Wednesday, January 30, 2019

#ProjekMakeOverDiningArea : Kerusi Meja makan baruuuuuuuuuuuu..!!






dah lama mengidam.. akhir nya dapat jugak aku beli... 
yer.. ni kerusi kami pilih..

ada button.. ada details kat belakang.. warna grey.. tapi material velvet which is awal nya aku tak pilih yang ni pon sebenarnya.. 




sebenarnya.. aku dah beli yang ni..  sama design ngan atas tu.. tapi warna soft grey.. dan material fabric.. memang bagi aku cantik sangat yang ni..

tapi dalam kereta aku dok toleh2 tengok.. betul ker pilihan aku.. 
memang la cantik.. tapi cerah sangat.. aku risau anak2 aku jer..
bayangkan.. dah beli bawak balik ni.. tapi hati baru nak 50-50..
dah lah nak pakai lama..........uiisshh..  

masa beli tu aku pergi sendiri jer beli ni.. abah sado takde time ni..
so mesti aku akan lupa ingatan sikit.. hahaha.. maksud nya.. takde la orang nak bangkang atau soh aku berpikir lebih sikit pro cont nya kan.. 

lepas tu.. bila sampai rumah.. letak kat dining area..
tengok warna nya blend ngan wall semua.. pucat.. tak timbul.. 
walaupon kerusi nya lawa.. tapi nampak pucat.. jadi tak menarik ruang tu..

ko bayangkan.. sejam lepas tu jugak aku gi damansara tukar..
dah tipon dah siap2.. masa tu dah pukul 6 lebih.. manager nya nak balik dah pukul 7..
n kalau nak tukar.. kene manager yang buat..
dan sebab kan aku beli pakai besday members.. so kene tukar hari tu jugak..
tak boleh esok nya..

dah lah time balik kerje.. seb bek sempat sampai sebelum 7.. 
tu pon derang dah siap2 kuar kan bungkus dah aku punya kerusi sebab dah tipon bagitau nak tukar..


so amik lah pilihan abah sado.. baru ok warna nya ngan ruang yang ada..
kerusi ni ok jer keseluruhan nya.. cuma material nya jer aku tak berapa sikit..
n may be sebab yang fabric tu lagi cantik kat mata aku..
tapi ok jer yang ni pon... still aku happy..
lagi tenang lah dari dok pikir daki dan kotor tuk jangka masa panjang..
ada anak2 kecik kan.. macam tu lah dia.... 
nak melawa boleh.. tapi.. kene ada cara nya... giteeew...
bukan setakat lawa jer semata.. tapi perkara lain tolak tepi..





meja makan tak tukar lagi.. macam aku cerite sebelum ni.. nak carik kat tempat lain..

kalau korang nak tau.. antara banyak2 barang dalam rumah ni..
satu2 bende yang bertahan dari sebelum kawen sampai lah sekarang..
set meja makan ni la... gila lama nak 9-10 tahun dah beli masa bertunang sebelum kawen yer..
beli pon murah.. rm 299 jer masa tu.. 
masa tu sibuk nak kawen.. perbelanjaan lebih ke sana.. tapi tetap ada peruntukan tuk rumah lepas kawen.. walaupon rumah sewa jer.. tapi bila lepas jer nikah tu.. semua dah lengkap..alhamdulillah..

tapi tak sangka la pulak boleh bertahan selama ni.. hahaha..
bende lain.. sofa pon dah 3 kali tukar.. katil kawen pon dah 3 kali tukar gak.. 
tapi.. meja makan ni tak tukar2 bertahun..

meja memang la elok lagi.. tapi kerusi kayu yang asal nya dah goyang teruk dah.. 
dari 2-3 tahun lepas aku dok pikir orang duduk kompem patah..huhu..
risau lah.. lagi2 time raya... ramai orang... tapi syukuuuuuurrr takde adengan yang tak di ingini..
tapi tekad.. sebelum raya tahun ni.. aku mesti nak tukar.. risau lah pulak kan..
goyang lak tu bukan sikit2 goyang yer.. 

alhamdulillah.. sempat membeli time besday members SSF dec ritu.. jimat lah sikit.. 
kalau tak.. rm 500 jugak yer sebijik ni.. ko darab lah ngan 6 bijik nak pakai... 



aku suka details kerusi ni.. walaupon dari depan biasa2 jer.. tapi dari belakang dan tepi.. 
bagi aku.. nampak cantik ...


dining area kami ni.. agak terhad.. kekadang rasa menyesal gak buat breakfast counter tu dulu.. huhu.. 
nak letak meja kerusi 8 seater pon tak boleh..
lagi pulak pakai kerusi ni demok2.. lagi lah amik ruang.. 

ni aku rapatkan sikit ke dinding.. sebab nak bagi ruang berjalan lebih sikit.. anak2 suka berlari... biasa lah tu kan.. pheewww...
tapi bila macam tu.. jadi ruang belakang ni sempit la..
sedangkan aku plan konon nya nak letak satu console table berlaci area sini tuk hiasan.. 
nampak gaya nya memang tak boleh lah tu kan.. 
ruang ni takde apa2 sangat dekorasi..
ada meja makan.. dan kalau ada pon setakat wall frames..
nanti lah aku pikir nak deko macamana ruang ni.. kalau tak boring nampak... 




ok... so far sikit2 je lagi.. 90% consider done make over dining area ni.. tinggal meja makan.. n dekorasi jer sikit... 

next apa??