Saturday, August 18, 2018

Projek Make-Over Bilik Tidur : Hunting frames kat IKEA



tak ingat tah bila aku gi IKEA.. baru2 ni.. 
nak gi beli pemegang laci jer sebenarnya.. ada aku share kat entry sebelum yang aku ubah-rupa side table tu..
tapi dah alang2.. saja2 lah tengok frames tuk bilik tido kiterang

frame ni.. salah satu cara deko yang mudah.. simple.. dan menarik..
ada banyak jenis hiasan dinding.. bukan semata2 frame jer tau.. korang boleh letak decorative jam ker.. canvas ker.. apa2 jer lah... yang penting jangan biar kan kosong..

sebenarnya takde pon 'aturan' tertentu ko boleh letak berapa banyak frameatau hiasan dinding ke hapa..
ada jenis2 dekorasi.. cantik jer letak sarat2 hiasan.. ada pulak jenis minima... 
so kene pandai2.. kalau mungkin tak tau.. cer lah gugel carik idea yang sesuai.. jangan men tibai jer..
asal nampak lawa kat kedai or umah orang lain.. korang pon bantai letak kat umah korang jugak..
jangan yer.. jangan.. carik yang sesuai.. 

waahh mukadimah ko.. hahaha... 







sebenar nya ikea ni ada banyak jer pilihan frame.. bukan semata2 frame ala2 RIBBA tu.. [tah ada lagi tah idak] dulu2 lah masa awal2 dulu frame macam tu jer yang banyak jual kat ikea dan kebanyakan orang carik..

tapi sekarang.. dah lagi2 macam2.. ko carik jer lah satu2 tengok betul2..
dan lagi satu.. tak semesti nya ikea jer ada jual frames yer.. 
kalau korang nak tau.. banyak tempat sekarang ni jual frame lagi lawa2.. 
cuma tu lah.. kat ikea ni familiar lah senang cerite.. 
tempat frames jer.. macam gambar atas ni.. belambak2 pilihan dan size dan color.. 
kene pandai pilih jer..

nak memilih tu pon dah pening.. hahah..
macam aku ritu lah..
kat rumah dah pikir dah nak size n warna sekian2..
sekali sampai sana.. warna aku nak ada macam2 size bentuk design frame lah pulak..
dari pikir nak amik jer bayar.. terus jadi sejam kat situ jer sampai boring dak shauille.. huhu...

biasa lah tu kan..

pastu.. dah balik umah.. try letak kat wall -yang dah siap pasang wainscoting..
tak sesuai lak rasa.. macam besar sangat jer pulak..

seb bek lah aku memang ada 2 ruang nak letak hiasan frames ni..
so yang sepatut nya aku beli tuk letak kat feature wall tu..
aku letak kat sudut mengaji/membaca pulak [nanti aku share pasal sudut ni yer]
yang kat feature wall.. kene pulak carik frames baru..

kenapa frames..?? tak nak letak bende lain?

tak nak.. sebab aku suka frame.. hahaha.. senang cerite..



ok lah.. tu jer... nak tido... rini kesihatan aku agak tak baik sangat.. dari malam semalam aku migrain teruk.. dah setahun lebih kot aku tak migrain.. tak tau mana silap nya.. tetibe datang balik.. ubat migrain dah habes.. telan panadol tak jalan.. membawak ke subuh still ada lagi... makan ubat tahan sakit.. jadi mamai jer lah rini.. tido jeeeee.. tak effective langsung.. 

tapi sekarang ni dah ok sikit lah.. takde dah ni... tu dah tido siang banyak sangat.. so malam tido lewat sikit.. tapi tak ley lewat2 sangat... tak ley nak hadap lappy ni.. kang datang balik migrain kang.. derita merindu jadi nya kang...

ni saja borak2 kosong...

ok lah.. nite..