Monday, March 07, 2016

orang kata :: kalau rindu..tak dapat tengok orang nya..bumbung rumah pon jadi lah..





kubur arwah afiq


kubur arwah emak


kubur arwah tina


jadi... biler aku rindu over dose kat derang..
tak dapat jumpe lagi..
dapat ziarah kubur pon jadi lah...

tak mungkin boleh hilang rindu ni..
ni lah di nama kan rindu yang panjang..
sangat2 dan teramat panjang...
tanpa penawar...

yeerrr...rindu yang tiada penawarnya..
selagi aku tak dapat tengok muka2 mereka ni lagi..


insyaa ALlah..satu hari nanti..
tempat nya aku jugak di sini..
[semoga bila saat nya tina. aku berada dalam keadaan cukup bersedia]
aku harap.. aku dapat berkumpul dengan mereka2 ni..
dan semoga tempat tu.. di taman syurga,, insyaa ALlah.. 

amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnn



jangan pelik tengok kubur mak ngan tina hanya ber batu nesan..
tu permintaan mereka..supaya tidak 'di bezakan'..
tidak 'di bebankan' atas kubur mereka dengan 'perhiasan'..
cukup sekadar tanda nama untuk mudah di carik..
insyaa ALlah.. aku jugak nanti..
mahukan sederhana sebegini...



al fatihah tuk mereka...
aku rindu kan mereka..rindu ter amat sangat..
rindu yang aku tak pasti biler akan tiba ke penghujung nya..

kekadang..teringin sangat nak panggil nama2 mereka..
dan mereka ada tuk menyahut panggilan aku..

tapi betul..kekadang..secare tak sengaja..
sendirian..aku panggil dan sebut nama mereka..
tapi...
takde sahutan jawapan..


kekadang terpikir..
ujian sebegini... apa yang Allah nak sampai kan...apa yang Dia berikan pada aku..??
selain dari keredhaan di hati..??


jujurnya... tak mudah nak lakukan..







4 comments:

Ayu Rashid said...

Al-fatihah. memang rindu tiada penawarnya.

memang dalam islam pun melarang binaan atas kubur. arwah ayah kak ayu pun pesan macam tu. cukuplah ada sebagai tanda untuk 'dikenali'.

cik hani said...

Disedekahkan al fatihah untuk mereka..
Seoga mereka semua tenang di sana

amirah said...

alfatihah...

Lina Affendi said...

memang rindu. kami laki bini pun setiap minggu menjenguk 'rumah' anak. biar berbeza rumah, tapi kami harap dia tahu dia tidak pernah dilupakan.