Thursday, October 05, 2017

kalau lah korang tau......................................


orang pernah tanya aku...banyak kali... 


kenapa aku pilih susu kambing.. untuk anak2 aku.......


aku nak share sikit satu kisah...kisah zaman pra-sejarah... ahaaakkss...





sebelum ada anak lagi.. aku tak pernah kisah pon pasal susu kambing ni.. aku minum jer..yang fresh..ayah aku rajin belikan masa kiterang adik badik kecik dulu.. tapi..setakat minum jer lah.. tak tau pon yang susu kambing ni hebat nya macamana.. mak pak aku pon tak pernah sharing.. in fact..kiterang minum susu formula lembu jer.. tak silap aku.. DUMEX kot..cuma sesekali jer pon dapat minum susu kambing fresh ni.. sebab harga nya mahal.. pulak tu bukan senang nak dapat dulu2.. ayah aku selalu gi ke Jeram..[tak tau kat mana] tapi kat situ lah ayah aku selalu dapatkan.. 

makin besar.. tak pernah dah nak saja2 minum susu..apetah lagi susu kambing.. paling tak pon..minum susu kotak berperisa.. 

sampai lah lepas aku beranakkan dak qaleef... dolu2.. aku ni obses ngan susu badan..[huhu] memang tekad lah lah berabesan nak bagi qaleef susu badan penuh 2 tahun.. sebab kite tau.. hebatnya susu badan kat anak ni macamana kan...

dalam tempoh tu.. tetibe satu hari.. abang aku yang kedua bagitau aku.. "ty..kalau ar ko tak dapat susukan badan lagi kat anak ko..dan ko terpakse bagi susu formula kat anak ko..ko bagi lah die susu kambing" 

aku terkejut.. sebab fes time aku dengar..selama ni..aku tak pernah rasa nak amik tau pon.. masa tu abang aku cakap "tau tak.. susu kambing ni lebih baik dari susu lembu.. susu kedua terbaik lepas susu ibu "

terus terang cakap.. aku kurang percaya.. betul ker.?? maafkan aku kekurangan ilmu masa tu.. 

lepas dari tu.. aku terus gugel pasal susu kambing ni..

dan....un-sangkarable !! susu kambing memang hebat!! ianya minuman sunnah nabi.. bayangkan.. minum nya pon dah dapat pahala yer.. 
aku sangat excited masa tu tau pasal susu kambing ni.. dan aku terus share kat blog ni dulu2.. ingat lagi..tahun 2012 fes time masa tu aku buat satu entry pasal kebaikan susu kambing.. masa tu.. anak masih lagi fully bf.. dan aku pon tak amik lagi sebarang produk susu kambing...



Dalam kajian saintis barat, mereka mula sedar tentang kebaikan kambing berbanding lembuAntara produk yang banyak dikaji adalah susu kambing.
Dalam satu kajian di University of Granada, Doctor Javier Díaz Castro telah berjaya membuktikan bahawa susu kambing lebih baik daripada susu lembu.
Susu kambing berupaya untuk menghalang penyakit ferropenic anemia (kekurangan zat besi) dan seterusnya membatu dalam menguatkan tulang.
Beliau telah membuktikan bahawa susu kambing mampu memulihkan kembali mencit yang mengalami simptom ferropenic anemia selepas pengambilan susu kambing. [INFO]




dan aku tekad.. kalau lah apa2 jadi pada susu badan aku waktu tu atau pada masa akan datang.. susu kambing akan jadi pilihan aku lepas tu.. walaupon masa survey2 tu.. aku rasa susu kambing harga agak mahal berbanding susu lembu.. masa tu survey susu kambing formula jenis KARIHOME.. ya hampun satu tin kecik tu..beberapa ratus gram jer pon dah nak cecah 100.. 

dari situ pon aku dah sedar.. kenapa susu kambing ni mahal sangat berbanding susu formula lembu walaupon dah di letak kan macam2 khasiat dalam nya.. sebab nya susu kambing tu sendiri LEBIH BAIK !! jadi no wonder harga nya lebih tinggi dari susu formula lembu atau soya.. barang baik orang kata...hahaha


genap 2 tahun qaleef susu badan.. dan berhenti.. masa tu.. aku terus apply susu kambing kat qaleef.. fes sekali..kiterang cuba susu kambing Karihome tu sendiri.. tapi... susu ni selalu habes.. kat Jusco.. kat watson.. memanjang lah habes.. lagi sekali aku sedar.. sebenarnya.. ramai jer yang tau pasal produk susu kambing ni.. susu formula selain susu kambing banyak jer jual kat situ.. tapi susu karihome yang mahal giler aku rasa time tu gak yang memanjang takde stok.. aku tanya orang2 situ.. pekerje.. yang jaga counter.. derang sendiri cakap.. yang suka beli susu tu.. bangsa lain.. bukan melayu.. 

