Friday, October 30, 2015

KAPSUL MANJAKANI MAMA TASNEEM -.Jika anda sayangkan diri anda sebagai wanita.. WAJIB AMBIL TAHU..!!



korang pon tau aku sekarang ni dah jadi minah jamu...hahahaha...
siyes ni.. aku dah dapat rasa sendiri kehebatan berjamu..
lagi2 jamu asli..memang terbaik tuk kesihatan dalaman dan kewanitaan..alhamdulillah..
sejak2 ada kesedaran lepas beranak 2 ni lah kan...

masa berpantang anak pertama..
langsung aku tak sentuh jamu...
masa tu... memang lansung tak de kesedaran sikit pon...haaiihh..

lepas tu.. biler dah tengok keadaan badan sendiri walaupon baru beranak sorang..
baru nak menyesal...
maksud aku 'keadaan badan' tu... bukan pasal ramping ke hapa..
tapi lebih pada kesihatan dalaman..
lebih pada kewanitaan..pada hubungan suami isteri jugak..
paling terasa..masa mengandung anak kedua..
yer lah.. dah masuk 30-an...
dah pernah keguguran...pernah bersalin jugak..
tak jaga betul2... memang beri kesan jangkamasa panjang..!!

syukur... datang 'hidayah' sebelum terlalu lewat.. huhu...

tetibe..takde lagi perasaan takut aku pada jamu..
aku lebih takut kalau kesihatan aku tak terjaga..
lebih2 lagi kesihatan dalaman dan kewanitaan tu lah..
macam bidan aku cakap lah..nasihatkan aku...
jangan lah biarkan badan kite ni tak terjaga..
baru anak 2 tapi dah 'lunyai' badan..
baru awal 30-an tapi dah nampak tua dari usia.. muka pucat..hilang seri..
[orang kata.. kalau rahim kite sihat.. nanti muka kite akan berseri]
paling teruk..longgar sana sini.. alignment lari... ber-air berlendir....
insap aku dengar bidan aku ceramah kan aku masa tu.. huhuhu...

terbukak gak lah minda aku masa tu..
ada sorang dokter cakap kat aku..
orang perempuan ni..selalu amik mudah atau tak kisah akan perkara tu..
lagi2 kalau dah beranak pinak...
tak de napsu nak bersama suami pon..tak nak amik peduli...malas alasan nya..
tak de pikir apa2...rasa macam normal..
sedangkan..tak sedar..bende tu melibatkan hormon kite..
dan berkait2 ngan ngan kewanitaan kite secara keseluruhan nya...
hubungan suami isteri [kata nya] bukan setakat tuk dapat zuriat..
tapi.. pahala kite jugak sebagai isteri...
yang selalu orang pompuan ni tak sedar dan selalu 'mengelak' biler nak bersama..
faktor 'kering'..tak selesa ngan bau..keputihan..salah satu punca..
lagi2 lepas bersalin..
memang normal... wanita lepas bersalin tak de mud kepada perkata tu...
sebab ada hormon [aku tak tau apa ke nama hormon tu] yang semaki menurun...
lagi pulak biler makin meningkat usia...
jadi..tanpa sedar.. perkara tersebut akan memudaratkan diri sendiri sebenarnya..
kalau di biar2 kan terus macam tu..tak carik punca..
dan tak dirawat..

tu nasihat dokter tu lah...

lagi sekali..insap aku... hahaha...sebab memang betul pon apa die cakap tu kan..


aaaiihh...menakutkan kalau dengar derang2 ni saiko tau...
tapi.. tu yang bagus nya...
dulu mungkin tak perasan..sebab masa tu badan sihat lagi..
masa anak sulung..mengandung..tak terasa.. sebab badan tak 'terusik'...masih kuat..
tapi.. banyangkan keadaan rahim kite kat dalam tu...
pernah mengandung..mengembang.. kalau di biarkan...
akan terus kembang...
tu pasal orang berpengalaman...orang lebih arif.. 
galakkan kite amik ubat2 yang sesuai seperti jamu tuk mengecutkan rahim kite tu sendiri...
sebab efek nya.. bukan setakat rahim..
tapi pada kesihatan miss-v kite..pada kitaran haid..hormon..pada keputihan..sengugut..
banyak lagi lah kelebihan jamu ni..

