Showing posts with label - Tudung. Show all posts
Showing posts with label - Tudung. Show all posts

Friday, February 07, 2014

SUSUN ATUR :: hanger untuk tudung bawal dan shawl




alhamdulillah..harini aku ok sikit dah...
mekaseh yang wassap..email..sms 
tanye kabar dan doakan kesihatan aku dan qaleef..
korang ni..memang tau..
suka buat aku tacing lelebih..
terharu...peluk korang ketat2...
giler ko tak suka orang amik berat kan...
senyum2 aku baca mssg2 dan doa korang semua....
alhamdulillah..berkat doa semua jugak..
aku dah boleh bangun macam biasa buat kerje..
tak sedap badan lagi..selsema dan batuk..
tapi okey lah berbanding semalam..


laki dah gi out stesen balik..tengok binik nya ok dah tegak berjalan...ngeeee...

tadi pon aku dah gi kuar bawak kereta sendiri gi pos barang kat pos laju rawang..
lupa lak rini dah jumaat..
kemahen jam jalan tengahari tadi..
terus pening..hahaha...
kalau ikutkan..tak ar larat nak kuar lagi..
siap bawak kereta..
tapi tu lah..dah kerje aku kan..
malas aku nak soh2 pickup pos laju datang amik kat umah..
risau kang petang2 tak datang lak..
macam biasa...nyampah tau..
aku yang nak menjawap ngan customers nanti kan..
jadi..ku gagahi jugak badan gi menghantar barang..
banyak lak tu barang nya...ppfftttt....[alhamdulillah rejeki]
dah janji kan hari ni nak hantar..
hantar jugak lah..demam ker hapa ker...

termasuk ephyra korang2 semua jugak tau..
semua dah di hantar..
isnyaa Alla isnin sampai lah tu....

cakap pasal ephyra... esok aku gi amik stock lagi 3 ctn..
jangan risau...barang adalah ready stock..
hari ni dah clear semua..rak khas ephyra dah kosong...
esok..penuh balik...weeee..
korang kalau nak beli dari aku..
jangan malu2 yer..
aku akan bagi korang semua harga kasih sayang adik beradik punya..
wassap aku 013-6059707
email pon boleh :: nurha_abdul82@yahoo.com



eaaaahh.....aku sebenarnya nak cerite pasal susun atur tudung..
dah kenapa ko ni aty..
kegilaan ape kah ini..
dalam kepala otak hanya ada ephyra...kahkahkah...
teruja bai..teruja....

okeh...sambung cerite susun atur...
aku tau..ko suka kan pasal susun2 atur ni..
walaupon tak seberapa jer aku nyer idea...ngehngehngeh...




ko tengok..tak semnggah...main sangkut jer kat hanger..pffttt..


sebelum ni kan aku pernah share ngan korang pasal susun atur tudung ade awning aku..
sebelum ni aku pakai hanger ber-klip
ni aku ada cerite kat SINI

ni aku nak cerite pasal susun atur tudung takde awning lak..
yang bawal...wide shawl..shawl bagai tuh..
boleh jer sebenarnya nak pakai hanger berklip tu..
tapi macam semak lah..hahaha..
sebab nya..tudung2 macam ni biasa nya labuh..besar dan panjang..
jadi.. nampak tak kemas..

sebelum ni...aku simpan tudung macam tu dalam bekas macam ni..
boleh baca entry aku cerite kat SINI
lama1 rase tak praktikal..untuk aku lah..
sebab...aku lupa yang aku ada banyak tudung...miahahaha..
aku asyik pakai tudung yang sama jer..sebab tudung tu yang nampak depan mata kan...
jadi senang nak capai... sangkut kat ampai...ngeee....


lepas tu insap biler baru2 ni mengemas jumpe banyak tudung kesayangan aku terlupe nak pakai..
jadi...terus beli hanger ni dari Ros Anis
orang sama aku beli hanger klip ritu..

harga....alamak...tak hengat lak...
lama dah beli ni oooiii..
baru sempat nak cerita....
yang pasti aku rase..tak ar mahal...


