Wednesday, August 15, 2018

Projek Make-Over Bilik Tidur : cat bilik baru dan wainscoting




ooh bukan.. bukan.. ni bukan bilik kami yang dah siap di make-over..
but.. i wish.. hahahaha..


aku share gambar ni kat IG bulan Jan ritu... aku dah simpan gambar ni lama dah... sebab berangan lama nak buat bilik tido cegini... 

hitam..!!


bila aku hantar gambar ni kat wassap abah sado ko.. cakap nak buat macam ni...

dia just cakap "insyaa Allah" 


jeeerr..??!

aku tau lah apa maksud insyaa ALlah tu...
tapi aku tak paham kenapa jawapan tu die kasi kat aku...


die tak rasa bilik tu cantik ker.. atau die tak nak sebab cat kaler hitam tuk bilik tidur kiterang ker..
atau die risau die kene mengecat bagai tu...hahaha... serious aku tak tau.. sebab lepas tu habes cegitu jer..


masa tu pon mood tak berapa nak ada sangat nak deko2 rumah ke hapa.. 
ko tengok sebelum ni.. mana ada aku nak cerite apa2 sangat kan... 
so.. pasal bilik tido tu.. 

takde apa pon berlaku...


tapi.. aku masih simpan gambar tu kat hp aku.. bila ter-tengok balik.. aku masih tetap suka kan nya..

korang rasa aku boleh ker buat jadi macam tu.. ?? atau at least.. jadi lebih kurang...

well... tunggu jer lah sampai siap..huhu...



siap pasang semua frame dan undercoat putih..

baru feature wall yer ni.. bahagian lain tak siap lagi..[masa ni]
nak setel kan sini dulu sebab ahkak dah tak sabar2 nak letak katil.. hahaha..

pagi2 bangun.. terus keluar gi beli berus cat baru.. pastu laju2 buat..
siap sampai zohor.. letih giler.. tido kejap.. 
dah lama tak buat kerje2 macam ni.. terasa gak lah.. sakit badan2 ni semua..

tak masak pon ritu soh abah sado beli bungkus jer..


yang frame bahagian bawah pon aku pasang.. aku ada cerite sebelum ni.. sebab kan tu bawah katil.. terlindung.. so aku tak nak pasang frame kat situ..
tapi..rangka katil baru aku beli ni kecik sikit.. [sama size queen ngan sebelum] cuma bila letak tu.. boleh nampak lah kat situ takde frame.. gap nya tak cantik.. aku tak ley cam tu walaupon tak perasan sangat ke hapa.. tapi sebab aku tau.. jadi aku tak boleh.. 
rasa tak siap sempurna nanti.. so sebab tu aku pasang kan jer jugak frame bawah tu walaupon bile dah letak katil.. sipi2 jer nampak.. 
ok laaaaa.. at least nampak helok lah jadi..



gonjeng bilik langsir semua tanggal dah.. 



bila tengok cat putih suci murni cegini.. rasa macam.. lapang nyaaaaaaa....
bila amik gambar pon rasa lawa jer background.. sebab putih kan.. 
rasa2 hati macam nak biar kan terus kekal putih macam ni..


TAPI...




aku tak kekal kan color putih ni...walaupon aku suka warna putih bila pilih barang ker.. pakaian ker.. even kereta aku pon.. tapi.. bukan cat rumah.. bukan buat masa ni.. len kali tak tau lah pulak kan.. aku ni berubah2 gak kalau bab2 deko atau ID ni...tengok keadaan.. tapi buat masa ni... bukan putih...




aku pilih color 'aku'....

color2 bold... color gelap.. color yang cosy...kelam... 


tapi ni bukan hitam macam ruang tamu tau.. sebenarnya in real.. ni warna kelabu.. kelabu perang.. camtu lah.. jujur nya.. aku pilih warna lebih cerah.. kire kelabu tak gelap sangat.. atau warna cofee macam tu.. perang2 sikit... tapi bila dah cat.. jadi gelap jugak.. tapi.. aku ok jer.. aku suka.. still cantik warna nya..

tak terkejut pon kan aku pilih ni.. hahaha.. 



tengok warna belakang shaquille tu.. kelabu.. bukan hitam.. 

ini budak yang suka sibuk time aku mengecat asyik tanya bila nak siap.. bila nak pasang katil..haaiihh.. makin besar ni.. makin macam2 tau anak aku sorang ni.. istighfar aku banyak2 ngan budak ni tau.. 



rasa macam nak buat double frame jer..macam gambar memula aku share atas sekali tu.. 
maksud nya ada lagi satu frame kecik kat dalam tu.. lagi lawa jadi nya..
tapi.. nanti2 lah dulu... ni pon jenuh nak siap kan atas kekangan masa...huhu...



ok.. setel pasal wall... 
banyak lagi nak buat sebenarnya tu.. nak buat lighting lagi... wardrobe lagi.. 
ada a few plan lagi nak buat tuk bilik tu..
yang share ni.. baru setel wainscoting.. cat.. dan katil jer.. 
nanti dah siap.. aku share lagi yer.. insyaa Allah... 
next aku share katil dan project DIY... so.. stay tuned.. giteewww..


by the way... korang nak tempah wainscoting.. boleh tengok details kat bawah ni yer.. harga kasih sayang aku kasi... 


FACEBOOK 

INSTAGRAM 



nak tanya2.. mintak sebut harga atau nak terus tempah
boleh terus wassap jer nombor bawah ni




[untuk urusan perniagaan sahaja yer]