Monday, March 05, 2018

pakaian yang akan buat aku rasa confident dan cantik...



aku ni.. kalau beli baju online.. selalu risau satu bende ni.. dalam gambar model pakai kemahen lawa.. lagi satu nampak cantik elok kain nya.. tapi.. bila sampai kat kita.. kuciwa.. tak sama macam kite bayangkan.. bukan masalah model tu pakai lawa sebab die model.. tapi lebih pada kualiti nya ker.. kain nya tak macam kite tengok or bayangkan ker.. jahitan nya ker.. atau bayangkan labuh.. tapi sebenarnya pendek tergantung tak elok pakai..

 pernah tak macam ni..? biasa kan.. tengok lain.. sampai lain.. stress ahkak.. membazir jer.. kekadang beli tuk bawak bercuti or berjalan or majlis.. tapi sudah nya tak ley pakai dan buat baju basahan dok umah jer.. yeeerr betul ni.. pernah aku carik satu jenis buggy shirt warna aku nak.. jumpa lah kat satu laman shopping popular yang jual product dari china.. tengok kemahen lawa dalam gambar.. dah la tunggu lama berminggu.. sekali sampai.. memang 99% lain.. kaler jer sama.. pendek.. kecik [sedangkan tengok gambar loose] ukur size ngan chart dia bagi pon langsung tak sama.. ciss kut betul.. jarang dan nipis sangat kain nya.. eaaahh memang lain lah.. memang sekali tu jer lah aku beli kat situ nok..tak berani dah lepas tu.. apa2 barang pon lah.. hahaha.. lagi2 kalau cakap dari china tu..

so aku prefer kedai yang aku familiar..tu yang kekadang kau tengok alih2 dari boutique yang sama jer aku tag.. hahah.. aku memang macam tu... kalau dah suka.. dah jenis banyak pilihan perbagai.. contoh macam poplook tu ker kan.. or baru2 ni aku suka Ilhamina boutique.. memang tu jer aku dok nak carik apa2.. 
tapi ada msa aku cuba gak try2 beli kat boutique online lain.. tak cuba tak tau kan.. biasa nya jarang mengecewakan.. cuma kene pandai carik..   ada a few boutique aku biasa beli dan tau kualiti nya acaner.. dan biasa aku akan loyal.. sebab percaya..




macam CINTA TUNIC dari Zendraa Boutique ni.. fes time try dari boutique ni.. tapi i tll you.. baju nya depan2 lagi lawa dari tengok dalam gambar hokeh.. !! serious.. aku pon tak sangka.. memang orang kata puas hati.. material cantik.. kain elok.. 

aku pernah ada sehelai dress kain sebijik macam ni yang aku sayang giler baju tu.. tak sangka blouse dari  Zendraa Boutique  ni pon pakai material kain yang sama.. which is memang kain helok.. sedap pakai dan bila pakai tu akan elok terletak.. selesa..
  paling best.. ciri2 kesukaan aku harus lah senang nak gosok.. dasar sangat kan.. heheh

aku kalau kain macam ni... tak cerewet jaga memang sayang lebih..pilih kasih orang kata.. dan baju2 macam ni lah nanti aku kerap pakai.. tak renyah nak jaga.. lagi satu.. untuk aku..kain nya tak jarang so tak yah lah aku nak ber-inner bagai lagi.. tak lah panas.. lengan pon elok labuh.. sebab ada gak aku jumpa orang suka buat ngam2.. macam senteng.. walaupon jenis pakai hand sock.. tapi macam Cinta tunic ni lagi selesa lah bagi aku.. which is aku memang suka macam ni.. 



flowy jer kan.. aku suka ah cutting baju ni..bukan 2 lapis pon.. fashion jer tu.. nampak lagi menarik..  yang aku pakai ni size S.. and cutting tu buat flowy baju ni jadi cantik sangat.. tapi tak ketat.. tak ikut bentuk badan pon.. macam A cut dress tu tapi dalam bentuk blouse..loose dari belakang jugak..

  eaah kalau nak tau baju ni jugak  WUDU' N BREASTFEDING FRIENDLY jugak yer.. walaupon aku dah tak bf anak aku.. tapi aku masih prefer baju2 yang ada kelebihan tu.. boleh pakai tuk jangkamasa panjang kan kot2 lah.. kot2 yer..ada rezki aku ada anak kecik lagi..insyaa Allah.. so tak risau dah pasal hal tu.. baju2 yang sesuai tuk nursing baby pon lawa2 dah sekarang macam ni kan.. nursing-tak nursing boleh pakai jer.. 



lama mak tak pakai kasut tinggi berinci-inci macam ni nok.. hahaha.. sedangkan nak gi kelas jer pon.. student ker lecturer ni...?? eheemmm

jujurnya tuk aku..pakai kasut tinggi macam ni buat aku rasa elegant.. rasa konpiden.. cuma sekarang jarang nak pakai.. sebab abah sado suka aku pakai sneakers.. giteewww citarasa laki aku berbeza.. pakai sneakers buat aku rasa remaja sikit lah.. hahaha..die suka kot tengok bini comel2 jer muda.. eaah comel keewww.. ahaaakkss.. 
tapi macam aku sendiri.. tengok gak lah nak pergi mana.. pakai simple2 pon kalau kene gaya konpiden jugak.. 



sama macam kasut tinggi jugak.. aku suka pakai pakaian yang buat aku rasa yakin ngan diri..konpiden.. rasa cantik [walaupon tuk sendiri2 jer pon] lagi2 kalau berurusan ngan orang lain.. urusan kerje contoh nya.. aku jenis percaya pada first impression..  dan pembawakan diri.. aku nak rasa yakin biler melangkah..biler cercakap or berjumpa orang.. untuk aku salah satu faktor nya adalah dari pemilihan pakaian yang baik.. macam CINTA TUNIC ni sendiri lah..lebih pada selesa.. rasa cantik sebab cutting baju ni.. sekaligus buat aku lebih positif.. haaa nampak tak kaitan nya.. hahaha.. tuk aku terutama nya.. orang lain maybe ada cara lain..



CINTA TUNIC ni ada banyak kaler lain jugak.. lawa2..
HARGA cuma RM 69 jer yer !! 
kalau beli 3 helai jimat sampai rm 42 hengget yer..!! 
bagi aku agak murah kalau nak banding ngan kualiti dan kain nya.. memang berbaloi lah beli..  

kalau nak order baik order sekarang.. sebab baju ni ngah laku keras.. yang ritu dah habes dah.. so derang bukak PRE-ORDER sekarang.. 



Blouse ni pon lawa jugak kan.. nampak cantik jer.. harap2 lepas ni derang kuarkan kaler kuning..memang laju2 lah aku beli.. 


korang nak beli..nak order.. nak tengok2..nak survey ker.. boleh tengok kat Fb page bawah ni.. tengok update terbaru.. jangan lepas kan tau pre-order tuk CINTA TUNIC tu.. aku memang rekomen sangat2 kat korang semua.. aku suka.. insyaa Allah korang yang suka jenis2 baju tunic macam ni pon akan suka jugak..