Thursday, December 21, 2017

masih rindu....





tetibe rindu nau2 pulak.. 


lebam betul muka aku time ni..ahahaha.. tak jumpa ephyra lagi.. gituuueeeww.. lagi pon paaki hp apa tah ni.. bukan smart phone yer.. ada gambar kenangan cegini pon dah syukur saat ni bila tengok balik..ada kenangan...


Down memory lane 1st May 2009. the three of us - aku ingat.. sebab masa ni cuti labor day..hari Jumaat.. kiterang gi Melaka berjalan 3 beradik naik kereta Viva tina.. memang memanjang aku jer yang kene bawak kereta pon.. pastu time derang tido aku sorang rabak mata.. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜
gi Melaka ni siap ber-tema2 bagai blue jeans n white.. sebenarnya..ada banyak gambar lagi kiterang kat melaka ni.. tapi sebab kan masa ni masing2 [aku dan tina] masih hidup di zaman jahiliyah..tak nak berubah lagi..jadi.. aku tak ley nak share gambar2 kiterang kat sini sekarang..haaiih... 

ingat lagi time amik gambar ni kiterang ngah mengadap jammed giler nak masuk pusat bandar.. [melaka dan jammed berpisah tiada dulu kini dan selamanya] lepas tu bising2 takut tak sempat hantar Afiq gi solat Jumaat.. gatal nau nak berjalan hari jumaat kan..dah lah zaman tu waze takde lagi.. hp pon takde internet setakat boleh sms berbayar.. mana lah nak tau mesjid kat mana nak pergi redah.. kat Melaka ni pon siap tengok map hokeh.. hahaha..
memang macam tu lah kiterang.. selalu jalan mana2 ber-3.. merata2 meronda dan sampai.. lepas tu jenis..kalau nak gi mana2 tak reti nak plan awal.. main redah jer.. jam2 tu pikir.. jam2 tu plan.. terus jalan.. tetibe rasa nak makan pasembor penang.. tengah2 malam tu ajak terus gerak redah ke penang.. tak tido hotel pon.. bukan backpacks jugak.. naik kereta.. tapi tido dalam kereta..sakit2 badan.. esok malam nya balik.. hahaha.. bujang lah katakan.. masih muda..masih semangat.. masih teruja ngan banyak bende.. tak gheti penat.. elok esok nya pergi kerje macam biasa masing2..penat pon dulik la tak gheti serik..tapi lepas tu tina paling tak suka gi penang.. sebab jammed giler last kiterang gi sana masa cny.. salah timing.. terus serik minah sorang tu sampai sudah dia tak nak gi dah.. walaupon banyak kali aku ngajak..huhu..gambar2 time tu dah hilang bersama2 ngan lappy aku dulu.. tapi ada beberapa keping gambar kenangan sempat aku 'cuci' dan simpan.. gambar dari hp jeewww.. tapi saat ni.. aku sangat2 lah hargai gambar2 tu semua...

tapi paling kerap pergi sebelum2 tu..ke Perak lah..masa afiq masih belajar kat sana.. masa tu rasa...Lumut tu bukan dekat hooii.. tapi ghajin pulak kiterang pergi sebulan at least sekali..ikut jalan belakang lak tu..sebab nak jimat tol konon nya.. ngan jammed nya lag time tu..kalau tau satu kfc kat lumut tu.. selalu dulu makan situ bila gi sana.. tapi teringat lah pulak seronok nya masing2 bila aku ada kereta sendiri awal 20-an dulu.. tu lah start nya berjalan merata tuh.. 

aku teringat satu situasi masa gi perak..ikut jalan belakang.. [jalan dalam].. aku ngantuk giler.. so aku tukar ngan tina.. tina takde lesen..!! tapi die cekap bawak kereta walaupon manual.. elok jer tak sampai berapa minit tukar.. lalu selekoh.. ada road block pulaaaaakkk... tak ley buat apa dah lah.. jalan lengang lak tu.. aku terus buat2  tido tutup muka ngan bantal kecik.. dan sound afiq banyak kali jangan buat muka panik sangat.. polis boleh tau.. tapi polis tengok muka remaja2 muda belia gituh bawak kereta.. memang terus kene tahan.. bila mintak lesen.. tina terus amik lesen dan ic aku.. kalau korang nak tau.. dolu2..kiterang agak seiras.. masa awal2 20-an cegitu... in fact.. gambar ic aku pon.. macam muka tina.. sebab tu masa polis tahan tu.. takde pilihan lain.. tina guna ic n lesen aku.. walaupon aku tau polis macam suspicious... sempat lagi dia tanya kat tina tengok aku tido tutup muka ngan bantal.. tapi polis tu lepas kan jer kiterang.. seketika lepas tu.. semua diam tak bunyik apa.. lepas dari tu masing2 gelak macam nak gila !! terus salahkan afiq sebab die buat muka panik.. hahahahaha.. tapi serious..memang dia punya panik tu boleh nampak hokeh... and perkara tu jadi bahan sampai bertahun lama nya.. in fact.. sampai masa lepas afiq dah takde.. masa tina sakit.. kiterang borak pasal bende ni dan masih lagi boleh gelak2 cerite..sebab kiterang tau.. yang polis tu tau.. tapi rejeki kiterang lah tak kene saman time tu.. 
.
macam gi melaka gambar atas ni pulak.. tetibe tina kata nak makan asam pedas melaka [ada satu tempat peberet kiterang kat Jonker walk] so tu yang terus pergi jer tak kire hari jumaat ke hapa [tak suka jalan jumaat sebab nak kene pastikan afiq gi solat jumaat] pastu nak tengahari baru nak gerak sebab pagi tu celik mata masing2 duduk2 tengok tv baru plan nak pergi sebab masing2 takde plan cuti lama minggu tu.. balik tengah malam.. esok nya ayah ajak gi air terjun lata kijang Perak pulak berkelah satu family.. penat semalam tak hilang lagi.. tp seronok dpt jalan2 macam tu.. 

Gambar aku share ni 2 bln sblm afiq pergi tinggalkan kiterang masa umur dia 22 tahun.. bayangkan kalau dia ada lagi harini.. dia dah 30 tahun dah.. dah kawen beranak pinak kot ๐Ÿ˜Š dan ni lah antara kenangan2 terakhir kiterang ngan arwah afiq berjalan ke melaka siap nak crus boat tu lagi.. dan sempat gak kiterang gi kelantan pulak bulan 6 lepas tu.. bulan 7 besday afiq.. 3 hari pastu dia tinggalkan kiterang.. dan lepas2 tu..tina pulak tinggalkan aku.. (selepas mak)

Aku ok.. redho jer.. takde apa pon.. cuma rindu jeeeeeer... alfatihah tuk mereka [dan mak] hari2 doa agar satu hari nanti jumpa dan berkumpul kat sana dalam keadaan baik masing2..insyaa Allah.. amin... #jomsiapkandiri