Sunday, August 26, 2018

3 hari 2 malam Staycation kat Bayou Lagoon park resort Melaka

waaahh laju nau kau update.. baru balik semalam.. rini dah update.. hahaha

lapang sikit ni ha... pagi2 setel basuh baju dah.. tinggal kemas luggage sikit..
bukak lappy nak buat drawing tuk customer nak hantar barang esok.. so update lah sikit sementara masih ada mood rajin ni ha..


raya haji ni jatuh sekali time coti sekolah..

tapi tak plan gi mana2 pon sebab anak2 jer coti.. abah sado ko cuti nya sehari jer time raya haji tu..
so just janji ngan anak2 balik kampung johor jer...beraya haji kat sana..anak2 suka balik sana sebab sepupu2 laki die ramai....

balik pon malam raya.. [selasa malam]
abah sado sambung cuti tuk anak2 sampai jumaat..
so plan nya dok sana 2 atau 3 hari... 

tapi kat kampung takde sapa pon balik selain kiterang.. hahaha.. sepupu2 qaleef lain semua tak ada.. sunyi lah sikit... tak kisah lah tu pon kan.. pagi raya tu ngan family.. bawak anak2 tengok lembu korban sembelih.. petang ke malam nya anak2 dah boring giler..tak tau nak buat apa.. asyik tanya bila sepupu2 nya nak balik.. yer lah derang balik nak jumpa sepupu2 main sama2 jer... serba salah aku di buat nya...mak pak mertua aku pon bizi sebab ada majlis lain.. lagi lah anak2 boring...

kesian kat anak2.. aku ajak abah sado bawak anak2 bercuti jer terus esok nya.. tak dapat bayangkan kalau esok nya sehari suntuk lagi aku nak kene menjawap ngan anak2.. 
kalau ikut kan memang plan balik melaka tu nak singgah melaka tido sana carik hotel ada kolam bagai tu.. tapi pikir lepas 2 hari kat kampung... hari jumaat baru gi..

tapi tu lah.. dah macam ni.. so pergi awal esok nya.. mintak izin kat mak-pak mertua aku.. serba salah gak lah sebab balik sekejap sangat.. tapi derang ok.. paham.. since derang pon sibuk tak de kat rumah..

so.. berhoye-hoye lah anak2 semua... malam sebelum tu dah cek hotel dah.. nak gi Gold cost melaka.. tapi penuh.. so gi sebelah nya.. BAYOU LAGOON MELAKA... pon ok gak.. ada water theme park..cuma tak sebesar-sebest gold cost lah kot.. 

tapi boleh lah... asalkan anak2 dapat main air puas2.. kami ok jer..


sampai melaka kol 3 lebih.. tengok orang nak check in punya la ramai giler...



part ni aku horror sikit... hahaha... dapat bayang kan tak ramai2 umat kat kolam tu nanti.. tapi tu lah.. nak buat acaner kan..musim cuti sekolah.. cuti panjang lak tu.. mak pak pon cuti nak bawak anak2 berjalan.. peak days orang kata..
aku pon... anak2 punya pasal.. dah booking full payment pon melalui agoda.. so.. redho jer lah menunggu nak check in tu lama ar.. tempat2 macam ni memang tau... dulu masa kat gold coast sepang pon cegini gak..  


bagus nya kat situ ada sistem nombor..yer lah.. mesti hotel2 cegini ramai orang kan... ada sistem nombor cegini ok lah sikit..  bayangkan nombor aku kene tunggu nak dekat 50 nombor yer... huwaaaa.... seb bek kaunter bukak sampai 7.. so pantas jugak nombor tu bergerak.. n lagi sebab aku dah siap2 bayar semua.. so takde masalah.. alhamdulillah..




parking susah dapat time tu.. ber-huhu jer lah...


gambar dari page hotel

kami bookingh bilik ni.. aku selalu lupa sekarang aku rasa kalau nak gi hotel2 cam ni.. kene amik kire qaleef sekali.. sebab dia dah besar.. tido sendiri.. so kene ada katil sendiri.. tapi tu tak kisah sangat lagi.. boleh amik extra bed [dengan extra caj] cuma tang darapan tu lah..
satu bilik breakfast dapat 2 voucher free breakfast.. biasa lah tu kan..
selalu nya.. aku gi hotel.. qaleef lepas jer.. tak perlu bayar pon.. lagi pulak die nampak kecik macam 4-5 tahun jer..
tapi kat sini.. die ukur tinggi anak sebelum masuk yer.. bukan kire umur ke hapa tau..
macam qaleef tinggi lebih 90cm.. dah kene bayar harga kanak2.. Rm 17 tuk die seorang.. ni bukan berkire.. tapi dak qaleef tu makan sarapan coco crunch jer semangkuk.. fresh orange segelas.. dah tak nak dah.. jenuh aku soh makan kenyang2 sebab nak mandi kolam lepas tu..  ko ghase... huhu...geram kat anak sendiri.. aaiihh... nak buat acaner kan.. tak kan nak biar jer die kat luar dewan makan.. lagi kejam lak nampak nya tu.. hahaha.. 

tu baru cerite pasal breakfast.. nanti aku cerite pasal tiket nak masuk themed park pulak yer.. 

so lepas ni kene beringat.. kalau amik bilik.. lagi2 yang dah termasuk free breakfast tu.. kene consider tuk dak qaleef.. 

anak2 dah besar... macam tu lah...



bilik luaaassssss... memang rasa best.. berbaloi ngan harga aku bayar... 
lagi2 ngan anak2.. tak lah rasa macam nasik impit jer masing2.. nak main.. kami nak solat semua selesa sangat2...

paling penting.. bersih yer.. bilik dan bilik air sangat bersih.. 



ni bahagian katil.. tak amik pon extra bed tuk qaleef.. sebab muat jer semua nya sekali.. 
dak shaquille jenis tido menyelit ketiak aku... huhu.. 




tingkap nampak bilik air..
walaupon aku selalu pikir apa motif nya.. tapi tetap nampak menarik.. 


siap2 ada bar counter...
ni sampai2 bilik terus makan masing2 bekal dari kampung...boleh lah alas perut.. tak sempat lagi nak carik makan.. pikir petang sikit or malam baru nak gi carik asam pedas melaka..




aku tak pikir pon ada jakuzi sebenarnya.. hahaha..
syiok lah anak2.. lepas mandi dalam kolam.. masuk bilik mandi dalam ni pulak.. tak puas2... 
aku jer tak sempat nak berendam buih dalam ni..


bilik air luas.. dan paling penting bersih 10/10



solat kejap.. salin baju.. terus turun bawak anak2 mandi... 

lupa lak nak bagitau... kiterang tak dapat bilik ngadap kolam pon.. aku pon tak request apa2.. sebab tak kisah sangat.. asalkan dapat bilik cepat lepas lama menunggu... kang aku mintak macam2 kang soh aku tunggu2 lagi kan naya jer... hahaha.. 

tapi.. bilik aku.. bukak pintu utama tu jer terus direct nampak kolam dah.. tu pon haru gak tu..anak2 tak sabar2 ajak mandi kolam.. sedangkan baru sampai pintu masuk... barang pon tak letak lagi.. 


ok lah.. nanti aku share pasal water themed park pulak yer...