Thursday, November 12, 2015

makan sedap kat Zawara Coffee..







3 minggu lepas punya cerite ni..
Sebelum gi kl bird park lagi..baru la ni nak cerite..huhu..

aku meneman abah sado ke Shah Alam..
ada urusan rumah nak kene jumpe lawyer opis kat sana..
so.. macam biasa lah..bini nak mengekor kan.. hahaha..
sebab saja nak ajak makan kat Zawara Coffee ni lah..
kat bukit Jelutung tu jer...
saja2 nak cuba makan kat sana..

abah sado siap solat jumaat kat area situ..
aku dan anak2 menunggu dalam kereta.. macam biasa lah..
zawara Coffee nyer dekat2 masjid jelutung jer jer...

lepas solat..terus gi kedai...lapar masing kol 2 baru nak lunch ko..
tapi.. penuh kat dalam..!!!
ramai penuh orang pompuan jer dalam tu.. gaya2 keje opis..
ada meja makan kat luar..tapi sian lak anak2 panas..
tu tunggu lah kejap..
seb bek tak lama..sebab dah kol 2 masa tu..
derang rehat sampai kol 2.30 jer kan.. 

aku tengok orang datang situ..pompuan specially nya lah..
sebelum nak blah balik.. mesti nak amik gambar... selfie wefie...
ada siap mintak tolong dak2 waiters kedai tu amik kan gambar..
dan aku rasa..macam dah biasaaaaaaa jer pon orang2 keje situ..
nak tag #zawaracoffee ler teewwww... hahahah...
siyes.. memang ko pusing sana..orang amik gambar..
pusing meja sini..orang posing reramai...hahahaha...
yer lah.. Zawara Coffee ni memang popular kalau ko tau butik Zawara..dan aktif IG..




ni abah sado pilih menu dalam hp ni..kat IG...
sebab kan kat menu die tak de gambar.. jadi nak tengok makanan tu acaner ghuper..
gi lah IG Zawara Coffee ni kekdah nya....cegiteeewww...
kemahen shaquille bizi body tau...




kat sini.. Self Service.. ko beratur order dan terus bayar..
kedai ala coffee house kan..macam tu lah..
memula rasa macam tak convenience jer..tapi... biler service pantas cekap..laju..
rasa macam lagi senang macam ni..
pekerje2 nya pon mesra pelanggan..sangat2...muda2 remaja comel2 jer aku tengok..





abah sado jaga anak.. hahaha.. biarkan aku yang beratur dan pesan makan..
sebab.. biasanya lah.. biasa.. aku akan order apa aku rasa nak makan biler depan kaunter jer..hahaha..
lepas tu..mula la macam2 aku rasa nak order beli..
dan lagi satu.. biasanya jugak..
untuk anak pon aku yang akan decide die nak makan apa..
sebab aku lebih tau apa yang die boleh makan atau tak..

macam abah sado.. die senang..tak cerewet..
pilih tu.. order tu jer laju2..tak tukar2 dah..
pastu setakat satu makan..satu minum.. cukup...senang kan orang laki ni..
macam aku ni kang.. nak cake lah.. pastu kat depan kaunter kang nampak eskerim sedap tetibe teringat nak beli kat anak..
lagi satu.. kalau aku order apa2 pon.. abah sado mesti akan makan..
bini.. tau jer lah selera laki sendiri kan.. ngeeeeee...

kalau abah sado.. apa aku pesan.. itu jer lah die beli...hurrrrmm..
so.. memang tugas aku lah ni.. 







beratur pon.. tak lah lama nau..memang cepat..
lagi pon..sebelum tu..dah ada orang amik order masa beratur dan print menu sesiap..
depan kaunter aku tunjuk jer lah...
lepas tu bayar... dan tunggu kat meja... 





budak ni.. balik sekolah terus mandi2 siap kuar.. penat agak nya..jadi mud tak berapa baik..
tido pon kejap jer dalam kereta masa abah solat jumaat tu..







aku punye Milk Shake 
abah sado punya chocolate 



Churos chocolate dip - qaleef punya


cheesy wings 


Soft Shell Crab burger - abah sado punye
die kata sedap..ada ketam lebut dalam nya...
sikit pon die tak pelawa aku..langsung hokeh..!!



Spaghetti Thai Beef - aku punya.. sedap jugak.. beef die banyak...tapi pedas sikit tuk aku yang tak makan pedas ni..




sebab ini budak suka menggapai segala apa depan mata..
sangat berbahaya.. sebab die pernah tumpah kan nasi lemak sebekas..
air pon pernah nyaris2 nak tegolek..
jadi kene duduk dalam baby chair time makpak nya makan... 
die tak suka sangat.. nanti die boring lagi2 kalau makpak nya khusyuk sangat makan.. hahaha..



ok... lepas ni turn shaquille lak 'makan' yer..
eeaahh... beberapa minggu lagi shaquille nak masuk 6 bulan dah..
boleh makan.. howyeeaaaa..!! mama nak kene prepare ni apa yang patut..







suka sangat konsep kedai ni.. rileks jer..dalam pon selesa...kecuali ramai orang..
sebenarnya.. pernah suarakan kat abah sado sebelum ni cadangan nak bukak franchise Zawara Coffee ni..
tapi abah sado tak setuju.. sebab kata nya.. food bisnes agak memenatkan..
tapi.. biler aku bawak die gi sini dan rasa pengalaman kat zawara Coffee ni sendiri..
tetibe die yang teruja..!! 
sebab 'branding' tu sendiri.. dan konsep nya menarik..
so..ko kalau letak kat rawang pon..insyaa Allah boleh 'pergi'
so.. terus abah sado pertimbangkan..modal besar boleh tahan gak ni..
tapi.. boleh jer cuba kalau ada rezki.. insyaa Allah..
one of our Wishlist.. amin amin...



Qaleef :: "teksiiii....!!"

gaya nya lah....






 ok.. dah... jom pergi SACC Mall..ada sales...
 eeaaahh....?? tetibe....
muwahahahaha..

dah alang2 ke Shah Alam tu kan...dekat dah tu ngan opis lawyer kiteorang nak pergi tu...mihmihmih..

abah sado cakap :: "oooooo... tu tujuan sebenar die kaaaaaaaaaaaaannn..."


lalalalala......







dan aku telah beli semua kasut sebanyak 8 pasang haritu bile vincci  sacc mall buat clearance sales sbb nak pindah...huhu..

Perempuan giler...