Thursday, November 22, 2018

Aty fared berantakan ??!!


genap 2 bulan aku deactivated IG personal aku.. 2-3 hari lepas aku on balik... 

rinduuuuuuuuuuuuuuu... 


hahaha..

tapi setakat Ig jer lah...
FB dan blog ni still aku takde mood nak on balik to public..


sebenarnya.. aku bukan saja2 buat...
ada sebab nya.. dan aku macam takde pilihan... 
tuk diri aku sendiri.... 
susah nak cerite... tak berniat pon nak sharing kat sini atau ngan sapa2...

tapi aku ok jer... 
memang ramaaaaaaaaaaaaiii sangat yang Dm [kat IG Rumah_no41].. dan wassap aku tanya kabar..
risau kan aku tetibe menghilang..
hampir setiap hari.... 

tak sangka jugak lah.. rasa disayangi.. hahaha..
tapi serious ni.. rasa macam..... terharu....tersentuh... serba salah pon ada jugak...

harap2 bila aku meninggal nanti2.. korang pon datang ziarah dan doakan aku yer...

ramai ingat aku tak sihat...dan doakan tuk aku..
mekaseh sangat2 atas doa korang... semoga korang akan dapat kebaikan yang sama... Aamin...

tapi.. aku sihat.. alhamdulillah..kalau ada pon sikit2 jer lah sakit biasa... nothing to worry...




dan aku tak mengandung pon yer..!! 
ni paling ramai tanya dan buat conclusion.. hahahaha...

aku paham kenapa..

sebab 2 pregnancy sebelum ni.. aku ada share.. setiap kali awal mengandung.. aku akan 'mabuk laman sosial'
tak boleh tengok laptop or hp..
selalu aku akan diam kan diri tak berupdate..
so maybe bila aku 'diam' dan menghilang kan diri tetibe..
orang ingat aku mengadung...

aku amin kan aje.... mekasaeh doakan yang baik2 tuk aku...

tapi tu lah.. aku tak mengandung pon... [masa entry ni di tulis]
tak tau lah kot2 time aku publishkan blog ni.. korang baca..kot2 lah aku dah mengandung ker kan..
hashtag : mengharap




Aty Fared berantakan..??

yer.. ada orang tanya aku "aty ada problem rumahtangga ker..?"

ok... ni nanges baca... mintak di jauh kan...
insyaa Allah.. selagi di izinkan Dia.. kami akan tua sama2... 
kalau Allah panjang kan umur kami... 

walaupon tak suka ngan soalan tu.. tapi yer lah.. spekulasi kan..
macam2 andaian orang boleh buat.. 
tapi aku harap apa2 sekalipon.. tolong doakan tuk kami yang baik2 jer.. 
hashtag TillJannah giteewwwww....




anak2 pon sihat.. alhamdulillah..
ni gambar2 terbaru kami sebelum cuti sekolah - bercuti ke Penang.. jalan2 carik makan...

aku on Ig balik ritu pon sebab cannot tahan nak post gambar lawa2 kat Penang ni ha.. hahahahahahaha.. teruk nau perangai kan..
tapi sebenarnya.. banyak gambar2 sebelum ni pon..ada gak berjalan..
cuma.. kali ni rasa macam.. hurmm.. ok kot nak terus on IG tu..
blog ni jer aku tak berani sangat lagi..
harap2 kat IG takde lah orang2 yang berniat buruk...



aku sejenis orang sejak 10 tahun lepas.. aktif kat laman sosial.. kat blog.. kat fb.. n lepas tu IG.. 
so.. bila tetibe aku TERPAKSA deactivated kan semua...aku macam.. rasa.. tak boleh sebenarnya..
tapi macam aku cakap.. aku tak banyak pilihan.. 

aktif tu maksud nya.. balik2 muka ko jer lah yang lalu lalang kat wall orang... haaa giteeww..
bukan aktif yang ko setakat ada..tapi tak update.. just jalan2 jer kat wall orang...
paham tak maksud aku.. 

so.. apa aku buat tu.. bukan sekadar tak aktif posting.. tapi terus deactivated kan yer..
orang kalau carik nama ko pon tak jumpa dah..
ada orang siap wassap aku tanya kenapa block dia...
hahaha.. sedangkan tak pon.. maybe bila carik nama tak keluar tu pikir kene block..
kot lah kan.. aku pon tak sure sangat kalau kene block acaner jadi nya.. 
sebab aku tak pernah nak amik tau sangat pon kalau ada orang nak block aku ke tak... huhu... 
macam ig tu aku rasa keluar user not found kot.. aku rasa lah.. ke apa tah..
blog pon sama.. ko gugel carik pon tak ada...

tapi... aku still ada FB family yang memang tu fes fb aku sejak dahulu kala...
tu pon sebab link ngan PAGE BUSINESS aku.. memang tak ley buat apa..
kalau aku tutup fb tu.. aku kene tutup semua biz page aku yang lain..
which is.. tak ley lah kan..so aku biarkan jer tu satu..

fb tu pon tak ramai.. takde kawan2 luar sangat lah.. ada kawan2 sekolah belajar dulu /kawan2 lama dan family jer... 
dari situ jer lah aku bersosial ala kadar..tau lah sikit2 perkembangan semasa konon nya..
dari kan takde..


masa memula tu... boring giler... rasa tak best..  rindu... rasa macam tak kental gak lah hati ni ha...
tapi lama2 rasa ok sangat.. serious.. tak tipu..
rasa tenang sikit hidup ni.. tak expose kan diri.. tak tau sangat pasal perkembangan atau gosip2..
tak baca bende2 negatif...
cuma tak best nya.. tak tau langsung.. sampai kan kawan beranak pon.. dah habes pantang aku tak tau.. sadis..
ada masa memang rindu lah kat kawan2.. lagi2 yang rapat2 tu kan..
tapi tu lah.. macam aku cakap.. lama2 rasa ok jer... 
rasa macam banyak masa pon yer gak..
sepanjang tempoh ni.. aku memang kurang sangat dengan hp.. kalau ada pon sebab nak kene reply wassap customer..
tu pon sekarang.. aku dah tetapkan masa bekerja.. normal hour.. tak nak lah sampai ke lewat malam sibuk nak reply orang tanya.. 
bukan pasal tolak rezki ke apa..
tapi tu cara aku bagi masa tuk aku dan keluarga...
kalau nak kata pasal kerje.. memang tak akan berhenti lah ko hadap wassap tu yer..
yer lah..keakdang sampai kol 12-1 pagi ada orang wassap tanya..terganggu gak lah aku di buat nya..
so malam aku off data.. 
dan sepanjang tempoh tu.. aku macam susun balik semua nya.. rasa lebih fresh.. dan rasa teratur sikit lah..
macam aku cakap.. aku lebih banyak masa...
dan kehidupan tanpa socmed tu lebih baik lah aku rasa... jujur nya..
dan pendapat aku jer yer..


then.. sekarang dah on ig...
tetibe balik2 muka ko dok lalu lalang kat wall orang balik.. dah acaner tu... 

hahahahaha...


tengok lah acaner nanti..
tak off dah.. tapi kene selalu beringat lah.. supaya tak terlalu membuang masa kat socmed.. insyaa Allah...