Sunday, November 03, 2019

aku dan braces : update bulan ke 3 dan 4



peerrgghh di mana kan janji2 mu nak update blog selalu..agitcuuuu...


last cerite pasal Taiping yang pergi nya bulan 7 kot ritu..
sekarang dah bulan 11..
in between.. aku ada pergi 2-3 tempat bercuti lagi...



ni gambar aku ngan adik bongsu aku ke melaka bulan 9 hari tu..
nak tunjuk gigi aku jer sebenarnya... ahahaha..
nampak tak.. masa ni baru bulan ke-3 pakai yer.. tapi gigi aku dah straight !!!!
serious best giler rasa.. ahahahaha...

senyum sengeh pon dah konpiden.. walaupon berbesi depan tu..

bulan ke-3 ni takde bende sangat nak cerite..
kecuali aku dah berani sikit pakai braces kaler2..
masa ni aku pakai warna dark blue...
kalau 2 bulan sebelum tu.. aku pakai warna silver jer..
konon2 tak bagi nampak lah..
tapi.. skrg.. sbb kan ok jer dah..
bulan ke-4 aku siap pakai kaler PINK..!!!


ahahahahaha... pink kau...



aku ok jer.. sebulan jer pon.. lepas tu kalau rasa2 tak helok..
tukar lah kaler lain..
ni tuk bulan ke-5 ni.. (bulan nov) appoinment lagi 2 minggu
aku rasa macam nak pakai kaler hijau gelap pulak.. huuuuu....



so far dah masuk bulan ke-5 ni..

aku just tunggu gigi-gusi tolak kedalam lagi.. yang ni amik masa kot..
last appointment pergi.. aku kene cabut gigi baby geraham yer..
kene cabut 2 batang kiri kanan.. tapi baru cabut sebatang..
masa cabut.. tak sakit.. biasa lah tu kan sebab bius..
tapi lepas hilang bius tu.. perrgghhh.... part tu yang serik tu..
konon2 nak cabut lagi sebatang selang seminggu jer..
dah lepas tu kau tak tido malam berdenyut..
cancel terus appointment.. ahahaha...

tunggu dan servis lagi sekali ni baru cabut lagi..

kenapa cabut??

sebab dokter kata.. tak cukup ruang nak tolak gigi aku kebelakang..
dia kata.. gigi aku macam dah kedepan (jongang) sikit.. dia ada letak pengukur siap
aku pon perasan-terasa gak... bila amik gambar merenyeh tu.. tak macam biasa..
rasa macam mulut aku penuh sangat dan memang rasa jongan sikit..
tapi aku ingatkan.. perasaan aku jer..or aku cengkung sikit ker..  tak pikir apa2 pon..
rupernya betul memang gusi-gigi aku ter-tolak kedepan.. sebab tak cukup ruang..
tu pasal kena cabut tu..

masa dokter cakap "saya kene cabut gigi awak 2 batang ni..."

aku..... "haaaa.???!!!" terbangun terus dari kerusi tu..
ingatkan.. bila masa awal2 pasang tu tak perlu cabut.. dah lega giler dah..
ingat setiap bulan servis biasa jer la.. tak risau hapa..
sekali.. penderitaan belum berakhir............ sobsob...sadis...

terpaksa lah kan.. takde pilihan pon..
kalau tak.. membazir jer lah kau pakai takde perubahan..

lepas cabut tu.. gatal gusi tau..
aku dok imagine.. macam tu lah baby gatal gusi gamak nya..
memang gatal.. ko macam nak laga2 gusi kosong tu..
dalam 2 hari gak lah..
tak tau pulak lah pasaipa kan..

so far tu jer lah..

pasal makan tu semua.. takde apa dah.. aku tibai jer semua..
gigi depan pon dah function sepenuh nya
boleh lah nak gigit2 dah...
tapi still aku careful gak lah..
aku memang macam tu.. senang seriau.. bayang bukan2.. huhu..


ok.. tu jer nak update...