Monday, July 03, 2017

#CeritaRayaAtyfared :: kisah pagi raya kami





pagi raya tu lepas solat subuh terus masuk dapur..
masak semua dah siap dah..
cuma tinggal nak panas kan balik..potong2 nasi impit lemang..panas kan apa yang patut..
nak hidang cepat.. 
sebab pak jalil memang biasa pagi raya akan makan dulu sikit [jamah] sebelum gi ke mesjid..
memang sunat pon bende tu..
masuk waktu solat raya kat situ lebih kuran kol 8 die dah nak kuar..
so.. aku kene cepat lah prepare apa yang patut..dengan pertolongan ipar..
anak buah dah siap2 pon aku panggil soh tolong..dah besar2 anak dara kan..
pagi tu baru aku nak buat air susu castard buah tuk anak2..
seb bek senang jer..






mak tak mandi lagi.. anak2 abah sado dan pakcik2 nya tolong siapkan
while aku busy kat dapur
aku suka nak siap kan anak sendiri sebenarnya di pagi raya..
suka tengok derang bersiap pakai baju melayu cantik..
tapi.. tu lah.. kali ni tak sempat..
alih2 tengok qaleef dah siap hensem dah main ngan akak2 sepupu..


bukan aku tak nak buat yer.. tapi dah buat tak boleh..
lubang butang tu kecik sangat..sakit tangan aku nak masukkan..
so adik aku lah menolong nya..









balik masjid.. kol 9 lebih kot.. makan lagi..
tadi jamah2 jer sikit..
ni baru makan pagi raya..
aku ngan ipar pon semua dah siap..
derang semua ke mesjid baru lah kiteorang mandi.. huhu.. biasa macam tu la..











lepas2 makan.. baru bersalam dan sesi bergambar..
part ni memang paling lama..tu pasal kene makan dulu.. hahaha...
ada orang.. salam dulu baru makan kan..
kiterang tak ley.. lapar hokeh nak tunggu habes bersalam n bergambar..ngeeee... 




ampunkan bini yer.. uhuhukksss..



2-3 menjak ni.. dah takde adengan tangisan air mata sangat dah time bersalam..
tak tau lah kenapa.. hahaha..
kecik2 dulu jer kot sendu lebih..
macam aku tengok anak2 abang aku yang sulung..darjah2 tu..
salam nanges2 la masing2..heheh.. 
macam kiteorang ni.. lebih pada kene 'ceramahkan' jer oleh ayah..
kalau ngan mak tu..tak tau lah kan.. 


ok lah.. nanti sambung kisah raya bergambar sakan..
biler korang nak update cerite raya ni... mud kedaung lagi keeeww... heheh..