Monday, January 08, 2018

[Back to school FEVER ] Qaleef 6 tahun dan kisah Lunch bag baru dari HOME LIVING SHOP


yeaahh.. Finally..!!! qaleef dah 6 tahun... 

apa yang teruja sangat.. qaleef bukan fes time gi sekolah pon kan.. in fact die dah mula bersekolah dari umur die 3 tahun.. dan ni pon tahun ke dua die bersekolah di sekolah yang sama.. lama sangat die gi tadika sampai orang tanya.. eeaahh.. tak habes tadika lagi ker..?? sebab ingatkan qaleef sepatut nya dah masuk darjah 1...hahahaha... 

tak..tak.. qaleef baru 6 tahun.. yang eksaited-nya sebenarnya kat qaleef sendiri..sebab finally.. doa dia nak masuk 6 tahun dah tercapai akhirnya.. hahaha...

epik sikit kisah nya.. kalau ikut kisah dia dari sebelum2 ni.. aku ada cerite..yang die nak sangat jadi budak 6 tahun.. sampai sanggup request bersunat awal semata2 sebab die pikir lepas sunat jadi dewasa.. 6 tahun tu dah cukup dewasa bagi tu.. aneh2 jer lah permintaan anak ni kan..huhu



so..ni lah harinya.. hari2 yang di tunggu2..di hitung2 sejak minggu lepas..hari die akan pergi kesekolah sebagai budak 6 tahun.. muka budak yang semua bende pon nak teruja..!! budak yang suka sangat pergi sekolah.. ni baru 6 tahun.. nanti nak masuk standard 1 nanti acaner lah pulak kan... 

tahun ni gak..tuk qaleef.. takde bende baru pon.. baju sekolah pon bukan baju baru.. serious.. bukan tak excited yer.. tapi.. macam bag sekolah contohnya..  tengok bag qaleef yang ada tu elok lagi.. jadi kiterang tak nak membazir beli lagi..bag tu pon baru jer beli nak dekat2 akhirt ahun lepas raya ritu.. pastu qaleef ada bag khas brainy bunch sendiri..so boleh tukar2..

baju sekolah pon sama.. sebab ada a few baju aku baru jer belikan masa nak amik gambar kelas dia akhir tahun lepas..pakai berapa kali jer.. aku saja beli baru masa tu sebab nak kasi nampak elok lah sikit dalam gambar tu..walaupon masa beli tu dah akhir tahun..tapi sebab tau die akan sekolah yang sama..jadi tak kisah pon..sekarang pakai jer.. tak yah beli dah.. nak daftar banyak guna duit yer.. uhuhuukks... 

 aku sendiri jujurnya.. ajar qaleef besederhana dan amik kisah..nak dia paham.. barang elok lagi.. tak perlu beli lain pon.. melain kan betul2 perlu.. aku sendiri bagitau qaleef "bag qaleef masih elok.. kalau dah rosak nanti.. baru mama abah belikan baru.." and qaleef paham alhamdulillah..bukan asal nak jer terus dapat.. nanti kalau rasa teruk boleh jer terus belikan baru..baru lah dia belajar tuk mengahargai.. giteeeeeewwwww...



alaaah.. bag dia tu bukan nak isi apa pon.. bukan kene bawak buku bagai.. saja macam syarat jer die nak pakai.. kekadang bawak bag kosong jer.. 

biasa nya letak bekal ngan botol air jer pon... tapi.. tu lah..masalah nya.. pernah sekali aku bawakkan mee goreng tuk die..[last year] letak dalam bag lah..tak tau lah tu acaner boleh jadi..tak tutup rapat ker hapa..waktu nak makan kol 10 tu kuarkan..tengok2 habes tumpah dalam bag die terkeluar semua mee tu kene botol air.. tak ley makan satu hal.. kotor dalam bag die kesan minyak lekit2 lagi jenuh gak bersihkan bahagian dalam bag tu.. lepas tu..bekal tak kasi letak dalam bag dah.. soh pegang jer sampai sekolah bagi kat tcer simpankan sampai waktu nak makan...



jadi tahun ni..nak memudahkan qaleef..dan nak elakkan lagi terjadi bende2 tak di ingini macam ritu.. aku sediakan  BENTO BAG [yang nama sebenarnya LUNCH BAG] untuk isi bekas bekal dan air masak dia..!! eksaited lah sikit at least ada bende baru gak kan.. 

comel kannnnnnnnn..!!! aku dapatkan dari  HOME LIVING SHOP .. beli online jeeerr..!! senang..tu pon rambang mata lah nak memilihnya.. macam2 pilihan comel2.. yang perempuan punya lagi laaaaaaaa..... 
tuk qaleef ni ha.. transformers.. dia tak tau.. sampai lah bag tu sampai kat rumah betul2 sehari sebelum die start sekolah.. kemahen seronok lagi dia... walaupon BAG BEKAL jer pon kan..  



orang tanya.. qaleef bawak bekal.. kat sekolah die takde sediakan makan ker ? 

tak ar.. memang saja nak bawak kan..since last year lagi.. qaleef memang mintak aku buatkan bekal tuk die bawak gi sekolah.. hari2.. so sama gak lah tahun ni.. walaupon pagi2 dah sarapan kat rumah..minum susu siap.. lagi kat sekolah nanti pukul 10 ada makan sarapan sekolah sediakan lagi.. makanan helok kenyang bukan biskut cicah milo jer yer.. tapi yang kenyang budak makan..[bayar mahal uuiitt] jadi tu aku pikir tah bila die nak makan aku tak tau..