lupakan tentang kepahitan..
sebab..yang pahit tu lah obat nama nya...ngeeee..

sebelum ni.. aku ada share pasal jamu2 yang aku amik sepanjang tempoh berpantang-sampai sekarang..
ramai tanya..mana nak dapat..nak beli..
tapi maaf sangat aku tak dapat nak bantu..bukan sebab kedekut ke hapa..
tapi atas sebab2 tertentu memang tak dapat nak tolong..
kalau tak.. aku pon dah niaga dah jual kat korang.. hahahahaha....

tapi tak per.. ni aku nak bagitau lagi satu produk yang aku baru2 nak cuba amalkan...
yang lebih mudah nak telan sebab dalam bentuk kapsul..











dan jangan risau..sama macam jamu2 aku amik sebelum ni..
ianya asli...100% manjakani tulen xde campuran sebarang herba lain atau bahan apa2 pon....
iyeeerrr..semata MANJAKANI..
dan tau lah kan..kebaikan manjakani sendiri macamane..lagi2 tuk kewanitaan...
SIFAT MANJAKANI ni sendiri adalah MENYEMBUHKAN...
jadi memang banyaaaaaaaaaaakkkk sangat kebaikan nya..

sini aku nak share banyak2 kat korang apa besh nya KAPSUL MANJAKANI MAMA_TASNEEM ni tuk kita...






paling elok.. dah tentu lah tuk ibu2 lepas bersalin...
tak kira normal atau pon czer..
menarik nya... walaupon nama nya 'kapsul'...
tapi banyak cara boleh guna selain dari makan..!!
contoh tuk ibu2 yang lepas bersalin...
boleh guna air rebusan dr serbuk manjakani utk basuh bahagian intim (bersalin normal)
dan yg bersalin secara czer bleh sapu pes manjakani pd luka jahitan..... 

even ibu yang menyusu kan anak pon boleh amik KAPSUL MANJAKANI ni..
insyaa Allah takde effect pape pada baby.... 
cuma nya ibu2 dlm pantang yg nak makan KAPSUL MANJAKANI ni better pastikan baby takdede kuning dulu baru leh amik yer.... 

selain tu... dalam waktu pantang.. KAPSUL MANJAKANI boleh di buat sebagai 
bahan tuk BERTANGAS jugak...
bertangan besh ooiitt... aku suka time bertangan tu..
walaupon panas berpeluh2..tapi rasa segar sangat2 lepas tu..





[konsep bertangas]


dah Salah satu herba yg digunakan utk bertangas adalah buah manjakani/serbuk manjakani....
ada juga ibu-ibu yg hanya menggunakan manjakani shj utk bertangas dan tidak mencampurkan dgn herba2 lain.....
dan manjakani tersebut dapat membantu proses penyembuhan dan pengecutan rahim dgn cepat....

Dalam jangka masa panjang pula ia dpt menghindari daripada  penyakit puan seperti keputihan, saluran sulit yg longgar, rahim rendah dan keluar tombong(prolapse)

So, penggunaan KAPSUL MANJAKANI bukanlah terhad utk di telan sahaja... 

malah ia adalah pelbagai guna... 
hanya dapatkan sebotol KAPSUL MANJAKANI, proses berpantang ibu-ibu lengkap....


lagi satu ni..untuk Tips rumahtangga bahagia....
dengan mengamalkan jamu2 yang baik macam ni...

