Wednesday, November 13, 2019

PERCUTIAN KE KRABI 2019 : SHUTTLE KRABI dari Airport ke Hotel

kalau ke krabi.. biasanya orang akan carik penginapan kat area Aonang Beach atau Krabi sendiri..
which is.. perjalanan agak jauh dari airport..
naik kereta-van dalam 35-45 minit ikut traffic time tu acaner..
so sebab tu lah perlu kan shuttle..

tapi jangan risau pon..
korang sampai jer airport Krabi tu..
banyak jer shuttle menunggu..
yang aku pernah baca review.. n tengok masa kat airport tu..
shuttle van la.. ni dia akan offer ko kat airport tu..
harga 150 baht seorang.. (dalam rm 20 ikut currency nov 19)
kalau ko bujang.. or tak ramai.. or bayar ikut kepala masing2..
jimat amik yang ni..
cuma macam van tu.. kau share reramai ngan penumpang lain.. yang tak kenal..
dan kau kene tunggu van tu penuh dulu baru jalan..

aku pon baca jer pasal ni.. takde pengalaman..
so korang leh baca lagi kat page yang ada pengalaman naik van shuttle macam ni..

macam aku.. since kami ber empat..
150 baht x 4 orang = 600 baht (Rm 82 lebih kurang)
so.. ada pilihan lebih baik dan selesa..
iaitu sewa jer kereta sebijik.. harga sama jugak 600 baht yang di tawarkan kat air port tu..
yer lah..jalan family macam ni.. sorang jer kepala yang bayar nya kan..

or kalau kau lagi ramai..
saatu family besar.. boleh sewa satu van terus.. aku baca review.. lebih murah..


TAPI.. KAMI DAPAT LEBIH MURAH...

since aku ni berjalan ngan anak2 kecik..semua kene pantas..n semua ke siap awal..
so dari Malaysia aku dah prepared siap bayar dah shuttle aku..
aku tak nak bila kat sini baru nak rushing or terhegeh2 mencarik bagai ngan heret anak2
anak2 ni baru jalan 200 meter mengadu penat..
buang masa pon satu hal..
so aku booking ngan KrabiShuttle.com ni.. setel terus..





isi details semua.. nanti keluar la harga tu..
macam aku tulis passengers tu 3 orang = 3 orang dewasa atau 2 dewasa 2 kanak2..
kire kalau kau pilih kereta.. maksima penumpang is 3 dewasa.. tak boleh lebih

tapi kami just 2 dewasa plus 2 kanak2.. then ok jer..
caj one way hanya 499 baht which is lebih jimat dari kami amik shuttle van..
kire transport macam ni sesuai lah tuk family ada anak2 macam kami ni..
kami terus booking n bayar tuk pergi dan balik 998 baht (rm 136 lebih kurang)

tengok.. transport gi balik epot jer dah beratus.. huhuhu...
bercuti.. macam tu la...
aku kalau orang cerite nak bercuti jimat bagai.. tak gheti la nak buat..
sebab jalan ngan anak2 kan..kene amik kire keselesaan direorang tu..
kalau setakat aku ngan laki aku jer.. senang... naik lah van ke tuk tuk ramai2 lagi jimat..
so kalau family tu.. kata nak bercuti.. jangan pikir sendiri2 jer..
or pikir nak jimat ketat2... sanggup jalan kaki ber km ngan anak kecik
or tido tepi jalan or taman semata nak jimat..
kesian kat anak2.. derang bercuti nak berseronok...

saja lah sembang pasal hal ni kan.. kau kalau jalan sorang..
boleh sembang buat ayat.. 'bercuti hanya dengan rm 100'
tapi kalau kau tanya aku  (ramai jer tanya aku) then bila aku cakap.. aku bercuti memang banyak cost
orang tak leh terima..
yer lah.. dah tentu lah macam laki aku tu.. kene bayar tuk 4 kepala terus..
tak kan nak suh anak2 bayar sendiri kan.. ahahaha...

haaa sempat kau bebel..


sampai airport dah ada orang tunggu pegang nama 
aku letak nama abah sado..




kereta toyota altis yer.. 



dalam nya punya lah bersih selesa.. 




free wi-fi siap 


hantar sampai depan hotel.. 
alhamdulillah.. semua ok.. boleh dipercayai
walaupon pemandu tak pandai sangat cakap omputeh.. tapi paham la sikit2..
bila aku tanya berapa minit sampai bagai.. 



shuttle krabi ni.. memang on time.. tepat masa nya..
which is bagus la sebenarnya..
lagi2 time balik nak bekejar ke airport tu..part tu jangan risau..

sebelum kau pergi.. sehari sebelum tu pon.. dieorang yang akan wassap kau tuk confirmation..

cuma satu bende aku nak highlight or ingat kan..
kalau lah ko rasa macam kau sendiri tak leh nak on time
atau kau sampai airport tu kau nak jalan2 carik beli nombor dulu..
or nak tengok2 pakej2 island hopping ker..
so..masa kau isi timing tuk tempahan tu..
ko extra kan lah masa dalam setengah jam dari waktu ketibaan flight..
tu pon kalau flight kau tak delay la...

sebab kan derang ni ontime.. so derang macam terkejar2 sikit..
kau cakap pukul 8 sampai.. pukul 8 die dah tunggu..
dan terus gerak jer.. sebab dia biasa nya akan ada tempahan lain jugak..
kire masa dia ngam2 jer lah tuk kau tu..
macam aku masa haritu.. sampai epot nak beli simcard siap.. survey2 bagai..
dia macam garuk2 pala gak macam nak soh kami rushing..
geram gak la.. tapi terpaksa paham la kerja dia..
so sebab tu aku galakkan korang letak extra time 15 minit ke setengah jam pon ok jer la..
sempat kau nak beli simcard kat situ..


pasal simcard.. aku share lain entry yer..





ni kenderaan time amik kami balik ke Airport pulak..
SUV.. sama jer macam sebelum.. selesa.. bersih giler..
tapi waktu balik ni kejap jer dalam setengah jam tak sampai.. 
tak jam kot.. 


overall.. ok jer semua.. recommended lagi2 tuk family macam kami..
mudah.. cepat.. dan boleh dipercayai..

ok nanti aku sambung lagi.. 
panjang kisah nya ni ha..
pasal shuttle pon kemahen satu entry.. ahahaha..





POST BERKAITAN KRABI

2) PERCUTIAN KE KRABI 2019 : SHUTTLE KRABI dari Airport ke Hotel