Wednesday, March 02, 2016

#ProjekKecikPLASTERCEILINGruangtamu :: update hari pertama dan kedua



sebab aku takde mud..
jadi aku nak update pasal projek plaster ceiling ni..
eeahh..?? tak de mud..tapi boleh update lagi.. heheh..
gambar banyak..cerite pon banyak nak share..
tapi.. aku macam takde mud nak tulis...

eerrr...

pon boleeeyyy...hahaha..

bulan nak mengambang kekdanya...kot..

tu crite yang rngkas2 jer..macam ni..

ko pon tau kan..
aku kalau dalam keadaan rumah macam ni..
memang mudah sikit stress..
susah aaaiihh kalau tak ley nak control ni kan..
tapi so far.. ok jer lagi sebenarnya kali ni..
n for me.. aku rasa..tak lah teruk sangat pon projek kali ni
nak di bandingkan ngan projek dapur ritu..
cuma tu lah..
biler dah terperap jer kat tingkat atas tak boleh nak turun2 lepak..
tu yang runsing kepala pusing..
bukan aku jer..dak shaquille pon sama..
habes nak buat acaner kan...
seb bek lah astro..ekon semua ada kat atas ni ha..
bertabah lah sementara...
orang tu kata.. seminggu dah boleh siap..
kot lah..
aku tengok kerje nya slow ya hampun..sorang jer pon..
tu aku tak harap sangat lah.. kalau mengharap2 sangat nant..
aku lagi stress..
so..aku biarkan jer..
janji keje jalan..

baru 2 hari jer ponnnnnn...





barang2 parking depan rumah..
seb bek lah kali ni barang tak lah banyak n macam2...
takde pasir simen bagai..
cuma tu lah..letak kat depan..
dak qaleef pon aku tak kasi sangat die kuar rumah..
sebab kayu tu ko nampak tak..berpaku..!!
kayu tu dierang buat tempat panjat..jam2 tu baru ketuk..ol skul kan..heheh
yer lah..sekrang orang pakai besi jer aku tengok..
tapi ni pakai kayu.. nak panjat..baru buat tu ha..
bukan risau apa..tu kayu tu lah...berpaku tercanak macam tu..risau anak aku terpijak jer..
even abah sado langkah2 situ amik kasut..amik helmet..
aku dok ulang2 cakap.. careful sayang..paku kat situ..
kang satu hal pulak kalau kaki berlobang kang..
anak aku lagi lah kan.. baru sampai kat depan pintu..[dari dalam]
aku dah panggil with high pitch tak kasi main kat kuar..
stress budak tu.. hahaha..
habes..mak ko tak stress pulak kan...?? heheh



ni pandangan dari atas tangga...aku soh derang letak cover kat tepi tangga..
tak lah habuk teruk sangat nanti sampai naik ke atas..




fes day isnin ritu baru pasang besi jer..tu pon tak siap...



pintu ke dining dan dapur pon aku soh tutup habes..
so.. senang tak ganggu dapur..
biler2 aku nak masak..atau bagi anak aku makan ker..
takde masalah..
kotor pon sikit2 jer..





ni update hari kedua..dah mula pasang plaster..
masa ni.. kontraktor dah pesan..jangan kasi anak2 turun..
sebab habuk plaster ni 'tajam' dan bahaya...
lagi2 tuk budak kecik..
tu sudah nya..tak turun2 sampai derang balik baru aku turun tengok..


dak qaleef tengok tiang kayu tegak tengah2 tu..dok pegang2..gggrrrrr...
stress mak ko lah..
kang runtuh pulak yang orang tu dah pasang sikit..kot lah..

haaa..boleh agak kan jenis aku buat ni...
nampak bayang dah tu sikit..





pekerje pulak balik lewat.. kol 6 kekadang baru balik..
kekadang 6 lebih..
aku ni dok menunggu derang balik sebab aku nak turun gi dapur buat kerje..huhu
tapi so far.. tak terganggu sangat pon kerje rumah..
boleh jer memasak..membasuh baju bagai..
cuma tu lah..
kekadang..kalau mat Lekat tu tak tido..
aku kene lah hangkut bawak turun sekali..
tu yang aku tak nak tu lagi2 biler derang dah start pasang papan tu..
tu yang biler tak boleh turun..jadi stress lain macam tu.. hahaha..
ngada sangat kan..sikit jer baru tu..

seb bek lah abah sado gi site minggu ni..
so balik keje awal sikit dari biasa..
die lah yang handle..
kontraktor aku kali ni jenis banyak nau tanya..
even beam tu tak sama tinggi pon..
die tunggu nak bagi tau aku pasal beam sedia ada tu..
ko buat jer lah kan ikut mahir ko...tak kan tu pon aku nak kene decided..
pandai2 lah ko kan..
alasan die..tuan rumah kene tau.. aaiihh.jenuh gak tu..
setakat sikit jer pon..alahai..pandai2 lah ko ekjas kan...
kalau bos die ada..so ok sikit lah..
jadi nya..last2 malas aku nak turun dah..
kang turun macam2 lagi die bagitau dan tanya aku..
bukan aku tau sangat pon kan...
ko tanya lah bos ko..
tu biler abah sado ada...aku soh abah sado jer handle..
aku malas nak layan.. biler die tanya apa2..
kalau aku malas nak pikir setakat bende kecik2 tu..
aku cakap..aku tak tau jer..kene tunggu laki aku balik buat keputusan..hahaha..
tu gamak nya lambat keje nya tu...

estimated kerje siap awal ritu dalam 10 hari..
tapi derang kata..mungkin boleh siap dalam 6-7 hari..
masuk hari ni dah 3 hari..
ada lagi 4 hari...kot lah..kot..

lampu tak beli lagi nih..
tu pon malas nak pergi beli..
abah sado tu memang jenis suka nau hangkut bini die ni tau..
walaupon kata..aku tunggu jer dalam kereta dan die gi beli bayar..
tapi.. nak jugak ngajak aku..takper lah tunggu dalam keretap pon..
dah paham daaaaaah...terbiasa jugak macam tu..
aku pon mesti nak jugak pergi sama2..teman abah sado dalam kereta jer pon jadi lah..
memang kiteorang laki bini jenis suka buat atau pergi mana2..nak sama2..
dah terbiasa pulak..
walaupon kekadang..aku tak de function pon..hahaha..
yer lah..setakat beli lampu down lite tu kan..
bukan tak pernah beli..dah tau macamane ghuper harga bagai dah..
tapi tu lah..ate... nak berteman masing2..
laki jenis suka menghangkut bini..
bini pulak jenis suka mengekor...
elok sagat lah tu ...



ok dah..takde mud konon..
tapi membebel macam hapa..






No comments: