Wednesday, November 04, 2015

AtyFaredOuting :: jalan2 petang




aku dengan dinding dah sama kaler kaler dah.. hahaha...tak perasan pulak masa ni..
laki aku mengambik gambar pon saja pedajal bini tak bagitau pon..




outfit :: TUNIC JEANS / Naelofarhijab / Vincci Wedges


mak anak 2 cegini lah ghuper kan..
dengan 1 baby stroller dan 1 kidz car trolley..
tolak lah laki bini sorang satu...

ini cerita tah biler...2 ker 3 minggu lepas tah..
tengok folder camera..merah2 jer.. aku buat lah entry seketul..
alaaaa..jalan2 petang kat jusco umah aku tu jeeewww...

biler jalan2 dalam jusco macam ni..memang malas nak bawak stroller kuar..
pinjam jusco punyer jer..lagi dak qalef tu suka naik mendalah ni...





muka susah nak tengok penuh perasaan...
rilek jer dok dalam ni tak de bunyik pon..
shaquille memang suka berjalan..!!! kalau dapat kuar umah jalan2.. memang tak banyak ragam..









mata dok perati anak2... 



masuk popular kejap nak carik organizer 2016...kemahen awal lagi ko nak membeli aty ooii...
baru bulan 10.....



tanya pendapat abah sado..setuju tak aku nak amik yang ni...

tapi..kesudahan nya tak beli pon..
sebab tak banyak pilihan cantik2..
nanti nak gi kedai buku kat mall lain.. lagi pon..mungkin awal lagi abah sado kata..
jadi tak banyak pilihan... baik lah.. aku terima...




abah sado pon carik barang die.. beli buku note kecik tuk kerje...





singgah butik Anakku beli berus botol dak qaleef dah mereput aku buangkan jer...
tu dak qaleef ngah pilih botol straw baru tuk bawak gi skul kata nya....
selalu memang aku bekal kan air masak hari2...
die memang jenis minum air masa bergelen..
even kat umah pon.. aku sediakan dalam botol macam nih gak..
senang die nak minum biler2 masa...




kalau barang die.. sampai ke kaunter die bawak sendiri nak bayar..

biler tanya "duit qaleef mana..?? nak bayar "
qaleef jawap "abah bayar "

haaaiiihhh...pandai jer ko jawap...











test cermin mata.. abah sado nak belanja cermin mata baru.. howyeaaahhh..
cermin mata sebelum ni.. 6 tahun dah aku kerje kan pakai... 
bayangkan dari sebelum kawen aku buat cermin mata aku tuh...
dah lunyai senget2 dah berdaki berkeladak... ahaaakks..

sampai abah sado bising2 ajak gi beli cermin mata baru..
tapi masalah aku.. setiap kali kuar.. mesti pakai contact lens..
nak buat cermin mata.. nak kene cek mata.. tak ley pakai lens skurang2 nya sejam kata nya...
jadi.. tu yang sampai kesudah tak terbuat2...
kali ni pon samaaaaaa...!!! ahahaha.... dah aku pakai lens kan...
die soh bukak dalam sejam..jalan2.. lepas tu datang cek mata..
malas aku oooii... lain kali jer lah..

dan macam tu lah setiap kali pon..
sampai abah sado tak kose nak bising dah...
dan selalu nya jugak..setiap kali die kata nak belanja spek baru..
mesti aku akan mintak die belanja aku bende lain.. hahahaha..
takper2.. hadiah besday akhir tahun ni aku mintak spek jer lah...
eeaaahh... aku mintak die belikan purse baru sebenarnya...hurrrmm.. 
mana satu ni...






sebelum balik.. kite makan eskerim kejap...
aku teringin nak makan kek sebelum tu...
dok umah..teringat lak nak makan kek cekelat...
selalu kirim abah sado jer soh singgah beli kan time balik kerje..
tapi.. ni saja nak ajak kuar umah..
nak jalan2 kat luar..jerebu pulak [time nih]
jadi.. kite gi Jusco jeeeerrr... pon ok jugak..
nak layan tekak mak ko ni ha.....



gini lah kesah nya kiteorang kalau bosan2 tak kuar rumah seminggu..
selalu tak lah dok berlama2 kat sini...
dalam sejam lebih sikit macam tu.. balik dah...
asalkan dapat kuar jalan2 kejap..
shopping berus botol anak pon therapy jugak tuh.. hahahaha...pon boleeeyy..

masa ni sebenar nya dah beberapa hari qaleef tak sekolah sebab jerebu...
minggu2 lepas punya cerite ni...
masing2 tak kuar rumah sebab nak elakkan jerebu tu...
selain abah sado..yang terpaksa demi kerje kata nya..
dah lah kene gi site hari2...nak buat acaner kan..
tangungjawap... tawakal jer lah pada DIA...insyaa Allah..
masa kuar petang ni..hari tu.. die balik awal sikit..
tengok jerebu pon dah kurang...dah ceghah biji mata aku ni..sikit..
tu bawak anak2 kuar 'amik ekon' kat jusco ni jer.. 
jadi lah kan... dak qaleef muka bosan jer dok umah tu...
berhari2 perintah berkurung..
nak main bola petang2 depan umah macam biasa pon aku tak kasi..
aku nak jemur angkat kain pon laju2...
tu pon dah terasa gatal tekak...gatal mata ni...
kalau anak2 lagi lah kan....
kang sakit demam...aku jugak yang kene jaga...
jadi.. ko bosan baik lah.. dok umah main dalam umah jer...
biler rasa2 dah ok sikit.. baru lah berani nak bawak kuar cegini..
tu pon... bawak gi mall..seboleh nya nak elakkan aktiviti terbuka kat luar..
layan tekak.. cuci2 mata... beli barang rumah sikit..
kasi aktiviti kat qaleef.. ok lah tu..
dari kan tak de..dari kan ko terperap kat umah sampai aku pon jemu.. huhu..

ni cerite 3 minggu lepas..masa masih berjerebu teruk sampai cekelat bijik mata ko..
alhamdulillah..sekarang dah ok dah..
dah seronok nak gi jalan2...
petang2 dah hujan..sejuk jer rasa..
plan nak gi bercuti lagi..akan di tangguhkan sementara...










4 comments:

Chekgu Azrine said...

CANTIK SANGAT OUTFIT SIS....
akk pun prefer pakai lens aje..
senang dan biler selfie nampak la lawa sikit..kehkeh

eima said...

ooo baru tau aty ni rabun hehehe ....

lama dah aku dok baca blog ko ni baru tau .....

nadiah hanum said...

Nad pun dok eksaited nak mencari organizer 2016..hehe..ehh cun la Aty pakai spec camtu...nampak macam cikgu..:)

Mrs Kamilah said...

Cantiknya tunik tu. Suka yang labuh macam tu.