Thursday, July 13, 2017

#CeritaRayaAtyFared : raya ke 7 dengan geng raya sepupu



kali ni.. beraya ngan sedara2 belah ayah pulak..
adik2 beradik ayah.. pakcik makcik aku..
syiok sikit bejalan belah ayah ni sebab kiteorang selalu jalan ramai2 ngan sepupu2 aku sekali..
meriah lah sikit..
selalu minggu pertama raya..akan pakat2 lah dalam group nak start jalan raya bila..
aku ni ramai sepupu pompuan baya2 jer masing2 belah ayah ni..besh ar..
hubungan pon agak rapat..
anak pon masing2 lebih2 kurang jer umur..
jarang dapat jumpa sebenarnya..
masing2 pon ada komitmen ada kuarga kan..
tapi biler dapat berjalan raya macam ni..memang kiterang lenjan satu hari suntuk sama2..
selalu time raya jer lah kerap jumpa dalam sebulan tu berkali2.. heheh..

so balik dari johor.. beraya melaka..
esok nya tak kemana2 sebab abah sado demam..
aku dah risau pulak dah..sebab dah plan kan..
laju2 aku paksa abah sado makan ubat dan soh die rehat..
siap2 tuam kepala lap badan bagai.. solehah sangat ni tau bini nya.. ahaaakks..
abah sado jarang demam.. tapi sekali demam memang teruk betul..
aku pon risau gak lah...

alhamdulillah..esok nya dah ok..
tapi aku cakap biar aku bawak kereta so die boleh rehat jer sementara kan..
bukan jauh pon..shah alam - klang -puchong jer..
ayah aku asalnya perak..
tapi dah semua berhijrah dok umah sendiri kat selangor ni masing2..
senang lah kan..
ada pon sorang-2 jer lah yang masih ada kat perak..dan kat tempat lain..


first sekali beraya umah mak yong aku dulu.. kakak sulung ayah aku..kat Puchong
ni tak ramai ni tengok.. sedangkan.. family mak yong aku ni besar giler dah bercicit hokeh..
tapi dah raya ke berapa ni masing2 takde dah lah kat situ..
aku pon 2 keluarga jer datang..sepupu lain belum sampai..

makan lenjan masakan kampung berpinggan kat sini hokeh..
adik badik ayah aku semua teror masak..macam ayah aku jugak..ngee...


  



rumah ke dua kat shah alam.. rumah kakak ayah yang ke dua..Mak ngah
tapi mak ngah dah meninggal sama tahun ngan mak aku dulu..
tapi rapat ngan sepupu lain.. n pak ngah jugak..so tetap akan datang beraya tetiap tahun kat sini macam biasa




nampak tak betapa ramai nya sepupu perempuan aku.. 
memang kebanyakan adik badik ayah aku..dapat anak pompuan berderet2..
dalam kata 4 or 5 beradik tu.. sorang jer lelaki..yang lain semua pompuan..
kecuali ayah aku..adik badik aku 5 lelaki..2 jer pompuan [aku dan tina]
sekarang pulak.. generasi ke-3.. anak2 kiteorang..ramai lelaki lah pulak.. hahaha...


ni kat rumah ke 3.. rumah maksu [adik ayah]
ada sekali family pak uda aku [pon adik ayah]
so kire raya sekali dah la ni.. selalu kiteorang akan dtg beraya umah die kat KL tu..

nampak tak shaquille dah tak berbaju tu..masa ni badan die dah start panas sikit..
esok nya demam teruk..!! plan nak berjalan lagi terus cancel.. 




huru hara...semua anak lelaki.. ada sorang jer perempuan.. hahaha..



last sekali malam tu.. derang beraya umah ayah aku pulak.. ayah aku derang panggil 'pakcik'
aku pon tak tau kenapa.. 
aku pon ikut raya sekali pon boleeeeeyy.. heheh

so.. 4 adik beradik dari 8 orang..
anak masing2 pon ramai pulak tu.. 
ni bukan sebahagian yer.. ni suku pon tak sampai hokeh..
in fact..adik beradik aku sendiri pon tak cukup hari ni..

keluarga belah ayah aku ni ter-sangat2 lah besar..
ada kembar yer... yang bongsu perempuan [tapi meninggal sorang]
buat masa ni..masih belum ada lagi antara sepupu2 aku termasuk adik badik aku yang terima gen kembar tu..
tah sapa lah agak nya betuah tu.. hahaha..

tapi seronok lah berjalan reramai pakat2 macam ni..
aku pon tak perasan kekadang yang aku punya ramai sedara..
yang jalan ni pon ngan sepupu betul2 rapat..geng gosip atau geng luah perasaan..ngeee..
yang lain pon rapat gak lah kalau jumpa tu boleh jer gosip masing2..
tapi tu lah.. jarang dapat berkumpul sekali ramai serentak..setakat gitu2 jer lah kan..
harap satu hari nanti kot kan..mesti lagi meriah giler..insyaa Allah..amin..