Monday, April 02, 2018

penat puasa


korang pernah tak rasa.. orang lain yang puasa.. korang yang rasa penat nya... ??

biasanya orang2 dekat ngan korang.. atau yang rapat..

tak pon.. korang yang puasa.. tapi kawan kau yang rasa macam berpuasa tu walaupon dia tak puasa.. dan kau pulak rasa ok jer..

aku pernah..!!

banyak kali pulak tu..

dulu2.. masa masih bujang.. dok ngan family.. ngan mak aku...selalu jadi macam tuk kat kiterang..

kekadang time2 aku puasa ganti tu.. aku ok jer bertenaga.. lapar haus tu sikit tu biasalah kan.. tapi tak lah sampai lesu sangat.. walaupon aku tak bersahur langsung [dulu liat nak bangun sahur]

alih2 kang.. bila bagi tau mak aku pasal nak bukak pose..[tanya lauk ada lagi ker dak..takpon soh simpan kan lauk sikit tuk aku bukak pose] nanti mak aku cakap "patut lah mak letih sangat macam berpuasa pulak..ruper nya kau puasa hari ni " 

pelik kan...??

tapi betul tau...aku yang berpuasa tak rasa apa sangat pon... 

banyak kali pulak tu.. biasa jadi antara aku..mak aku dan tina..bukan lah setiap kali pon.. ada masa2 nya.. 

kekadang mak aku puasa.. tapi aku yang letih lesu nau2 macam orang yang berpuasa tu...tina pon selalu cakap bende yang sama... orang lain yang puasa.. dia yang rasa lesu nya..  bukan letih biasa2 kerja tu.. tapi macam orang berpuasa tu.... die pernah gak cerite.. kawan rapat opis die yang puasa.. die yang rasa.. dan macam tu sebalik nya.. 


aku pon tak tau lah nak related kan macamana.. hahaha.. mak aku cakap.. anggap jer Allah nak mudahkan kite yang berpuasa tu...walaupon effected pada orang lain.. huhu

dah lama sangat tak rasa macam tu.. maksud nya takde pulak pernah aku dengar orang 'share' kepenatan berpuasa tu macam masa aku mak aku dan tina dulu2.. 

tapi ada lah kot last year.. masa sibuk2 aku ganti puasa.. abah sado mengadu.. die letih sangat macam dia pulak yang berpuasa.. sedangkan aku ok jer walaupon aku yang berpuasa hari tu.. aku pon tak pernah cerita kat dia pasal hal aku-mak aku dan tina dulu2 tu... lepas tu baru cerite.. 

tapi die tak percaya.. hahaha.. yeaahh.. may be kebetulan...but.. sapa tau kan...


tu aku tanya.. aku sorang jer ker rasa macam tu.. may be pikir lebih ker.. huhu... atau may be ada pernah rasa tapi tak sedar bende tu berlaku.. kan... 




ok.. saja borak kosong.. sebab siang tadi puasa.. pastu rasa lesu sangat2... lesu sampai asben tanya nak makan apa bukak puasa tu pon tak larat nak pikir n jawap.. sudah nya bukak puasa makan kurma ngan susu kambing Etsumel jer.. tenaga sikit.. lepas solat maghrib baru keluar makan kat Kenny rodgers... 

bila lesu sangat macam tu yang tetibe teringat kat cerite2 atas aku share tu.. salah satu kenangan aku...