lepas di kemas... yang mana aku biasa pakai..aku sangkut jer kat sini..
lebih mudah nak capai dan simpan semula..
yang penting jimatkan ruang dan tak serabot mate aku bersangkut merate2...



cun kan kan kan..


korang sesape yang nak beli hanger ni boleh terus
WASSAP/WECHAT/SMS 013-2370658 [ANIS]







notatanganaty :: sesapa yang nak beli tudung FAREEDA CELUP aku punyer [masih cantik dan elok] aku nak jual murah2 jer.. Rm 10 - rm 25 sehelai. kot korang ada pekenan kan...aku nak jual semua sekali... aku dah tak pakai dah sekarang tudung tu... wassap aku 013-6059707.. kalau rajin bagi gambar lagi bagus.. senang nak deal.. :)




ni semua aku nak jual



Tuesday, October 22, 2013

Zon Kemas dan susun atur :: hanger klip untuk tudung




STICKY POST ENTRY



sekarang..aku suke pakai tudung paridah celup ade berlayer2 ade awning..
senang....nak pakai pon sekejap jer...
kalau anak aku tarik2 pon senang nak aku kemas kan...
aku kalau pakai tudung ade inner tu...
terkeluar2 rambut aku kalau qaleef tarik2...gggrrr.....
nyampah tau...
jadi..aku prefer pakai tudung macam ni..
alaaa..kekadang...bukan jenis paridah pon...
yang tak berlayer2..janji ade awning...

tapi tu ar...susah nye pulak tudung macam ni..
nak basuh kene ade care nya..
nak simpan pon sama.....
tak ley main lipat2 jer..
kang awning nyer rosak oooii....
haaa..tu yang leceh nyer...





dulu...sebelum ni...
aku pakai hanger macam atas tu..
selai2 aku kepit kan...
memang kalau ikutkan nampak bagus hanger macam ni..
TAPI...
amik ruang dalam almari..!!
sebab..satu hanger satu tudung..
kalau 10 tudung...kan dah 10 hanger...
ngan baju2 aku lagi....
pulak tu..kalau aku himpit2 sempit...
awning tudung tu pon boleh rosak jugak...
nanti mucung nyer jadi tajam.....tak suker la pulak..
gosok2 nak bentuk bujur balik susah...
jadi..lepas tu...aku tak pakai dah hanger ni...
aku buat macam kat kedai jual...
susun2 jer awning tu lapis2 ngan tudung lain..
lepas tu..letak jer dalam almari...
kemas..??!! tak de maknenyeeeeerrrrr......
hari2 bukak lemari mesti rase nak angin...
aku tak suker tengok bende sepah2 ni oooii....
tapi sebab sayangkan awning tu..pasrah ngan care simpanan macam tu....sobsooobbss.....




sampai ar Ros anis offer hanger klip macam ni untuk tudung...
memang pucu di cita ulam mendatang ar...
eeaaarrr...aku tak makan pucuk2 ulam2 ni...*tetibe





material penyangkut tu besi..tahan...
ade 17 klip...banyak boleh sangkut ni...
menjimatkan ruang..


ko tengok...!!! kemas kaaaannn.....
tudung tak berkedut...awning pon tak akan rosak....





dan paling penting jugak...
boleh simpan dalam almari...
tak amik banyak ruang...dan tak perlu nak himpit2 banyak2 hanger dalam almari..

baru tenang mate aku panadang...



timekasih kat Ros anis..
korang kalau berminat nak beli hanger tudung 17 klip ni...
boleh beli kat sini [BINTANG COMEY] milik blogger Ros anis
murah jer tau untuk bende praktikal macam ni..
hanya Rm25 sahaja...
jom ramai2 Like page FB dan beli hanger klip untuk tudung ni..










