Wednesday, February 07, 2018

GC TEA- TEH untuk PENAWAR Diabetis,Darah Tinggi dan Obesiti



kalau cakap pasal air teh.. aku teringat umah mertua aku... teh ni peberet betul.. aku rasa.. hampir setiap masa akan ada teh atas meja terhidang.. habes jer buat lagi.. habes jer bancuh lagi..kat rumah tu..takde air lain selain dari teh jer.. kire pagi petang siang malam memang teh jer lah.. hahaha.. dulu2 masa baru  kawen.. heran gak lah aku ni.. aku pikir sebab kiterang balik ker hapa kan.. maksud nya kiterang ada kat rumah tu so teh ni macam hidangan tuk kiterang.. tapi tak sebenarnya.. memang teh tu macam wajib ada kat rumah tu..dulu2 takde air lain kat rumah tu selain teh..   dalam heran2 tu pon.. sekarang dah terbiasa..hahaha.. dah lama kawen ngan family abah sado kan... paham dah lah..

aku minum jer teh.. cuma idak lah pagi petang siang malam..dan tak lah hari2.. aku suka minum teh waktu petang.. minum sambil makan ringan2 macam ngan goreng pisang ker.. lagi satu.. aku jenis.. kureng minum manis2 atau air berperisa.. sekali sehari dah cukup.. selebih nya aku memang minum air masak biasa tu jer.. dari dulu.. sekarang aku biasakan kat rumah aku ni.. kat abah sado.. kat anak2..

kalau kerap aku tengok minum manis/berperisa masing2..lagi2 kalau makan luar.. so aku akan pastikan takde lagi nak hidang2 air manis kat rumah.. 

entah eh..aku jaga kesihatan ke hapa ni.. hahaha.. lagi2 aku risaukan abah sado.. since arwah mak mertua aku pon meninggal sebab diabetis.. so abah sado sebagai anak pon berisiko jugak..  aku selalu ingatkan abah sado.. aku kawal makan minum.. bukan sebab queen control bagai.. tapi lebih tuk jaga kesihatan.. contoh bila makan tengahari kat rumah tu.. aku cakap "minum air masak jer yer semua hari ni.." bukan sebab aku malas buat air sedap hidang kat laki..ada jer kat rumah ni kordial semua.. cuma sesekali jer buat.. lagi satu.. biasanya breakfast mesti minum air sedap berperisa.. kopi ker milo ker.. so cukup lah tu..lain waktu minum air masak pulak..  duty aku lah sebagai isteri dan mama lah kan tuk ingatkan-jaga semua tu.. 

tak yah kata abah sado.. aku sendiri pon kene jaga diri jugak..aku ni pon berisiko.. mak adik2 semua meninggal pon sebab sakit.. memang la ajal maut kat tangan Allah.. tapi apa salah nya kalau kite jaga badan kita ni mana yang patut...dah tau manis2 tu boleh membunuh.. even mampu mengaktifkan kanser.. lagi2 dah makin berumur.. menghampiri 40 an.. kene extra care.. kalau sendiri tak jaga.. sapa nak sibuk2 jaga pulak kan.. 




even.. beli apa2 pon.. aku pastikan bende2 tu kurang manis.. yang orang kata helok tuk kesihatan.. macam GC TEA ni.. bagus sangat tuk orang ada kencing manis, darah tinggi atau obersiti !! rugi nya dulu tak tau pasal produk bagus macam ni tuk arwah mak mertua aku... dah la mil suka sangat minum teh kan.. bagus pulak tu tuk kesihatan.. lagi2 tuk penyakit dia tu sendiri.. 

kalau nak tau.. Produk GC TEA ni adalah produk keluaran anak syarikat tempatan dari Rashwealth Group Sdn Bhd. 
Produk GC TEA ini adalah penawar Kencing Manis, Darah Tinggi & Obesiti.




Produk GC TEA mengandungi herba-herba terpilih seperti:

1)      Green Tea

  • Mampu menghalang tindakan enzim Alpha-amylase yang dapat memecahkan karbohidrat kepada gula.
  • Merupakan Agen Antioksida terbaik untuk meningkatkan metabolisma badan dan berupaya mengurangkan stress.

2)      Gymnema
  • Menyelaputi reseptor rasa dan menghalang pengaktifan molekul gula dalam makanan.
  • Hindar ketagihan gula.
  • Menghalang penyerapan gula /karbohidrat dalam usus.

3)      Rooibos
  • Meransang pankress beta-sel untuk mrembeskan insulin untuk menukarkan gula kepada tenaga.

4)      Mulberry
  • Mampu menguraikan gula/sukrosa di dalam usus yang mampu menghalang penyerapan glukosa ke dalam darah.

5)      Daun Stevia
  • Pemanis semulajadi yang baik dan tiada kesan sampingan terutamanya kepada pesakit-pesakit diabetis.

6)      Peppermint

  • Menenangkan dan menghilangkan stress.






