Tuesday, September 26, 2017

BILIK TIDUR ANAK : Cadar Patchwork pilihan aku dari LITTLE PEARL HEART




Bilik anak2.. since last time aku share ngan korang dulu.. tak banyak bende pon yang berubah.. kalau ada pon.. cuma cadar jer lah yang bertukar setiap kali pon.. jadi lah kan.. pilih cadar2 yang berbeza.. nampak lah jugak berubah nya.. hahaha.. 

eaahh.. jangan ko.. nampak macam kecik jer kat kita.. tapi kat anak2.. setiap kali dapat tukar cadar.. derang excited macam dapat bende baru.. walaupon bukan cadar baru pon setiap kali... ulang2 cadar yang ada jer.. tapi tu lah fitrah anak2.. sentiasa penuh ngan keterujaan giteewww..

lagi2 dak qaleef tu lah kan.. dah paham.. dah tau 'sarang' dia.. tempat dia 'berlonggok'.. kalau merajuk memang tau ni tempat 'selesa' tuk dia.. tempat dia sendiri..

so.. bilik anak2.. aku suka derang sendiri rasa seronok tuk duduk dalam bilik tu.. tuk derang sendiri..qaleef sendiri seronok kalau bilik dia nampak cantik dan kemas..
kau jangan main2 yer.. tahap 'OCD' qaleef boleh tahan hokeh.. die seorang yang kemas.. cadar bantal mesti kemas..tersusun.. dari dulu..aku sendiri ajar.. bangun tido.. mesti kemas terus tempat tido.. kalau tak.. mak kau menaga.. walaupon tak mampu keluarkan api.. tapi tahap seram tu.. istighfar banyak2 jugak lah... qaleef paham.. dan lama2.. qaleef tau sendiri kerje dia.. dah terbiasa.. 




bercakap pasal cadar.. nampak tak cadar patchwork dalam gambar atas ni.. ini pilihan Shaquille yer sebenarnya.. betul.. shaquille yang pilih sendiri.. not bad huh.. saja soh dia pilih sebab memang tuk shaquille pon asal nya.. tapi..well.. macam biasa lah tu.. adik tak paham apa sangat.. bila sampai jer rumah [by courier] abang nya terus anggap tu tuk dia.. peewwww...
bukan pilih kasih beli satu jer.. tapi since qaleef dah ada dah pon cadar patchwork yang sama cuma lain corak jer..!! kasi lah kat adik nya pulak kan... 

sigh....

learning lesson : beli serentak lain kali..adik dan abang dapat sama2..huhu..macam tu lah kalau ada anak lebih sorang ni..




berbalik cerita pasal cadar.. aku nak share sumting
dalam banyak2 material pilihan.. aku akan bagi 200% pilihan aku padal cadar jenis patchwork macam ni .. 
kenapa ?? trust me.. sangat2 berbaloi membeli nya !! aku suka segalanya pasal cadar patchwork ni.. lagi2 kalau tu adalah pilihan untuk anak2.. 


kain nya 100% cotton.. walaupon macam tebal.. tapi sangat2 selesa dan lembut.. tak kisah sebagai alas..atau sebagai selimut.. serap peluh lagi2 tuk anak2 tidur.. 
aku suka jugak sebab mudah cuci.. masuk mesen jer.. tak perlu nak hantar dobi pon macam selalu comforter lain biasa aku buat..
nampak tak jahitan kemas tu.. tau tak salah satu fungsi nya ?
aku pernah baca.. jahitan tu mengelakkan kapas atau kabus dalam nya pecah berselerak atau berkumpul bergumpal pada ruang2 tertentu bila di basuh bagai [pernah kan jadi kabus pecah dalam comforter atau tilam?] 
sebab tu aku cakap senang masuk mesen jer tak risau apa... 
material kain yang berkualiti jugak buat cadar patchwork ni tahan lasak yer.. sangat tahan..its true.. aku bercakap melalui pengalaman sendiri..bukan omongan kosong hokeh..



dan ni lagi satu..2 in 1 !!! kau boleh pakai depan dan belakang dengan corak menarik yang berbeza..
nampak tak atas tadi gambar truck..train.. tapi bahagian belakang nya totally different dengan gambar kapal terbang pulak..!! boleh tukar2 setiap kali pon.. harus lah jimat.. 1 harga tapi ibarat dapat 2 helai..!! lebih berbaloi... 



 jenis patchwork ni mudah di uruskan.. anak2 begumpal main atas katil ni pon tak akan jadi teruk sangat..kau paham tak maksud aku... pernah tak anak2 ko main cadar kau bergumpal lepas tu katil kau macam hapa ruper..? sakit jiwa kan setiap kali pon..  hahaha.. tapi cadar macam ni bagi aku senang nak handle.. senang pasang.. senang nak kemas.. paling teruk pon.. tertanggal tergelongsor ke bawah.. tapi nak kemas tak renyah sangat.. aku selalu soh qaleef jer kemas sendiri.. dia pon boleh buat.. tu aku cakap.. senang...