Monday, July 22, 2013

SUSUN ATUR :: acaner korang simpan tudung2...??



ramai pulak yang email aku tanye acaner aku simpan tudung2 aku...
yang tanye acanaer aku susun sepentot dan baju kecit aku pon ade...
adeeyyhh....yang tudung tuh aku tak kisah ar...
yang spentot tu...macam tak kose pulak aku nak tayang2 dalam blog..
Mimpi ngeri ko nanti...kahkahkah...
aahh ko...even nak kate share susun atur pon..
hagak2 lah pulak kaaannn.....
ade ko kesah...??
oohh...aku kesah....uhuukkss...

setakat nak bagitau tu okeh ar..
tapi sebenarnyer pon...tak de extra-ordinary pon susunan bende alah tu semua...
aku sekadar simpan dalam laci yang memang sedia ada dalam lemari tuh..
ade dua laci...jadi aku asing2 kan..
dalam laci tu ada ar bekas2 kecik supaye lebih kemas..
tu jer..care lipatan pon..aku rase same jer macam ko2 jugak..
takde aku lipat jadi bentuk angsa kissing2 bagai...ngeh ngeh ngeh...

susun atur tudung pulak..-
takde yang besh sangat pooonnn.....
tak yah lah ko bajet macam aku susun atur tudung2 aku gempak sangat hokeh...
aku pon mempunyai masalah nak menyimpan tudung2 aku semua...
memandangkan lemari aku tu pon terhad...
jadi takde compartment khusus tuk simpan tudung2 aku...

berbanding dulu mase kerja..
tudung aku sekarang..dah jarang bertambah...
jarang aku beli...
dan mane2 yang aku rase...tak tau zaman biler aku nak pakai..
aku dah donate pada orang..
kalau dulu..tudung melimpah ruah ko...setiap kali nak carik tudung pakai gi kerje..
mesti berperang ngan diri sendiri mencarik...ngeee...
tapi sekarang...dah tak kerje...jarang2 pulak nak kuar umah hadap orang..
jadi..ade mase2 nyer..aku dok ulang jer ar pakai tudung depan mata...
tudung yang sama...
tuh tudung2 bawal shawl bagai tu...
tak pernah nak pakai ponnnn....!! -simpan sebab sayang....uhukkss....

tang menyimpan tu ar yang masalah kat aku..
kang semua2 aku kasi orang kang..
biler time nak pakai...tercarik2 nyesal lak kang..-tak baik ko kan-
tapi biler disimpan2...tak pernah dah nak guna...haaaiihh....
acaner tuh......

*nak sejam aku mencarik gambar2 lama aku simpan tudung dalam bekas bakul besar..gambar2 mase 'menapis' tudung2 tu sebelum die beri pada orang pon tah mane tak jumpa..gambar2 tu mase kat umah sewa lama lagi..

jadi disebab kan gambar sebelum tak ada..
aku terus kan jer ar ngan care aku meyimpan tudung2 aku sekarang..-poyo tak ayat
dengan tudung yang tinggal berape helai jer...
dah tak banyak macam dulu yang sebulan sekali mesti nak rembat 2-3 helai...pffttt....
lagi2 mase musim shawl pashmina bagai dulu tuh...
sekarang..nak hado...tak kose aku nak lilit2 lagi ngan anak kecik ni..
baru 5 minit feeling2 cun..biler dak qaleef dekat2 jer ngan aku...hilang kejelitaan mak nyer nih....kahkahkah..
pakai tudung sarung jer sekarang...senang hooii....



ni ar bekas2 yang aku gunakan...ade 2 saiz..mengikut barang...
walaupon tak berape nak praktikal..
tapi aku rase..masih elok sebab boleh simpan dalam keadaan tersusun dan mengikut jenis..
dan lagi..bekas2 ni besar..tertutup dan nampak kemas biler dah di susun..


