Wednesday, June 12, 2019

Raya PERTAMA kami..




alhamdulillah.. semua ada tahun ni.. walaupon ada yang last minit.. 
kalau adik2 (arwah tina dan afiq) masih ada.. lagi besar keluarga kami.. 
adik beradik aku 7 orang asal nya.. sekarang tinggal 5 jer..
2 belum kawen..
abang sulung ada 4 anak.. 
dan aku doakan supaya abang kedua aku dikurniakan rezki anak jugak..(tolong doakan sama yer korang)
lama dah dieorang kawen.. lagi lama dari kami.. tapi masih takde rezki.. 
kalau ada.. makin bertambah keluarga kami nanti
adik2 2 orang belum kawen.. sorang baru habes praktikal dip.. (nak soh sambung belajar)
yang lagi sorang ngah praktikal degree.. alhamdulillah.. 
tapi aku soh kerje stabil dulu.. sebelum kawen..
dan harap mereka jumpa jodoh baik2 yang terima kami semua seadanya.. aamiin..




ok start lah cerite raya pertama kami..
gambar bersiap anak2 semua takde.. sebab macam biasa lah.. aku bangun2 kene terus masuk dapur
menolong hidang makan..
rushing nak siapkan sebelum solat raya kol 8 suku haritu..
sunat makan dulu sebelum solat.. 
bila mak ijan dah takde.. (dah 6 kali raya dah dia takde alfatihah) aku lah kene amik semua tugas..
lagi pulak tina pon dah takde...





so ni makan ramai2 semua.. sebenarnya ni gambar lepas balik solat..
sebelum solat jamah sikit2 jer tuk dapatkan pahala sunat tu.. rugi la tak amik..



sebenarnya ikut turn.. abang2 aku dulu.. baru aku.. tapi malas lah nak edit gambar banyak2 share sini.. ahahaha...







sebenarnya riuh rendah semua nya.. n amik masa lama gila.. sejam gak kot nak setel.. ahahaha..



time cucu2 beratur nak salam atok..
belah aku ramai pompuan.. 
contra ngan belah mertua ramai anak buah lelaki.. 


satu ngan kaum lelaki


satu ngan kaum perempuan... 


satu ngan ayah


satu ngan adik2


satu ngan kesayangan


satu ngan abang2

abang aku yang sulung kental tak nak pakai pink.. sanggup dia pakai kelabu.. ahahaha..perangai sanagt tau..


satu ngan abang2 dan adik2


free style.. kalau tak dieorang nak dukung aku.. tak kose aku nak layan.. ahahaha..


satu ngan anak2 buah perempuan...
dah besar2.. yang sulung tu dah darjah 6... 
skrang handbag kasut semua aku simpan turun kat dieorang jer.. 



Family daus (suami tina) isteri dan anak2 pon beraya sama fes day raya tu..!!
tapi bukan pagi tu lah.. dalam tengahari sikit lepas balik kubur..
kami masih berhubung rapat.. still rasa adik beradik.. 
dalam group pon masih ada..
bukan setakat daus.. tapi wife daus sekali ira.. kami rapat..
ira panggil pak jalil ko pon ayah jugak yer.. 
kami memang jaga hubungan kami..
adik2 aku pon rajin datang umah dioearng (rumah tina dulu)
jumpa lulu.. ira pon ok jer.. 
ira pon bagus sangat orang nya.. macam adik badik jer rasa..
(ada jer kawan2 aku pernah jumpa dia bila datang umah ni dieorang ada sekali)
bukak puasa sama2 jugak.. ilek jer lepak umah bagai.. 
orang mengemas.. die pon sibuk mengemas sama tak kekok 
dah ada anak sorang dah sejak mereka kawen dalam 2 tahun lepas..
termasuk lulu dah jadi sepasang anak dieroang..
alhamdulillah.. semoga Allah jaga hubungan kami semua...amiin..



ok lah.. sambung nanti.. nak amik shaquille jap...