Monday, July 02, 2018

raya ke 3 di Seremban


tahun ni aku kureng sikit nak bergambar.. tak tau lah napa.. memang tak  banyak gambar raya..
sedangkan jalan raya sama jer sakan nya.. 

faktor apa tah ni..


raya ke-2.. sekeping ni jer ada.. kat benut ni..
lepas tu ke Pontian terus

jalan jammed giler ooii.. berjam atas jalan jer.. 
memang cegitu lah tiap kali pon kan.. tabah dah pon..



sebab kan abah sado cuti kejap jer.. so pagi2 raya ke-3 ahad tu dah gerak balik dari Johor
plan nya nak ke Labis-Melaka-Seremban

raya ke-3 kami semua pakai kuning
warna yang aku suka tapi jarang dapat pakai


tapi sempat singgah Labis umah abang arwah mak aku..
dal lepas tu terus ke Seremban..
skip Melaka Kampung Ummi aku..
ayah aku pon terus turun seremban jer beraya sekali




kat seremban plan beraya 9 rumah.. yang biasa memang pergi tetiap tahun
tapi sebab dah raya ke-3.. masing2 tak de rumah beraya..
so dapat pergi 4 rumah jer kot.. tapi ok lah.. jumpa kat rumah sedara lain sekali harung jer.. senang.. hahaha.. jimat sikit masa i ols..


baru ada sekeping gambar ngan adik2..

ni jer lah berapa ketul gambar raya yang ada... 
aku pon malas nak ber-ootd bagai sangat tak tau lah kenapa.. penat kot..entah eh..

lepas tu raya ke 4 sampai ke 8 mereput jer kat rumah tak gi mana2.. 
boleh jer beraya umah jiran2 dekat.. tapi takde jugak pergi nya..
raya aku kali ni memang relax nya lain macam.. hahaha
kalau tak.. seminggu raya baru tau kembali ke pangkal jalan.. 





 raya ke-9 - ke seremban balik semata2 nak beraya umah makcik aku ni.. 
sebab masa raya ke-3 tu.. tak dapat jumpa auntie aku ni.. satu2 nya mak sedara rapat aku yang tinggal
adik arwah mak aku.. so gigih kiterang datang balik Jumaat minggu depan nya beraya dan tido rumah dia.. kurang sorang.. adik bongsu aku tak ikut sebab dia plan beraya kawan2 dia..


raya ke-9 [sabtu] tu sakan balik beraya.. kali ni beraya ngan sedara sepupu belah ayah pulak.. macam biasanya konvoi satu rumah sedara ke rumah sedara lain

tu nanti aku sambung..nak setel cepat2 pasal raya.. sebab nak cerite pasal percutian singkat kami ke Thailand baru2 ni..!! best..