aku ada satu pengalaman kat supermarket..kan biasa kalau ada satu2 produk susu [atau apa2 jer] yang bukak booth kecik kat kat tempat produk2 susu tu dan soh kita rasa secawan.. 
aku pernah gak sorang SA [chinese dan agak berumur] bagi aku rasa satu produk SUSU FORMULA [bukan susu kambing] yang popular kat situ.. biasakan dia offer kite tuk rasa secawan kecik tu kan.. aku amik jer rasa..sambil dia promote2 kat aku.. pastu dia tanya.. "anak aku minum susu apa..?" aku cakap terus terang ngan baik dan sopan yer.. "anak minum susu kambing".. SA tu terus diam dan tak offer aku beli pon susu yang dia ngah promote tu.. sambil buat muka macam.. speechless.. terpikir2 ke hapa aku tak pasti lah tu..
ni betul yer aku cerite kat korang..  lepas tu aku terus mintak diri.. 
aku just kebetulan lalu kat lorong tu tuk lintas.. bukan nak beli susu sebenarnya..


so.. nampak tak apa yang aku sampaikan.. ramai orang tau sebenarnya pasal bagus nya susu kambing ni.. tapi takde pendedahan.. orang terlalu takut nak cuba..

kite jer yang skeptikal sangat pasal susu kambing ni.. hamis la.. mual lah..busuk lah..tak sedap lah..itu dan ini.. dan macam2.. sedangkan.. bangsa lain sendiri tau akan hebatnya susu kambing tu jugak... 

aku kekadang pelik ngan orang2 yang selalu ngadu anak2 jenis alah susu.. mencarik dan mencuba banyak susu formula tapi tak pernah cuba kehebatan susu kambing ni..

aku tak tau apa orang pikir.. apa yang korang dah di momokkan pasal susu kambing ni...why korang..whyyyyyyy...!!!!




sepanjang kajian aku pasal susu kambing.. aku jarang2 sangat baca.. atau maybe..tak pernah kot rasa aku jumpa orang cakap.. anak akan jadi alahan bila cuba susu kambing...kalau korang cakap pasal rasa.. ok..aku boleh terima.. tapi sekarang.. dah ada macam2 produk susu kambing ngan rasa2 menarik.. sama macam susu formula lembu/soya lain jugak yer.. so..bagi aku tu bukan alasan dah.. yang penting cuba dulu sendiri.. kalau dulu..4-5 tahun lepas..memang susah nak dapat produk susu kambing.. tapi sekarang..ramai orang dah sedar akan kebaikan susu kambing ni sendiri....dan harga pon dah tak mahal macam karihome tu dah..

bertambah hebat.. susu kambing sekarang dah di formulasikan jugak dengan bahan2 terbaik lain seperti campuran makanan sunnah..

bayangkan.. SUSU KAMBING SENDIRI PON, KHASIAT NYA TAK BOLEH DI NAFIKAN.. inikan pulak di tambah dengan kehebtatan khasiat makanan sunnah kat dalam nya.. [macam kurma..kismis..madu bagai tu]

so.. kalau korang masih lagi nak nafikan..atau was-was nak bagi anak susu kambing instead of susu lembu atau soya.. aku tak tau lah nak cakap apa lagi.. harap2 korang akan sedar jugak satu hari nanti..

kalau korang carik susu formula yang hebat tuk anak korang.. carik jer susu kambing.. segala khasiat ada dalam tu..

aku tau.. sebab.. 

qaleef amik susu kambing..sampai sekarang... 
aku sendiri amalkan.. dari sebelum aku mengandung..masa aku mengadung dan sampai aku bersalin kan shaquille..
qalaupon qaleef mengalami kekurangan G6PD.. dan risiko anak kedua lelaki untuk kene G6PD lagi adalah tinggi... tapi alhamdulillah.. shaquille bebas dari G6PD.. dan shaquille langsung takde kuning..!! beza sangat ngan qaleef dulu.. masa qaleef.. aku hanya amalkan soya jer hari2.. masa shaquille.. aku amalkan susu kambing.. kulit shaquille sangat bersih.. langsung tak sensitif macam qaleef.. 

aku boleh nampak kesan nya.. sebab tu aku sharing ngan korang jugak !!

hebatnya pengambilan susu kambing ni....




sekarang.. shaquille pon dah mula amik susu kambing.. 
alhamdulillah.. anak2 aku semua ok..

lagi satu kelebihan susu kambing ni.. aku perasan.. aku tukar lah apa2 jenis atau jenama pon.. anak2 aku tak akan ada masalah nak terima nya.. yes..apa2 brand pon.. samaada qaleef.. shaquille..termasuk aku sendiri..


korang pon kene percaya tu..kene rasa sendiri kehebatan nya..



kalau lah korang tau.........................................



tu orang yang biasa kasi anak dia dengan susu formula kambing.. mesti akan carik susu kambing jer jugak lepas2 tu pon.. tu memang biasa aku jumpa.. 


apa aku sharing ni..ikhlas dari pengalaman dan hati aku sendiri.. sebabkan aku tau hebatnya susu kambing ni macamana....




