Monday, November 13, 2017

BROWNIES di mana-mana



korang perasan tak sekarang ni macam ngah FENOMENA BROWNIES.. ??  asal bukak Fb jer aku nampak orang update pasal buat brownies lah.. jual brownies lah..macam2 pattern.. macam2 gaya n rasa ada.. tak kire masa lak tu.. pagi petang siang malam..eh eh...ini sudah lebeeyy...bukan main2 dah ni.. mau nya tak tercabar nafsu ni pulak kan..

nak buat sendiri.. memang ahkak malas ooii.. lagi pon aku rasa.. beli bahan sama jer macam beli dah siap terus.. muwahahahaha.. dasar sangat kan.. yer lah.. kau beli bahan bukan boleh beli sikit2.. tapi nak buat nya sekali jer.. aku paham nau perangai aku yang satu ni.. pulak tu.. belum tentu sedap macam yang orang lain buat.. bahek lah aku meng-order jer dengan kata mudah nya.. lalalala.. 

Hellllloooooooooooo.. sekarang.. brownies pon kau boleh order online pos laju hantar sampai depan rumah hokeeeeyyy..... sehari jer sampai chuolls.. kau teringin hari ni.. belum tentu kau rajin nak buat esok nya.. kau banyak lagi kerje nak membungkus barang kau..nak gi pos lagi.. lagi kan nak suruh aku buat brownies.. minggu depan nya pon belum tentu.. kempunan lah jawap nyaaaaaaaaaaaaa....  

tak kan nak pandang jer kan hari2 orang update brownies lalu lalang kat wall kau.. harus lah kau tempah laju2.. hari ni ngoder.. insyaa ALlah esok sampai..giler pantas sampai.. tak sempat kau nak kempunan pon..  aku tak tau lah orang lain.. tapi kat Rara Little Kitchen.. memang pantas dan terbaik !!! eeahh.. hantar dari PERLIS ke SELANGOR yer.. kau jangan main2...



alhamdulillah..sampai dengan selamat.. dan sempurna kejadian nya.. 


fes time ni aku cuba brownies sos salted caramel.. datang asing.. so kau kene letak sendiri.. jadi jangan lah kau nak kecam kenapa sos tu tak sempurna susunan nya.. hahaha.. tangan aku bukan tangan buat bende semua ni..harap maklum...



apa yang aku suka brownies ni sebab kau boleh dapat lebih dari 1 rasa dalam satu bijik brownies..!!
macam yang atas ni.. ada 4 jenis yer.. topping almond flakes.. Hersyey Chocolate [paling aku suka], butterscotch chip dengan salt caramel.. sepatut nya letak kat satu bahagian [kire 1 per 4 bahagian] tapi sebab kan sedap gilerrsss.. aku pi letak semua brownies ni..





aku suka Brownies dari Rara Little Kitchen ni sebab lembut jer.. aku memang tak suka sangat brownies garing2 keras ni.. nampak tak moist jer brownies ni kan... dan rasanya MEMANG SEDAP!! sedang elok kat tekak aku ni ha...secukup rasa..




dan kalau yang ada kacang ker.. badam ker.. butterscotch ker..memang kau betul2 boleh rasa.. tak kedekut lah kire nya.. kacang dalam tu pon banyak..boleh tengok sendiri tu..




aku memang sejenis suka kan kek.. lagi2 kek coklat..bila makan tu rasa macam nikmat nya lain maciam.. lagi2 kalau kau dapat makan sorang2 sambil membaca...hahaha... meamng tak laaaaaaaaaaaaa.... 
kau hengat kau sorang jer suka ker aty ooii.. anak2 kau mampu pandang jeeeewwww..??!! 

anak-anak ko toksah cerite lah.. bende sedap macam ni laju jer derang makan.. qaleef ni memang peminat tegar kek.. kalau makan kat restaurant yang ada jual kek.. dia akan order cake dulu.. dia macam pandai menikmati..dia macam ada 'taste' sikit lah aku perasan..  kalau dia kuis2 sikit jer makan tu.. walaupon dia tak cakap.. tapi aku tau lah.. so macam brownies ni [yang budak2 ni anggap kek jer jugak] dia suka..maknanya sedap lah tu.. anak-anak kan jujur orang nya..tak pandai tipu




haaa... ni bukan kiterang yang cakap tau.. ni customers Rara Little Kitchen yang feedback.. dan dengar cerita..brownies Rara Little Kitchen ni ramai peminat setia yang dok repeat order..kalau tak sedap..tak kan customer dok datang membeli jer kan.... 



kalau korang nak tau.. bahan2 yang di gunakan untuk buat Brownies ni guna bahan2 premium sahaja yer.. butter pon pakai pure butter..bukan buttercup..coklat pon jenis jenis coklat mahal tu..so no wonder rasa nya sangat sedap dan tak muak.. tak terlalu manis sampai lekat tekak tu.. i oll tak berapa suka manis2 sangat ni.. nanti makan seketul dah cukup.. tapi yang ni.. asyik nak makan lagi..dan lagi.. memang laju jer habes ni kau makan berjemaah ngan anak2 kau pulak kan..heheh..

walaupon barang Premium.. orang kata barang mahal.. kau jangan risau.. harga tak mahal pon..!! ko boleh dapatkan serendah Rm 3 hengget jer !! yang plain sebijik besar tu pon cuma Rm 30 jer tau...yang lain2 dengan macam2 perasa..pon tak akan sampai Rm 50 !! siap ada strawberry atas nya lagi... memang worth it lah orang kata ngan rasa nya yang sedap tu.. Insyaa Allah..

rasa sendiri dulu.. baru tau..!! dan aku pasti korang akan repeat lagi nanti2... cuba lah....
pos merata2 satu Malaysia yer... so jangan cakap ada yang kempunan tengok gambar2 ni semua.. hahaha.. sila order laju2.. kalau sekitar Perlis ker..Kedah ker..nak self collect pon boleh.. 
hubungi jer +6017-3825182 [ Pn Shasha] 

nak tengok pilihan lebih lagi..boleh tengok kat page bawah ni yer..

INSTAGRAM : @raralittlekitchen