ok.. terus terang cakap.. sebab patchwork ni terlalu menarik kat anak2.. bukan sekadar jadi cadar.. sebenarnya.. anak2 buat lebih pada selimut derang.. atau pon..eeerrr... macam tikar.. kekadang buat ala2 superman/thor ikat belakang.. eeahh.. macam2 lah derang buat..
asal aku letak jer kat tilam..[ganti comforter as a selimut] dak shaquille akan tarik amik bawak merata.. hangen jugak lah abang nya setiap kali pon.. bising mulut nya soh adik kemas balik.. adik buat dono jer.. hahaha

takper lah bang.. tu pon asal nya adik punya keennn.. share2 lah guna yer.. 

in fact..aku sendiri pon... sebab kan saiz nya yang praktikal.. dan tak terlalu tebal.. memang merata bawak yang ni jer.. tak kire lah balik kampung ker.. gi berkelah ker.. buat tempat tido baring..  kalau malam2 jalan jauh dalam kereta sejuk.. bawak ni jer as a selimut..

ini kalau kata kau ada baby kecik..memang aku rekomen sangat pakai alas jenis patchwork macam ni buat lapik anak.. kan kite jenis suka letak anak kat bawah..kat carpet tikar bagai.. so.. nak lebih lembut..selesa..tak tebal [tak memudaratkan baby sampai melemaskan] elok lah pakai macam ni jer.. 
anak muntah belillah pon senang nak cuci..senang nak kering..
iyeerr.. aku tak tipu.. dari dulu..aku ada sehelai macam ni kejap kang aku tunjuk..pakai dari masa shaquille belum lahir lagi.. dan pakai masa dia baby dulu.. sangat2 lah praktikal bawak kehulu kilir.. 
kau nak bawak gi nursery ke taska ker pon senang.. 



guess who ? ni qaleef ye masa umur dia..3 tahun !! tengok pakai pempers lagi tido.. aloooo rindu lak tengok anak kecik2 ni dulu kan.. tengok watermark aku mention tahun 2015..
aku share ni nak tunjuk cadar patchwork alas qaleef tido tu.. 
ni cadar patchwork pertama yang diperkenalkan kat aku tuk anak.. lepas tu aku terus jatuh cinta..sangat 
ada aku share kat ENTRY ni 

ok.. ni gambar 3 tahun lepas [lbh kurang] dan gambar latest kat bawah ni
boleh bandingkan..



patchwork yang sama..!! dan masih di gunakan sampai sekarang..!!! 
warna nya tak luntur yer.. tak buruk sangat pon walaupon dah lenjan macam hapa..[kau tak dapat bayangkan apa anak2 aku pernah buaat ngan alas patchwork ni] 
bende2 macam ni.. aku tak akan simpan.. sebab anak2 suka.. jadi aku memang biarkan derang betul2 manfaatkan.. its ok bagi aku.. tapi.. dari segi kualiti..bagi aku terbaik..tahan lasak.. tahan sampai sekarang..
cuma kalau tengok betul2.. yang putih tu dah tak putih sangat pon.. hahaha.. dah kepam sikit siap ada bekas2 air susu tumpah aku cuci kekadang ada sikit2 lagi tinggal.. huhu.. harap maklum..kekadang ahkak pon tak gigih nak menyental yer..hikhik..

derang memang buat lapik alas kat karpet bila baring kat tengok tv.. [atau kat mana2 pon] 
pakai yang ni la derang suka... 


tu aku cakap.. betul2 berbaloi dan best kan cadar patchwork ni.. lebih2 lagi kalau anak2 sendiri suka dan betul2 gunakan nya...n again.. aku memang rekomen kat korang yang ada anak baby dan baya2 2 hingga 6-7 tahun tu..tuk guna cadar atau alas jenis patchwork ni..

TAPI..

aku nak cadangkan.. TIPS : kalau korang nak dapatkan cadar2 yang betul2 elok terbaik..berkualiti..tahan lasak dan cantik macam cadar patchwork aku yang atas ni.. 
korang boleh dapatkan hanya dari LITTLE PEARL HEART sahaja ya.. Insyaa Allah korang akan puas hati sangat macam aku.. apa korang pilih tengok dari gambar online.. korang akan dapat sebaik yang korang tengok dan harapkan..ini pengalaman aku sendiri..aku kongsi dengan korang..





antara pilihan cantik2 untuk anak..rambang mata di buatnya..
ada banyak lagi pilihan corak yer.. macam2 design n color lain..

HARGA SANGAT BERPATUTAN DENGAN KUALITI TERBAIK !!


BELI 1 BABY PATCHWORK 
HANYA RM49 FREE POSTAGE (SM)



NAK LEBIH JIMAT ?!


 BELI 2 BABY PATCHWORK 
HANYA RM95 FREE POSTAGE (SM)




nak dapat kan cadar dan bantal satu set untuk baby pon ada..
bantal tu hanya Rm 12 sahaja 
ada jugak bib baby comel.. geram tau tengok bende2 comel kiut macam ni..
ingat boleh pakaikan kat shaquille.. tapi kecik sangat lak.. hahaha..
nampak nya kite simpan tuk adik baby nanti [insyaa Allah doakan yang baik2 jer yer]


korang kalau nak tengok macam2 pilihan lain yang disediakan
boleh gi kat page derang bawah ni yer

FACEBOOK : LITTLE PEARL HEART
INSTAGRAM : littlepearlheart

atau Whats app jer terus : +6013-2629155