aku bukan nak kondem susu formula lain.. aku cuma nak educated orang lain jugak sama2 tau akan kehebatan susu kambing ni.. aku nak korang sokong produk susu kambing.. orang pikir bagi susu formula lembu/soya dah cukup baik tuk anak.. betul.. dengan formula2 tertentu.. susu tu diperhebatkan.. bayangkan.. susu kambing sendiri jauh lebih hebat tu macamana pulak..!!

orang selalu cakap..nak bagi yang terbaik pada anak.. tapi orang lupa.. susu kambing ni jugak salah satu terbaik untuk anak2.. dari semua sudut..

orang nak anak kulit cantik..kulit putih
nak mengatasi masalah eczema pada anak...
tak nak anak sembelit atau masalah pencernaan
nak anak kuat imunisasai badan [tak mudah kene penyakit]
anak ada alahan ngan laktosa 

kenapa korang tak cuba susu kambing..?? aku pernah baca pengalaman sorang ibu yang mencari dan mencari dari satu formula lembu ke satu susu formula lain.. sebab tak sesuai dengan anak dia.. sampai lah dia letakkan pilihan terakhir pada susu kambing.. dan itu lah susu yang paling sesuai untuk anak dia..  walaupon aku terpikir... kenapa bukan susu kambing di jadikan pilihan awal tuk di cuba.. but at least dia nampak kehebatan nya.. finally.................

korang.. yang ada masalah nak supply susu badan seawal kelahiran.. cuba bagi anak tu susu kambing.. jangan takut panas ker hapa.. susu zaman sekarang.. dah di formulakan.. sama macam susu lembu/soya yang banyak dapat kat pasaran tu.. dah di perhebatkan.. dah takde isu2 tabu macam dulu... lain lah kalau kau bagi susu fresh yang belum di-strilkan yer.. tu dah lain cerita nya..

susu badan susu terbaik.. kalau tak boleh bagi.. atas sebab2 tertentu.. apa kata korang bagi susu kedua terbaik lepas susu ibu iaitu susu kambing...


Sebab tu aku pilih untuk keluarkan produk susu kambing ETSUMEL
aku nak bagi apa yang terbaik..!! sebab aku jugak seorang ibu..
aku nak bagi apa yang anak2 aku perlukan..

in fact aku sendiri aku pengamal susu kambing sejak bertahun..
anak2 aku jugak memang minum susu kambing selepas susu badan
dah sebab diri sendiri dan anak2 amik..amalkan.. dah tentu2 lah akan bagi yang terbaik jugak untuk orang lain kan..
aku sangat2 yakin akan khasiat dan kebaikan nya..!! 

macam aku cakap.. tak yah cerite banyak.. susu kambing sendiri pon dah cukup hebat.. apetah lagi dengan bahan2 lain dan makanan sunnah yang di tambah kat dalam nya seperti MADU, KURMA, KISMIS, DELIMA, MANNA GUM DAN HABATUS SAUDA !! semua nya untuk keshatan dalaman..kekuatan antibodi badan..dan kecerdasan akal yang menjadikan anak tu hebat !!


bukan setakat tu.. KEISTIMEWAAN SUSU KAMBING ETSUMEL yang takde kat susu kambing lain adalah dengan tambahan khasiat OAT yang tinggi SERAT/FIBER di dalam nya !!

tau tak korang yang tenaga yang tinggi sangat di perlukan oleh anak2 yang nak membesar..
untuk membolehkan mereka lebih fokus waktu belajar..!! ini lah salah satu fungsi nya.. 
membekalkan tenaga dan rasa kenyang lebih lama dan membantu anak2 kat sekolah tuk kekal fokus..insyaa Allah..


 jangan risau sekarang.. susu kambing ETSUMEL pon dah di formulakan dengan khasiat DHA yang macam korang selalu carik.. sama macam susu formula lain..

DHA ni membantu perkembangan IQ dan EQ minta anak2 untuk lebih bijak !!
aaiisshh.. kan aku cakap.. sebenarnya.. susu kambing sendiri pon dah ada jer khasiat semua ni.. kite kasi tambah lagi tuk menjadikan ianya hebat !! insyaa Allah..









sebenarnya ada banyak lagi testimoni best sejak SUSU KAMBING ETSUMEL ni dilancarkan
nanti aku share lagi yer..ramai dah rasa susu kambing Etsumell ni dan sukakan rasa coklat yang sedap tu..!! tak yah risau yer..susu kambing sekarang dah takde bau hamis..rasa2 mual bagai tu yer.. susu kambing sekarang hebat2.. termasuk lah SUSU KAMBING ETSUMEL ni jugak..


cuba lah dulu.. baru tau...!!

DAPATKAN HARGA KASIH SAYANG..HARGA PROMOSI PENGENALAN YANG SEDANG BERLANGSUNG SEKARANG NI.. bagitau jer korang pembaca blog Aku Bukan Bidadari yer.. Insyaa Allah.. nanti admin tu tau lah nak bagi discount..



Contact : +6011-23451742
KLIK jer direct LINK kat bawah ni

.