TESTIMONI DIABETIS / KENCING MANIS

GC TEA ni TANPA GULA yer.. tapi ada rasa manis semula jadi dari DAUN STEVIA which is baik dan tiada kesan sampingan terutamanya kepada pesakit-pesakit diabetis. 

selain tu kandungan Mulberry Mampu menguraikan gula/sukrosa di dalam usus yang mampu menghalang penyerapan glukosa ke dalam darah.




TESTIMONI DARAH TINGGI



bukan setakat tuk Diabestis atau darah tinggi.. tapi GC TEA ni jugak mampu menurunkan berat badan !! 

GREEN TEA tu sendiri merupakan Agen Antioksida terbaik untuk meningkatkan metabolisma badan dan berupaya mengurangkan stress sekaligus mampu menurunkan berat badan..




baca satu testimoni menarik yang pada asalnya beliau beli GC TEA ni untuk ibu nya yang mengidap Diabetis.. yang  akhirnya beliau sendiri menjadi stockist sebab keberkesanan nya.. !! GC TEA bagi perubahan positif tehadapa ibu nya sendiri..


~  Sejak ibu mengamalkan produk GC TEA ini, Alhamdullillah semakin pulih bacaan gula dari 20 turun ke 13. Selepas itu, dari bacaan 13 turun ke 10 dan terbaru bacaan suda turun ke 8. Alhamdullillah.

~  Perubahan yang ketara adalah, tangan ibu yang kebas dan keras yang susah dibuka ( seperti simptom penyakit gout) kini boleh dibuka semula seperti biasa, kaki ibu yang dulu kebas kini tidak lagi, malah tumit ibu yang pecah-pecah  dan kering juga sudah pulih dan kulit juga semakin lembab. Sekiranya ada luka atau terluka di tangan atau kaki,betis susah nak baik melainkan sapu minyak batu dan lambat sembuh. Tapi sekarang ini, masih lagi menyapu minyak batu tetapi cepat sembuh.

~  Daripada perubahan ibu lah, saya memutuskan untuk masuk dalam perniagaan ini untuk berkongsi kebaikan GC TEA dengan orang ramai yang senasib dengan ibu saya.







menarik kan perkongsian beliau.. tak kan sebarang nak kasi pada mak sendiri kan..




GC TEA ni datang dalam bentuk sachet.. senang nak bancuh dan minum.. 1 box ada 60 sachets.. tapi.. 1 sachet tu boleh bancuh banyak kali tau.. berbaloi sangat.. boleh tahan 2 bulan atau lebih [kalau amik setakat 1 sachet jer sehari] 


100 % ORGANIK tanpa gula atau pewarna bagai tu... 


abah sado dah mula amik.. bini mithali bancuhkan hari2.. [ehem-eheemm]
aku sendiri pon minum.. tak letak gula pon.. tapi rasanya sedap.. semulajadi.. aku suka sumting bau teh fresh macam tu.. bila minum tu memang agak menyenangkan.. memang sesuai sangat lah fungsi teh ni sendiri menyihatkan..

lagi satu aku suka.. sebab GC TEA ni bagus tuk DETOX badan kite.. buang segala yang tak diperlukan tu..yang tak helok .. aku perasan.. setiap kali abah sado minum.. penghadaman die lebih baik setiap pagi.. [takde lah macam sebelum ni die boleh simpan dan buang sampai 3-4 hari sekali..peerrgghh.. which is bukan lah tanda2 yang baik tuk badan kita.. seelok nya kalau pagi2 tu terus perut di bersihkan.. buang habes...bukan lah asyik2 nak membuang jer.. sampai lembik.. tak..tak.. tapi lebih pada aturan yang sihat.. setiap pagi sebaik nya.. perut pon selesa dan badann pon lebih ringan.. 

tu pasal lah GC TEA ni boleh bantu kurang berat badan kan.. 



buat minum petang... sedaaaaappp...!!!! 


selain abah sado.. aku nak rekomen ayah aku jugak minum... die lagi suka bende2 macam ni.. die lagi lah jenis jaga pemakanan..

korang kalau ada mak pak yang ada kencing manis..darah tinggi bagai tu..selain2 ubat2 spital..rawatan spital tu.. boleh jugak cuba altenatif macam ni..bagi derang cuba dulu..  lebih2 lagi yang organik macam  GC TEA ni sendiri.. tuk kesihatan derang..anak2 jangan berkira sangat nak beli.. bila makpak kite sihat..kite pon gembira..percaya lah cakap aku.. 

aku pon akan carik bende2 macam ni yang selamat..yang tanpa gula tuk kesihatan aku sendiri.. aku yakin ngan product GC TEA ni..since laki aku sendiri amik jugak GC TEA ni..dan nampak kesan baik nya Alhamdulillah



nak try.. contact nombor bawah ni roger2 tanya.. 


012-828 5608
Amy – Official Stockist Distributer For GC TEA (SABAH)

 FB Page    : GC TEA WITH AMIEY
Instagram : gctea_with_amiey