Wednesday, July 05, 2017

#CeritaRayaAtyfared : gambar Keluarga kami di raya pertama







tahun ni hanya dua keluarga jer..
keluarga abang sulung dan kami aty fared
plus 2 adik bujang aku yang beraya ngan ayah kat Shah Alam
abang yang kedua dan isteri die kak Nor beraya ke Kelantan tahun ni..
kurang sikit la orang nya..
tapi anak2 buah ramai termasuk anak sendiri jadi meriah lah raya kami jugak ritu..
anak2 ni memang penyeri suasana kan..

abang sulung aku tu pon kalau ikutkan tak dapat balik sebab masalah kesihatan..
kereta die pon problem nak dekat2 raya..
masa aku bagitau ayah 2 hari sebelum tu since abang aku tu just bagitau aku jer..
suara ayah macam kecewa.. tak sampai hati pulak aku di buat nya..
yer lah.. die tahu..ni tahun turn dia..kat Shah Alam..
kalau turn anak2 kat rumah mertua die paham jer.. 
tapi biler tahu selang setahun ngikut turn masing2..
die excited menunggu nak beraya ngan kiteorang semua..
belum puasa ritu lagi dah tanya kiteorang raya mana.. huhu
aku memang kompem lah raya situ kan..turn aku..
abang aku tu lah last minit..

tapi alhamdulillah.. malam raya tu derang sekeluarga sampai..
seronok la ayah aku tu.. ramai2 riuh rendah rumah die..






ayah sebenarnya aku belikan baju color purple jugak
saja pilih purple tone beza sikit..tapi still purple la..
dalam gambar nampak macam biru pulak...




adik beradik aku yang tinggal -kurang abang kedua aku sorang
dari 7 beradik asal nya 
kalau adik2 aku yang dua orang tu kawen.. insyaa Allah besar sikit lah lagi nanti..
tapi..lambat lagi yer... habeskan belajar dulu masing2..kerje elok..stabil nak bekeluarga..
 baru boleh mintak izin nak kawen..
muda lagi tu.. baru 19 dan 21 umur masing2...
memang jarak ngan kiteorang agak jauh..






SELAMAT HARI RAYA
dari kami keluarga Pak Jalil