Friday, October 16, 2015

OutfitAtyFared :: street style outfit di JONKER WALK MELAKA










HARD ROCK CAFE MELAKA

eerrr.. tak masuk pon.. amik gambar depan pintu jeewwww.... ngeeeee...




dah petang2.. kiteong jalan nak ke jonker walk..
singgah lah tepi2 sungai ni... bersih tempat nya..
berangin..tenang jer pemandangan..
kalau tak de ngan anak2.. lepak2 sini berdua sembang laki bini besh gak..kot lah...

yeaaahh..kekadang..rindu masa emas kami berdua..sahaja..
tapi.. biler sorang anak takde depan mata..
aku lebih rindukan mereka..!!
oohhh.. mak2 sangat nih....






sebelum masa JONKER WALK..
Jonker walk ni ada 2 pintu masuk..
kiteorang masuk dari pintu tengah yang kat banggunan2 merah tu...
bukak pukul 6...

aku dulu..masa fes time datang sini...awal2 20-an umur aku dulu..
aku sukaaaaaaa sangat tempat ni..
aku rasa unik.. dan barang2 nya rare..

tapi..kali ni.. aku rasa tak besh..
rasa rimas..sesak...dengan macam2 bau...
kesian dak qaleef tak nampak hapa..kene berdukung die..
tapi sempat gak die meng-pau menan seketul kat apak die.. haaiihh...
siyes tak beli apa pon dalam tu..
masuk kejap..nak laju2 keluar dah..
nak gak aku carik baju2 kat kedai2 unik dalam tu..
tapi.. sebab kan panas rimas...tak de mud aku nak tengok..

hurrrmmm... faktor umur mungkin...

bukan kegemaran aku dah sekarang tempat2 cegini..
aku suka tempat2 yang tenaaaaaaaang jer.. heheh..






singgah dinner sekali kat BISTRO YEAR 1673
kat celah2 bangunan area jonker walk tu..kedai yang warm..
sampai muka kiteorang masing2 pon macam kene sakit kuning.. ngehngehngeh...

aku pernah makan sekali kat situ ngan arwah adik2 aku..tina dan afiq..
datang lagi sekali ni ngan abah sado dan anak2 pulak..
so far..just ok lah..
ko nak layan live band pon ada gak tu..
tapi kiteorang pilih tempat agak jauh kedepan sebab lagi selesa nak dok depan kipas.. huhu..


setel makan... ingat nak pusing2 jalan naik menara taming sari ker..
tapi parking penuh...!! 3 kali pusing...siap berhenti tunggu kereta nak kuar..
masih awal lagi masa tu...
tak besh lah nak balik hotel..
tapi.. stress aku tengok kereta belambak..
anak2 pon macam dah mula mengantuk..
jadi.. mengalah lah.. ajak terus balik hotel...
cegitu lah kalau jalan ngan anak2 ni kan..
derang keutamaan... kalau rasa tak sesuai..
kene cari sesuatu yang lebih sesuai..
dan sesuai nya waktu tu..adalah..balik..rehat2 kat hotel jer lah...
walaupon baru pukul 9 malam....huuurrrmm...










2 orang kesayangan mama...

si adik memang biasa akan bangun lebih awal dari abang nya..
tido sebelah2 macam ni.. memang tak dapat tido lah abang nya tu kan..
adik nya mulut riuh pagi2...huhu...