Bagi mendapatkan hubungan suami-isteriyang macam masa baru2 kawen tuuuuu..

bahagian intim wanita sendiri mestilah sentiasa dlm keadaan bersih...tidak berbau
rahim cantik terletak.. tidak banjir.. tak de keputihan...
dan paling penting maintain ketat bab perawan....
lagi2 lepas mengandung..lepas bersalin..
nak atau tak nak.. kene gak kite 'pulihkan' bahagian2 tertentu tersebut..
jangan lah korang amik mudah atau buat tak kisah...
ni bukan jer tuk suami kite..tapi untuk kebersihan kita jugak..
memudahkan tuk solat kalat tak de keputihan atau lendir...
biler rahim elok..miss v ketat.. tak de masalah 'loose' batuk sikit nak terkucir...bersin jer terkencing2..
haaa.. tak elok lah kan...
tuk kebersihan...tuk solat kite.. tuk kesihatan bahagian vigina tu sendiri..dan tuk hubungan suami isteri..
jadi... elok lah korang mengamalkan jamu2 macam ni...






kegunaan lain KAPSUL MANJAKANI ni.. boleh buat MASKER bg mereka yg ada masalah jerawat...!!
yang ni..bukan perempuan jer boleh guna..lelaki pon sama jugak..
tapi.. orang laki TAK BOLEH makan jamu ni...
orang laki kalau nak guna...tuk luaran jer boleh lah...
macam untuk yang ada buasir n bisul pon boleh guna secara luaran...


untuk yang ada kencing manis..ada lelah, 
banyak angin dalam badan dan kerap terkencing
memang di galakkan jugak tuk amik jamu kapsul manjakani ni..

orang cakap-dan dari aku pernah baca..
kalau tak boleh kawal kencing kite.. maksud nya susah nak control/tahan2..
atau ko batuk2 bersin terus terkencing...
bidan aku kata.. dah loose kat bahagian 'situ' bahagian peranakan kite jugak...
ko kalau perasan setiap kali nak kecing jam2 tu ko terus nak kencing tak boleh tahan..
haaa...ada lah tu....elok lah amal kan jamu2 cegini..
kalau ko takut minum mentah2 pahit gilers tu..
aku galakkan ko amik KAPSUL MANJAKANI ni..lagi senang nak telan..
di yakini sebab ianya asli.. tu penting sangat tuk korang amik tau..
berhati2 nak amik yang dah ada campuran bahan2 yang ko sendiri pon tak tau apa die..
macam KAPSUL MANJAKANI ni memang tu semata bahan nya...
buah ajaib kata nya.. ajaib tuk kewanitaan kite giteeewww...





untuk baby yang ada ruam/eczema pon boleh jugak di rawat ngan manjakani ni..!!
caran nya keluarkan serbuk manjakani dr sebiji kapsul, 
campur dgn bedak sejuk dan sapulah di bahagian tubuh yg ada ruam...
amalkan setiap malam.. in shaa Allah...

Bayi je ke? Org dewasa, lelaki, perempuan, remaja....

semua boleh guna kaedah ni....ruam boleh di atasi dengan KAPSUL MANJAKANI ni...





antara pengguna2 KAPSUL MANJAKANI yang berpuas hati dan rasai kesan hebat jamu ni [alhamdulillah]







aaaiihh... banyak lah kebaikan jamu KAPSUL MANJAKANI ni..
Kalau nak tau lebih banyak lagi maklumat mengenai produk...
boleh baca dan follow FACEBOOK :: KAPSUL MANJAKANI
jangan lupa LIKE yer..
dalam tu banyak lagi info kebaikan2 kapsul manjakani ni...


yang dah dapat 'hidayah' macam aku [hahaha]
aku galakkan korang makan KAPSUL MANJAKANI ni yer..
memang banyak khasiat nya pada kite wanita ni...



nak beli.. 
boleh terus hubungi /WHAT'S APP ::

PN ROZINA [INA] :: 019-513 8283
[trusted seller/blogger :: Salam Bicara Hidupku]





HARGA :: RM 30 SEBOTOL [50 BIJI KAPSUL]
CARA MAKAN :: 2 BIJI SETIAP KALI SELEPAS MAKAN MALAM





Semoga kita diberi kesihatan yg baik seperti nenek moyang dulu-dulu yg tetap bertenaga walaupon umur dah pencen...in shaa Allah....





NOTATANGANATY :: Boleh je amik produk lain[dengan EPHYRA kewww] kalau consume kapsul manjakani tp jarakkan antara 2-3 jam...