Tuesday, August 07, 2018

borak kosong.. sebab rindu dulu2...


sebenarnya.. rindu update blog macam dolu2.. bende2 remeh pon nak update.. ada jer bende nak di-update-kan.. hari2.. pagi petang lah berupdate blog nya..
tah apa jadahnya cerite macam2 bende.. sampai ke botol susu anak.. sampai ke beli sebijik botol gula pon harus cerite.. 

tapi sekarang.. nak cerite bende2 penting [kat diri sendiri] pon macam tak kose nak update.. rasa macam.. eah nanti lah.. nanti lah.. sampai kesudah nanti2 tu..

lagi satu sekarang macam dah tak berapa suka amik gambar sangat.. malas pegang camera.. jarang dah nak gigih amik gambar..macam dulu merata dslr berat besar tu pon sanggup hangkut..

kalau ada pon gambar2 sekarang.. terperap jer lah kat situ.. malas nak edit.. malas nak cerite..malas nak update.. eaahh.. malas lah semua nya sekarang ni.. 

macam cerite raya ritu.. tak tercerite ke sudah.. setakat raya pertama-2-3-4..tu pon ala kadar jer..
lepas tu biler umah ada buat makan2 pon.. amik gambar beriye2.. tapi nan hado pon update nya..sedangkan kire bende penting gak tu sepatut nya kene update bagitau umah ramai orang datang beraya.. hahaha.. hover kan.. 

apa2 jer lah sekarang ni.. bercuti ker..berjalan2 ker.. pasal anak2 ker... even pasal rumah pon.. susun atur pon.. pon camtu lah..sama jugak.. amik gambar.. konon2 pikir.. nanti ley update blog..

tapi haktuiii jugak jawap nya..

end up.. macam tu jer laaaaaa...


dulu pasal drama pon boleh nak di borak kan.. macam sekarang ni drama si husna tu ngah hot sangat kan.. nak jugak borak2 pasal ni.. tapi.. sudah nya.. dah habes dah pon cerite nya.. kau masih krik krik..


dulu.. kalau boleh semua bende lah nak di cerite kan..


takper lah tu.. nak buat acaner kan.. untuk aku.. blog ni tuk aku 'berseronok'.. takde paksaan pon kat diri sendiri tuk capai apa2 target.. lain orang lain lah kan.. ada orang sebagai platform tuk pemasaran diri.. tuk carik duit.. dan sebagai nya.. ada target2 tertentu.. ada jadual kene ikut.. anggap macam pekerjaan.. tuk duit.. tapi betul pon.. kalau itu target nya.. so memang harus lah fokus..

macam aku ni.. dari awal2 9-10 tahun lepas.. takde terpikir pasal semua tu.. senang cerite.. takde matlamat apa2 pon.. hahaha.. sadis kan..just tulis suka2 tuk diri sendiri.. popular ker tak ker.. tak pernah amik port langsung pon.. nak baca ke tak nak lantak ko situ.. takde sebarang teknik aku nak share ngan orang.. bila orang tanya macamana itu ker ini berkaitan blog.. aku tak mahir pon nak jawap.. semua nya jadi secara semulajadi..dan tetibe banyak rezki yang datang dari blog.. aku anggap tu dari Dia jer.. alhamdulillah..

dari blog ni jugak lah macam2 kisah sebenarnya yang jadi.. ada best ada tak best.. ramai kawan.. best.. tapi ramai gak tetibe jadi musuh.. hahaha.. kekadang tak kenal pon tah sapa.. tetibe macam nak carik gaduh.. ada jer tak kena.. 
tapi sampai satu masa.. aku malas nak layan.. aku tak kose dah pon.. aku masih nak ber blog.. macam aku cakap.. aku nak blogging tuk diri aku sendiri.. aku nak rasa seronok macam dulu2.. so aku ignore pasal hal2 tak penting.. like.. apa orang pikir atau cakap kan.. aku memang malas giler nak layan.. aku tak pernah amik tau dan amik peduli pon.. lebih pada.. wat evaaaaaa... hahaha.. sebab ada orang ni.. cakap belakang memang teror.. cer soh cakap direct kat kite.. nan hado nya nak berani.. percaya lah.. aku dah banyak kali berhadapan ngan situasi ni.. so aku dah tau.. dan ko tak yah layan sangat.. aku tak nak bagi ruang tuk orang lain cakap bende2 yang akan buat aku down.. atau nampak teruk.. sebab kata2 tu bukan sebab apa pon.. hanya sebab nak sakit kan hati kita.. apa pon orang pikir.. atau nak cakap.. ko mereput lah sorang2 pikir n rasa.. yang penting aku tak tau.. kalau kawan yang betul2 baik.. yang ikhlas.. nak tegur.. nak cakap sesuatu.. aku tau.. die akan cakap terus pada aku kalau betul niat nya tu kan.. aku ada jer kawan2 macam tu.. yang tegur aku bila aku lalai.. so tu baru lah betul..

by the way.. saja borak kosong.. macam aku cakap.. saja2 nak borak.. walaupon takde bende pon isi nya pon.. hahaha.. next post aku aku nak share pasal dekorasi.. so.. stay tuned.. giteewww...