Saturday, August 15, 2015

PRE-SCHOOL :: BELAJAR PASAL GIGI




cikgu sekolah qaleef..
rajin hantar gambar kat group wassap sekolah qaleef ni..
aktiviti2 apa yang budak2 tu buat setiap hari..
selalu nya.. biler aku tengok..mesti tergelak..
rasa comel pon ada..
dan kekadang rasa tak sangka lagi anak aku dah sekolah..
hahahaha..drama tak habes lagi ko aty...
alaaaa... baru 2 minggu anak aku tu gi sekolah..
mak nya teruja tak habes lagi...mihmihmih..

aku seronok tengok perkembangan2 qaleef ni..
lagi2 biler die tak de depan mata..
tapi dapat tau jugak apa yang die buat sehari2...
walaupon sekejap.. 3 jam jer..
tak dan aku nak buat apa sangat pon kat umah ni ha..
kol 11 lebih dah kene kuar ngambik die hari2..
tapi.. tak nyesal pon hantar die gi sekolah sekarang ni..
setiap kali aku tengok aktiviti2 yang cikgu die hantar kat wassap tu..
aku mesti akan senyum2..
lepas tu.. aku foward kat abah sado..
abah sado pon akan bagi reaksi yang sama..eksaited..!!!

nanti balik tu..
aku akan tunjuk lah qaleef gambar2 die..ngan kawan2 kelas die ber aktiviti..
waktu lah boleh tengok muka eksaited die jugak..
kekadang..die nyanyi2..joget2..

setiap minggu.. fokus pada satu2 aktiviti..
macam last week..belajar pasal ayam..
so seminggu lepas tu die belajar pasal ayam jer lah..
pasal bulu ayam..pasal telur ayam..
pasal bahagian2 ayam..
sampailah memasak sup ayam aku share gambar tu...huhu..
kemahen suka qaleef baru belajar joget lagu 'chicken dance'
hover hokeh aku tengok video nya.. hahahaha...

minggu ni pulak belajar pasal gigi..
hari2 lah ada aktiviti pasal gigi nih..
sebab selalu dapat gambar..
tu rasa nak simpan kenangan tu kat blog ni jugak..
insyaa Allah aku nak cube update aktiviti qaleef kat sekolah die setiap hujung minggu..
kot sempat lah...huhu..


hari isnin ritu..
cikgu die kasi gambar ni..
derang mewarna gambar gigi..
mungkin lah belajar pasal gigi2 kot..

aaahh...qaleef masih tak dapat uniform sekolah die lagi..
yer lah.. anak orang masuk awal tahun..
anak haku masuk akhir tahun.. jadi stock baju saiz die habes dah...
sabau lah nak yer..




ni tak ingat hari apa tah..
derang belakon jadi doktor gigi dan pesakit pulak..
kemahen besar lagi baju doktor yer...

insyaa Allah..ada rezki..satu hari nanti kot qaleef minat nak jadi dokter kan..
apa salah nya.. amin..



qaleef jadi pesakit..
amboi pakai tukul ko nak yer.. hahahaha..


qaleef lak jadi dokter.. tah apa bende die pandang tu..
kalau cegini gaya..mahu lain yang sakit kang..lain yang ghongak gigi pesakit tu..mihmihmih..




haari lain nya pulak..
cikgu pesan bawak berus gigi..sebab nak belajar gosok gigi sendiri..

derang belajar..siap nyanyi2 lagi lagu upin ngan ipin yang pasal gosok gigi tu..
kot lah ada korang tau lagu tu..
bulat bulat bulat bulat... tu jer aku hengat.. hahaha..

anak aku nyanyi2 tah macamane tah..aku layan kan jer lah..



qaleef dah biasa gak gosok gigi sendiri..
kat umah waktu mandi pagi aku akan gosokkan..
waktu mandi petang.. die nak gosok gigi die sendiri..
die tahu lah kene gosok depat..dalam atas kanan..bawah..
pastu bahagian dalam kiri pulak..

tapi ni seronok lah tu dapat buat ngan kawan2 sekali kan..



tah kenapa semua dok pandang qaleef jer pulak..huhu..

masa ni qaleef dah dapat uniform dah..
untuk semester 2 kaler biru tu..
yang kuning merah tu tuk semester 1 awal tahun..
anak aku tak dapat lah..jadi pakai jer lah apa yang ada..





hari jumaat semalam pulak..
derang di bawa ke klinik gigi area2 situ jer..
ni klinik gigi ikhwan..aku pon selalu gi sini jer...tempat nya cantik..bersih sangat..selesa..

tu derang di bawak kesini tuk kenal klinik gigi kot.. 
kenal dokter gigi...



beriya2 lah anak aku tu dengar..tak paham tah idak tu...huhuhu..


kemahen die perati dok depan sekali dokter cerite pasal gosok gigi lah tu kan..


sebenarnya.. lepas tu ada derang kene cek gigi sorang2..
tapi.. tak de gambar dak qaleef..
cikgu kate.. tak sempat tangkap gambar die lari dah..
eeeerrr... tak paham aku..lari kenapa pulak kan... hewhewhew..



besh kan aktiviti2 bebudak ni semua..
sambil2 belajar formal..
sambil2 gak lah belajar aktiviti menyeronok kan macam ni..
qaleef seronok..
setiap kali balik..die akan cakap.. besh..besh..sambil tunjuk ibu jari tangan..
tu memang besh lah tu...

minggu depan tak tau pulak lah aktiviti apa lagi nak buat..
tunggu je lah cikgu update hantar gambar nanti...




notatanganAty :: harap2 qaleef tak takut ngan dokter gigi.....