih baru aku beli yang mahal sikit..
tapi biasa nya aku beli yang biasa2 jeewww...
yang penting serasi...
kire kalau lipstik tu.. tak kering bibir aku..
kalau bedak compact ker atau foundation.. tak naik jerawat muka aku..
cukup dah tu...huhu




ni fes time aku try produk SIMPLYSITI
tu pon kelam kabut memilih tak tengok brand lain yang ada kat watson tu 
sebab dak qaleef dah berlari macam hapa - die pon lama tak kuar umah ikut mak nya berpantang-
dan ash-shaquille pulak.. macam tau2 mak nya 'hilang' bershopping..
kene duduk ngan abah sado sekejap dalam stroller dah melalak.. aaaiihhhh....


Lipstik SIMPLYSITI ni sebenarnya biler pakai kaler die soft jer.. pinkish cegitu..
lepas tu macam moist sikit.. tapi tak kilat2 pon.. aku suka..
yang aku beli ni Ultra Moist -AZIMAT CINTA- nama nya.. 
hahahaha,, nama lipstik dari tajuk lagu siti sendiri..-aku baru tau-

so far..macam ok biler pakai.. 
selalu kalau tak serasi kali pertama pakai.. kulit bibir aku akan kering dan gatal
tu aku tak akan beli dah..
tapi ni rasa nak beli lagi satu kaler..
ritu pon plan nak beli lebih..
tapi dah anak2 aku macam2 perangai..
laju2 aku pilih..laju2 bayar..laju2 ajak abah sado balik...

bertabah lah...........




aku sebenarnya nak beli bedak compact.. tapi tak apa sengal aku beli foundation pulak..
aku rasa macam baru jer beli foundation baru..
eeaahh..ker aku baru jer bali bedak compact baru..
agagaga... lupa dah pulak...




sebab laju2 beli.. baru perasan botol ni tak de tutup..
siap cakap kat abah sado.."sayang..pelik lah foundation ni tak de tutup"
laki aku pulak belek2.. upanya tutup jenis pusing tu.. 
tu ko nampak arrow tu.. nak bukak tutup pusing kepala die kanan kiri jer..
heheh.. macam pelik gak lah.. sebab tak de tutup kan..macam penutup hilang jew pulak..





tanpa filter tanpa app360 camera..tanpa edit [selain letak watermark]
tapi maaf la gambar pakai hp tak canggih dalam kereta nak gi shopping sambil pakai lipstik SIMPLYSITI.. hahahaha... 
nampak.. tak tebal merah pink mengerlip2 kan...
tu aku suka.. tak berkilat..
sekarang memang make up nipis natural jer..
muka pon tak pakai foundation dah sangat sekarang sebab sayang kat kulit gigih ai nak licinkan dari parut dan jerawat.. muwahahaha...
tu pakai compact powder jew... 
letak lah eyeline sikit bagi cover mate sembab dan eyebag dek kerana tak pernah cukup tido... ngeheeee...

aaahh..saja nak cerite.. besh tau pakai shawl neolofar..yang original punyer..
yang ni kaler hitam...
sebab memang beza sangat material nya ngan tiruan..aku penah beli sebelum ni.... 
walaupon mahal boleh tahan gak lah.. agagaga...
tapi lebih berbaloi..sebab yang aku pakai ni kain die berat senang bentuk dan labuh boleh cover...

eerrr.. aku cakap jeeww.. bukan aku jual...