Saturday, November 24, 2018

SUSUN ATUR : make-up/drawer organization






last time.. aku share pasal dressing table aku ni.. kot2 ada yang terlepas baca sebab lepas jer beberapa jam aku update entry tu.. aku pon private kan blog.. hahaha.. nasib lah tu kan.. aku nak tulis.. aku tetap tulis.. nak share.. tetap share.. takde orang baca pon.. feeling2 jugak macam ada orang nak baca..hahaha.. 

but well.. still.. bila aku menulis.. aku tulis macam ada orang sedang baca.. sebab tau.. may be one day.. lepas aku public kan balik blog aku ni.. orang tetap akan baca... may be... huhu..tak baca pon tak per.. mak okey jeewww...





so hari ni.. aku nak share susun atur dalam laci.. tapi satu laci jer lah.. laci aku... almari ni ada 6 laci.. 
1 aku punya isi yang ni lah.. lagi satu sebelah die.. laci abah sado.. nak share tak berapa best sebab tak de apa pon dalam tu.. hahaha.. (ko ajet laci ko best ke hapa sekarang ni.. hahahahahaha) 
ada dua laci aku isi bag2 kecik.. clutch bag yang mana muat.. ada barang2 stock toiletries / travelling bag jugak tuk satu laci.. and.. ada jugak laci kosong..dah banyak sangat laci pulak kan.. besar2 lak tu laci nya.... 

sebenarnya aku dah share pon semua ni kat IG @Roomah_atyfared..lama dah.. bulan 9-10 tahun 2018 kot rasa nya.. kalau yang follow tu dah tengok dah la...







  

tak lah banyak pon kan barang make-up aku..
aku jarang giler sekarang make up.. apa yang ada pon basic2 jer..
yang mana aku rasa kekadang aku nak pakai.. 
berus2 tu pon aku beli satu set.. tak tau nak guna pon.. hahaha...serious..
lipstik pon.. tu jer lah.. tak habes2..
ada 2-3 warna peberet.. tu jer lah pon aku kerje kan.. 
kekadang tengok orang beli-simpan sampai berpuluh2.. macam2 warna.. suka la..orang buat koleksi..
tapi may be aku bukan 'kearah' make up sangat.. so biasa2 jer lah tuk diri sendiri..




bekas semua aku beli dari Daiso.. kayu.. 
so ini jer lah pon susun atur laci barang make up aku..
aku jenis tak suka letak2 segala bedak sikat ke hapa atas meja.. rimas..
semua aku nak simpan..sebab tu masa nak beli dressing table.. aku terus2 carik yang besar dan wajib berlaci macam ni.. puas hati semua boleh simpan..
banyak ruang kosong tak apa.. janji mesti mencukupi giteewwww...



ok lah.. tu jer... 
sebenarnya.. banyak lagi pasal rumah ni nak share.. 
tahun ni (2019) aku plan nak letakkan bajet lebih sikit pada rumah..
last year.. aku tak de buat apa2 pon sangat..
cuma lepas raya-akhir tahun baru aku make-over bilik tido utama dan bilik anak..
projek aku tahun ni.. kene siap kan dining... dapur (nak buat pantry) dan bilik tamu.. 
harap2 sebelum puasa-raya setel.. insyaa ALlah..