Thursday, August 23, 2018

acah-acah tourist kat KELLY'S CASTLE PERAK




'haritu... aku gi umah sedara kat Bota.. lalu ikut Gopeng..lalu depan Kellie's Castle ni...

'haritu' tu... masa raya aidilfitri tau... hahaha.. lama dah 'haritu' tu kau tu aty... bukan setakat basi.. berkulat dah ni... huhu

tetibe rasa nak selit cerite ni...

sebab.. tempat ni lawaaaaa..!!!

sebenarnya.. every year gi perak umah sedara and abang sulung aku dok kat Bota tu.. akan lalu depan ni.. banyak kali cakap.. nak datang singgah...

tapi baru raya tahun ni dapat gi.. nak amik gambar...


abaikan muka abah sado ko yang ketat semacam tu.. tah apa bende nak moody tak pasal tah.. geram jer aku.. 


ni rumah ala2 istana... batu bata merah tu buat nampak cantik.. banggunan ni tak siap tau sebenarnya.. tapi nampak bentuk rupe lah.. dan di jaga elok cantik bersih sangat2..

korang kalau nak tau sejarah Kellie's Castle ni.. boleh gugel.. ada cerite menarik unik sejarah rumah agam ni... beberapa kali aku baca pasal hal ni.. 






ni.. tempat aku amik gambar ni.. hall way.. siap kat wall tu letak board bagitau kat sini malam2 akan jadi laluan para entiti sekelian..

seram hokeh.. siap bagitau dah kenapa..!!! hahahaha...
tapi serious ni.. kat tempat2 tertentu.. memang derang akan bagi tau kalau tu tempat2 'lepak' atau laluan entiti tersebut..

tapi lawa kannnnnnn...amik jer lah gambar... 


nak masuk sini kene bayaran.. aku rasa rm 5 kot dewasa.. rasanya lah.. tapi tak lah mahal cecah rm 10 pon.. kanak2 murah lagi sikit.. 



ni kat bilik2.. sebab dalam lama.. aku pon dah lupa..
tapi rumah agam ni memang besar giler.. ada banyak bilik.. ada macam2 ruang..
kekadang bila masuk tu.. horror semacam jer...



ni aku aku rasa.. dalam master bedroom.. besaaaarrrr... takde perabot pon dalam ni..
lantai siap laminate kayu.. aku belek2 gak pebenda motif kat wall tu.. bukan kayu.. maybe tuk letak frame kot dalam tu.. 


kat tingkat bumbung atas.. 
abah sado angin tak baik masa ni sebab bergaduh ngah qaleef.. tu ko tengok muka masing2 tu..
geraaaaaammm jer rasa aku ni ha... 
nak amik gambar helok2 lawa2 pon jenuh.. malas aku nak layan



qaleef kene marah ngan abah pon cam tu lah.. takde mood gak..
aaiihh.. 2-2 tu aku sound.. nyampah sangat tau nak bergaduh anak beranak.. 



dah masing2 tak nak amik gambar.. biar amik gambar mak ko jer belambak2..muwahahaha...


rumah ni banyak tangga macam ni.. tangga tersorok kat setiap bilik.. 
ada tangga pergi bilik gelap bawah tanah.. adik aku ngan abah sado turun..
aku seram.. derang cakap takde apa pon bawah tu.. bilik kecik gelap...


yang aku turun ni nak keluar bangunan

rumah ni kalau siap.. mesti lawa giler.... kawasan luar taman luas.. pastu bersambung hall way nya..unik die punya binaan...

patut ramai amik gambar kawen kat sini..
aku siap2 cakap kat abah sado.. nanti annversary 10 ker 15  tahun ker.. nak amik gambar pakai baju perantin kat sini.. kali ni nak pakai baju yang menutup aurat.. gambar2 kawen aku dulu tudung pendek2 semua nampak dada... huhu.. 




by the way.. baju satu set dengan seluar cantik ni dari Arco.my.. ada boutique nya kat seksyen 16 shah alam..aku beli sebelum raya ritu..  
beli online thru IG pon ada.. cari jer arco.my 


alang2 tu.. nak udap sekali SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA untuk semua readers Abb... cuti sekolah seminggu sekali cuti raya.. selamat bercuti jugak lah tuk korang..

ada yang kerje kew rini ?? harap tabah lah yer... hehehe..