Thursday, November 14, 2019

PERCUTIAN KE KRABI 2019 : Beli SIM CARD Thailand MURAH dengan unlimited data



harap lah dapat kekalkan kostintentasi menghapdet pasal Krabi ni.. ahahaha..

kalau tak.. terkubur lah macam 2-3 percutian kami dalam tahun ni tak berupdate..


sampai2.. selain carik driver shuttle.. aku terus carik tuk beli simcard thailand dulu..
aku beli kat epot jer senang.. walaupon nnti kat sekitar hotel (ao nang beach) ada..
tapi sama jer bende n harga nya..
dah setel ni.. senang.. tak yah tercarik2 dah..

n kat sini pon sama jer macam kat Malaysia tu.. banyak jenis..brand..
ada kelebihan n kekurangan nya sendiri..
nampak tak dalam gambar atas ni satu kedai warna merah tu.. TUNE kot nama nya.. 
harga yang di tawarkan 199 baht (lebih kurang rm 27) tuk 6 gb 
tapi tak ingat lak tuk berapa lama.. 
ada yang 150 baht.. 
aku tak amik pon kat situ.. 
since aku ada pengalaman ke thailand.. so aku carik yang lebih murah ngan unlimited data..



so aku jumpa dan beli dari kedai ni..
dia takde tulis hapa pon.. tapi aku tanya2 jer kat kedai tu sendiri..

kedai ni dari kau check-out tu.. dia belah kanan..
3 ke 4 dari depan.. lorong tengah nak kuar pintu utama tu..
tak susah pon carik



ni ha simcard aku pakai.. DTAC.. sama macam sebelum ni.. 
100 baht jer.. (dalam 14 hengget) dengan unlimited data..!!
untuk 5 hari.. cukup lah tu tuk aku.. yang penting unlimited.. huhu..
ada orang kedai lain kata slow.. tapi so far aku ok jer.. 
speed takde masalah..
even kat boat atas laut nak ke pulau2.. n kat pulau2 pon ok jer dapat line..

lagi satu.. dapat la sikit free call..
aku guna jer walaupon tak banyak..
ada sekali aku call agency island hopping sebab amik lambat dari masa yang dierang tetapkan sendiri..
risau la kan.. so boleh terus call jer.. 

dia yang buatkan semua.. masukkan tukar dalam hp kite.. daftar kan.. sampai kau siap boleh terus pakai jer..



ringkas jer entry ni.. cerite pasal simcard jer..
nanti aku sambung lagi pasal hotel dan aktiviti island hoping kami..












POST BERKAITAN KRABI