Thursday, June 15, 2017

Projek Dekorasi Raya : mengemas rumah

cuti panjang 3 hari nuzul quran ritu..
gi nilai 3 beli kapet..bukak pose umah dik ipau..
ingat nak jalan2 shopping baju raya anak2..
tapi jalan jammed..!! parking susah giler..dalam pon ramai orang..
bersesak2 nak memilih membayar beratur ramai..
hilang mud terus..hapa pon tak dapat..
jadi.. isnin tu dok jer lah rumah diam2..
walaupon baju2 raya anak tak beli lagi.. 
tak sanggup lah aku oooii...
tunggu lah time2 weekdays nanti..
tenang sikit nak shopping..

jadi nya.. pagi2 isnin.. dah pasang lagu raya amik mud..
jom lah kite mengemas rumah..
oghang beli kapet baru kan.. harus lah eksaited.. hahaha...
maklumlah.. takde apa yang baru sangat pon tahun ni..
dapat kapet baru sekeping pon dah rasa besh sangat dah ni.. 





semua nya lintang pukang.. berterabur
dok pikir macamane pulak nak pusing sofa perabot ni semua
nak kasi nampak lain sikit..huhu
tu jer lah pon boleh di buat kan..



qaleef tengok kiteorang dok gulung carpet.. angkut alih sana kejap sini
die pon naik atas amik carpet dia ni bawak turun..
letak depan tv.. huwaaattt..?!! hahaha...anak aku sangat ni taawww...




rumah aku banyak hiasan2 kecik macam ni..
ada hati gak tu setiap kali pon rasa nak membeli lagi.. huhu
tapi ku tahan kan jer setiap kali pon..
sebab pikir cukup lah tu takde tempat dah nak letak
kalau nak..aku kene beli satu lagi almari baru atau konsol table atau apa2 jer lah yang boleh letak bende2 hiasan kecik camni..tapi tu nanti2 lah..


lap2 jer lah.. kasi berkilat balik.. bende2 cermin ni mudah lekat habuk..

aku alih sana alih sini jer lah boleh..
ada yang aku simpan jer dulu..
kali ni minimakan hiasa atas meja..
ada yang aku alih ke atas -rak tv family room-
cegitu lah aku ni kalau mengemas..

tak bertukar apa2 yang baru sangat pon..ate least bersih2kan pon dah rasa senang hati kekdah nya...




frame2 sebelum ni atas rak tv ni pon aku dah alih tempat lain..
yang candle holder tu asal kat konsol table SSF aku alihkan ke sini lak..
kali ni..aku banyakkan gubahan bunga..ubah sikit lah..beli baru
dan letak kat beberapa tempat..

abaikan arial tivi aku tu yer.. uhuuhukkss..
tv bawah ni kan memang pakai arial luar.. channel basic jer..
ritu [lama dah] rosak pulak..bukan yang luar..tapi kat box kat dalam ni..belakang tv..
lepas tu ada plan nak pasang njoi jer senang sekali bayar..
dah kompem2 nak pasang.. tetibe apa bende dah hal nya..dari pihak astro
terus aku cancel jer..orang kate kat aku.. jangan deal direct astro..
deal ngan promoter2 luar..or ramai jer supplier luar boleh buat kan..
lagi mudah.. ok.. may be next time..
buat masa ni.. tukar jer lah nanti box belakang tu..rm 60 jer pon..
cuma sebab jarang tngok tv bawah ni..tu yang tak 'berat' nak menukar setiap kali pon
ni aku dah bising2.. nanti orang datang huduh nau pulak tengok tv belang2 tu kan.. 

ok.. gambar dah siap kemas.. next week aku reveal sekali semua..insyaa Allah..
harap gigih follow rapat2 yer.. lalalala...
time2 raya ni jer lah aku rajin sikit nak update pasal deko2 rumah ni ha..
kalau tak.. takde apa pon yang nak diceritekan
jadi harus cerite slow2..
supaya panjang kesah nya nanti.. bahahahaha..