satu bekas tuk simpan tudung bawal...
sejak aku simpan dalam bekas ni lepas berenti kerje dulu nak setahun dah..
sampai ar sekarang ni...tak pernah aku bukak tuk guna tudung2 ni semua...
tak gigih weeyyh  sekarang nak menggosok...
ni pon tinggal separtu jer..
tu aku buat 2 lapis atas bawah..bekas ni besar ley masuk banyak tudung..
aku susun ikut tona warna..
yang lapisan bawah..aku simpan tudung yang kebarangkalian nak pakai tu adalan 1-2%..
ni pon aku rase tunggu mase jer kot nak kasi orang..
tudung elok2 lagi...ade yang setakat 2-3 kali jer pakai...
kebanyak kan tudung2 ni grea A..yang rega 8-9 puluh...aku rase beratus pon ade..
[aku pon tak sangka macamane aku dulu2 ley beli tudung macam ni sampai berpuluh2 hengget *heran] haaaiihh....


satu bekas ni pulak aku simpan tudung bawal bercorak...ade tudung sarung yang takde cap..
selendang..shawl tu pon selambak aku kasik orang dah..
ade 2-3 lai yang aku simpan sebab sayang -walau bukan nak pakai pon lagi-
yang ni pon aku buat 2 lapis atas bawah...


yang ni bekas kecik sikit..
aku simpan kain2 dalam dan inner2 baju..
aku ade 2 bekas tuk simpan inner2 baju jer..
dulu aku simpan dalam lemari sama ngan baju2 lain..
tapi biler aku asingkan macam ni..
aku rase lebih mudah tuk aku...memandang kan..aku gunakan inner2 ni semua dengan kerap gak..


bekas atas2 tu pon macam ni sebenarnyer...
ade compartment... tapi aku tanggal sebab nak masuk kan banyak bende...kuikuikui..
yang bekas ade compartment macam ni..aku simpan anak2 tudung dan inner tudung yang tak seberape nak ada tuh...
aku tak berape suker pakai tuddung ade inner..tak tau kenape..
pakai jugak ar mase kerje dulu2..jarang2..jadi sebab tu ar tak berape nak ada..
anak tudung hitam jer banyak...
tali pinggang tu pon semua lama2...sekarang dah tak musim..hahaha..
yang halus2 konon2 pakai kat luar baju tu..habes semua aku dah bagi kat sepupu2 aku..
tinggal yang ni aku nak pakai kat seluar..kot ar seluar aku tu longgau kaaann....ngeee...


satu bekas lagi...aku simpan stokin2 aku mase berpantang dulu..
pakai nyer tak seberape pooonn...asal kan teringat...ngeee....
jadi simpan elok2 tuk pakai lagi nanti -biler aku beranak lagi -insyaa Allah..


aku ade lagi satu bekas macam ni tapi lain kaler dan corak tuk laki aku  simpan die nyer stoking dan tie gak..
lebih kemas terusun dari merate die letak kaaaannn....



ni biler dah siap aku susun dalam lemari..
seb baik ar ade satu bahagian dalam lemari tu aku boleh letak bekas2 ni semua..
cuma bekas yang aku isi anak tudung tu jer aku letak kat tempat lain..
dekat bahagian atas berdekatan ngan tempat aku sangkut tudung yang ada cap keras tuh...
senang nak capai..




untuk tudung yang ada cap keraps tu...
aku tak simpan dalam bekas...sebab takut cap nyer rosak..
tak banyak pon...jadi...aku sangkut jer dalam lemari..
pakai hanger tudung tu...Rm 8 hengget dapat 10 batang hanger nih..



jadi...cegini jer ar susun atur tudung2 aku...
tak gempak pon kannn....aku dah cakap dah...
ko yang nak tau sangat....hahahaha...mesti nyesal tanye kan....


ramai kawan2 blog aku ni yang bertudung...
cer cerite...kongsi ngan aku...
ley tak korang buat satu entry acaner ko simpan tudung2 korang pulak...
ade kawan2 aku ni tanyer..mintak idea..
kot idea korang praktikal dan lebih kemas..
ley aku share kat sini kasi derang idea pulak kan...
eerrr...kalau korang rajin ar...
tapi aku percaye..mesti korang ada idea2 lain macamane korang menguruskan tudung2 korang tu..
lagi2 yang bekerje..rudung sure selambak kaaaannn.....