tapi die nak bawak jugak bekal..alasan die sebab kawan2 dia semua bawak..pastu tukar2 makanan.. macam pot luck gak lah ni kan.. hahaha..aku bayangkan..dia pon mesti lah nak amik bahagian jugak kan.. happy nak makan ngan kawan2.. jadi aku sediakan jugak lah.. selalu ringan2 jer.. sesekali jer kalau rajin aku bagi berat sikit macam pasta ker..mee ker.. tengok lah apa die suka..


jadi bekal tu aku letak dalam LUNCH BAG ni senang dan nampak 'kemas' qaleef nak bawak.. takde lah penuh2 tangan die kene pegang  ngan botol air ngan bekas makan lagi macam sebelum ni..tu yang pernah tercicir2 tu..lagi2 waktu balik.. kekadang tangan dah penuh pegang hasil kerje kat sekolah tak sabar2 nak tunjuk kat mak nya ni.. tetinggal bekas makan terus..ada bag ni sekali letak jer botol air bekas makan semua pegang satu tangan.. 


lagi satu.. harap kurang sikit risiko tumpah tu.. kalau kot tumpah ker pon..dalam tu jer.. lebih mudah nak di bersihkan..

tengok dalam bag ni..material inner die Polyethylene foam insulation yer.. nampak elok dan jenis senang bersihkan.. air tumpah ker hapa tak kan menyerap ke kain bag luar.. tak akan bocor jugak lah kirenya aku rasa..



size bag pon sedang elok sesuai tuk budak2 pegang bawak.. ngam2 letak botol air panjang n bekas makan 2 compartment dalam nya.. selit lah sudu garpu sekali..  

aku jenis yang botol air anak2 memang kerap tukar baru-beli.. biasa dalam 4-5 bulan sekali mesti tukar kan tuk anak2.. botol ni jenis guna..hari2 isi air masak dalam tu..setiap masa mesti ada.. derang jenis minum air masak banyak kat rumah atau kat sekolah.. so cuci pon hari2 gak..  jadi sebab tu aku kata aku kerap tukarkan botol die.. atas faktor2 kebersihan dan kesihatan giteeewww...memang patut-wajib tukar.. tak ley kata yang ni membazir ke hapa.. 

eeahh.. lunch box transformer tu datang asing.. kire kene beli asing2 lah.. kat HOME LIVING SHOP aku beli Lunch bag ni pon ada gak set2 tuk bekas bekal [lunch box] dan botol air sekali.. cer lah tengok.. comel2 gak



bag ni brand THERMOS yer.. which is brand elok..tahan lasak.. ORIGINAL tapi harga LEBIH MURAH !! tapi di bagitau murah tu sebab out of season dah or factory reject sebab ada defect walaupon minima.. in fact.. aku tak nampak pon kat mana defect nya.. huhu..serious.. memang helok perfect keadaan nya.. so jangan risau yer..kire berkualiti lah barang nya.. aku puas hati.. dah lah original.. dapat harga lebih murah pulak tu kan..



korang kalau jenis bekal kan anak ke sekolah.. aku memang rekomen sangat LUNCH BAG macam ni.. bagi aku sangat praktikal tuk anak.. comel pon comel.. senang nak bawak.. senang nak bersihkan.. anak2 kompem suka..!! lagi pon.. kalau jenis yang sekolah rendah tu kan.. macam satu galakkan anak bawak bekal dari rumah dapat lah jimat duit belanja..

cer lah korang tengok kat HOME LIVING SHOP untuk pilihan lain jugak.. sebab sempena back to school 2018, HOME LIVING SHOP ni ada macam2 lagi pilihan menarik ready stock untuk LUNCH BAG macam dak qaleef tu punya dari jenama Zak dan thermos tau.. ada jugak set2 lunch box boleh beli sekali jer senang..  cer tengok bawah ni ha..saja nak bakar korang.. hikhik..




antara design yang ada kat HOME LIVING SHOP tu.. comel giler kan semua !!! bukan ni jer tau..ada banyak lagi yer yang tersedia..



jenis sling bag pon ada !!



antara pilihan LUNCH BOX SET



ni kalau qaleef tengok lunch box design lego tu mesti die nak..jangan kan qaleef..aku tengok pon rasa nak jam2 tu jugak.. tapi yang ni pre-order.. masa ritu aku nak cepat sebab dah bukak sekolah nak bawak bekal kan..so carik lain..korang kalau tak kisah boleh lah pre-order.. gi kat page die [kat bawah ni aku kasi link page] tarikh2 untuk place order tu yer..



eeahh...   bukan setakat barang keperluan anak jer ada yer... tapi untuk home and style jugak..!! peminat2 deko korang wajib terjah HOME LIVING SHOP ni.. memang macam2 bende dia jual.. under one roof..barang anak macam aku share atas tadi tu..ada float come jugak..DIY kids art..ada juga barang2 deko jugak yer...



preorder hiasan rumah seperti pillow case, cushion cover, scandinavian rack, mug holder dan macam2 lagi pon ada yer..!! 

so.. apa tunggu lagi... gi lah terjah.. tak larat lak aku nak share kat sini semua nya..tapi memang banyak pilihan hokeh.. kau tengok sendiri kompem..macam2 rasa nak beli nanti.. besh giler ah semua nya.. 



FACEBOOK : home living shop
INSTAGRAM : homelivingshop
WHATS APP : +60129079245 [Zu]

dapatkan ready stock di shopee
shopee.com.my/homelivingshop




notatanganAty :: aku aimed sequin cushion cover tu...