Thursday, November 02, 2017

rawat selsema anak dengan mudah dan berkesan menggunakan NARINAR FLUtherapy !




aku ni kalau anak2 kene selsema tu.. memang rimas menengok nya.. meleleh berlendir jer.. kalau dak qaleef tu dah besar..pandai lah hembus buang.. atau lap sendiri pakai sapu tangan.. tapi dak shaquille tu.. aku soh hembus keluar dia sedut lagi ke dalam.. aku letak kain lap lama2 kat hidung..lemas pulak.. ada masa sampai melecet2 bawah hidung tu sebab asyik dok lap jer.. dah tu..meleleh2..tak kan nak biar kan jer.. 
selalu aku tolong sedutkan pakai Nasal Aspirator jer.. tapi kekadang tak baik2 jugak.. kekadang ubat klinik pon tak jalan yer.. makin teruk dari kan jernih.. dah sampai jadi hijau... eeeaaawwww... !! tu dah infection kalau cegitu warna nya tu.. 

sebenarnya selseme ni.. cuma perlu di buang jer nak bagi elok cepat.. kene kuarkan kahak or lendir2 tu.. tapi tu lah.. budak2 kan.. mana lah tau.. so.. selain ubat.. aku suka jugak buat rawatan remedi ke hapa orang panggil tu.. hahaha.. maksud nya tolong budak tu keluarkan.. ada dulu kat KPJ derang ajar parents kaedah 'tepuk' belakang anak.. tuk longgarkan lendir2 kat kat paru2 tu.. lepas tu baru sedut.. kalau kat spital.. derang cucuk sedut dalam hidung memang ganas.. huhu..melalak2 budak tu di buat nya.. tapi memang bagus lah.. boleh nampak lendir2 keluar masuk dalam 'tabung'.. tapi kat rumah ni.. kau tepuk2 buat tak berapa menjadi.. tepuk2 tu boleh lah.. nak kuarkan tu tak pandai.. 
ada pernah tengok kat fb orang buat hala kan muka budak kat wap air panas tuk longgar2 kan kahak tu lah.. lepas tu sambil2 tepuk belakang [ada cara nya] nanti lendir2 hingus tu keluar la sambil anak melalak2... eerrrr.. pernah jer cuba buat tapi tak menjadi jugak.. maybe tak pandai control anak..huhu
sekejap jer..pastu apak nya give up.. 

abah sado kalau anak2 batuk or selsema.. dia suka bakar bawang putih tu..penyek2 kan lepas tu campur minyak masak..sapu lah kat tapak kaki anak..atau dada anak.. yang ni... pon ok jugak.. tapi bukan serta merta la... 

kaedah lain kiterang buat agak berkesan jugak.. abah sado suka letak bawang besar yang di potong2 tu kat dalam bilik-tempat anak berada.. kau memang pening lah kepala satu hari bau bawang bilik kau.. tapi memang agak berkesan.. tak tau lah aku macamana nak kait kan.. tapi yang penting kering lah hingus anak2 aku tu aku tengok.. hahahaha...


susah2 jer kan buat.. tapi tu lah.. anak punya pasal.. nak anak cepat sihat.. kalau batuk..atau selsema la terutamanya.. walaupon tak la melepek macam demam tu.. tapi nampak la anak kurang aktif dan rasa tak selesa.. lagi satu.. nanti mula lah anak jadi kurang selera makan or susu.. part tu ai is kennot..
tu yang kisah nya.. bila tengok jer anak kene macam tu.. memang kiterang tak kan biar2 kan sampai melarat.. lagi senang nak ubat dan cepat baik dari kan dan teruk..cukup lah sekali anak aku dak qaleef dulu masuk KPJ sampai seminggu semata sebab batuk selsema sampai kene infection.. tepuk2 tu ok lagi.. tapi tengok dia godok2 hidung cucuk sakit tau.. aku sendiri pon pernah rasa awal tahun ritu.. memang lah tuk kebaikan anak.. tapi..tu lah..kalau boleh elak.. baik elakkan.. kite rawat dari awal dari kan melarat giteeeww...

tapi sekarang.. jarang dah anak2 aku kene macam tu.. sebab sekarang dah banyak produk organik untuk kegunaan luaran tuk rawat selsema dan batuk sekali gus.. [anak2 aku tak suka kan VIKS] tapi ada a few brand produk yang aku pernah cuba dan berkesan..!! 




dan ni lah salah satu nya produk yang anak2 aku pakai sekarang.. NARINAR FLUtherapy 
dia macam therapy Oil tu.. bende2 terapi ni memang bagus tuk satu2 ransangan..
aku percaya bende tu.. lagi pon memang dah pakai sendiri..dan nampak kesan nya..

menggunakan bahan2 ekstrak tumbuhan semula jadi seperti PAPERMINT, LEMON, OLIVE, ARABIC GUM & LAVENDER
which is GAM ARABIKA sendiri bercitri anti-radang dan berfungsi untuk melegakan sistem pernafasan, selsema, batuk dan hilang kan kahak ! 

100% organik dan bebas bahan kimia yer. jadi tak was-was nak guna tuk anak insyaa Allah



bau dia memang sangat2 sedap.. dak shaquille asyik mintak bau jer.. 
bau lemon.. dan lavender yang sangat menenangkan..
macam aroma therapy tu.. aku suka lah bende2 macam ni.. rasa fresh jer.. 
takde lah berminyak2 atau bau macam2 bila sapu kat anak kan.. heheh..



sebelum tido anak2 suka aku urut derang... qaleef ke shaquille ker masing2 tunggu turn..kalau kata leka2 tak nak tido tu.. aku panggil jer derang "sapa nak mama uruuuttttt ?" berebut lah masing2 mintak kasih sayang belaian manja giteeeww.. 

sebenarnya ada kaedah urutan yang betul nak urut anak bila demam ker..selsema atau batuk pakai NARINAR FLUtherapy ni.. nama nya teknik VITAFLEX. kalau ikut cara dengan betul, insyaa ALlah akan lebih berkesan dan efektif. boleh jugak calitkan sikit kat hidung.. wangi..anak2 pon akan suka bau nya.. insyaa Allah bantu anak tido lena jugak nanti..

paling besh sebab tak melekit dan tak panas..



ni mak nya tengah urut belakang badan dia ni.. nampak tak dak shaquille muka khayal jer.. sedap ler teeewww... urut sampai ke-kaki2 dia sekali.. jari2 dia.. memang dari baby aku biasa buat nak elakkan kembung [dulu2] tu derang suka.. tenang ilek jer macam kau spa kau kan.. hahaha




botol kecik tapi boleh tahan sebulan.. sekali pakai just setitik-dua jer cukup.. boleh pakai selepas mandi atau sebelum tido..

ni nak bawak mana2 pon senang macam ni.. travel ker kan.. 

dan best nya.. bukan semata tuk selsema jer tau.. tuk demam..tuk batuk.. untuk kembung perut..cirit birit pon boleh pakai !! aku sukan bau nya.. tuk migraine pon boleh ni kot.. 






antara testimoni pengguna yang berkesan.. ada banyak lagi.. 

kalau nak tengok lagi testimoni lain atau ada sebarang pertanyaan, boleh gi kat page link bawah ni ;



atau boleh terus wassap : +6012-697 0980 [Mardhiah]