Tuesday, June 14, 2016

hunting rak TV untuk tingkat bawah..perabot kayu ??


aku bukan beli perabot sebab raya tau... huhu...
tapi aku memang kene bali rak tv untuk tv kat hall bawah..
kan rak ritu tu aku dah bawak ke atas...pakai kat family hall..
jadi kat bawah..aku letak tv..pakai meja IKEA dak qaleef jer.. hahahaha..
series ni...kesian nau aku tengok nya..

dah lama dah plan nak beli..dari hari lepas2 siap renovated hari tu lagi..
2-3 bulan lepas..
memang kene bali tak kire lah raya ke idak..
tapi..aku tunggu gak lah time2 nak raya ni jugak sebab nya dok menuggu kedai2 perabot buat sales..
haaa..membli kena bijak... beli time2 ada sales lagi jimat..

kali ni..perabot tuk tv..
aku nak carik kayu..
iyeerrr.. betul..kayu...
tapi kayu warna original.. bukan ada2 putih..or cerah2 bagai..
kayu coklat merah tu aku nak..
konsep rumah aku pon bukan nya moden dah sekarang kan..
warna tu boleh mixed 'sikit' dengan perabot kayu..
tak nak keterlaluan banyak sebab tak nak nampak hipstes sangat..hahaha..






abah sado suka console table kayu ni..memang cantik sangat hokeh..
kayu padu... harga tak silap aku rm 5-6k sebelum discount






rak tv ni cantik..tapi hipster sangat pulak.. hahaha..


rak tv ni dalam 6 kaki panjang.. harga rm 4k kalau tak silap aku la..[sebelum discount]
tak lah nampak macam perabot ukiran bali tu walaupon kayu jati




kiteorang suka giler meja makan ni..tuk 8 kerusi..
harga sebelum discount rm 8k belum discount.. ngeheeee...
mahal..tapi kayu berat..dan cantik..kat mata kiteorang lah


ni.. yang baru2 ni gi satu kedai area subang perdana shah Alam...sebab ada buat clearance sales..

selalu perabot macam ni..ko boleh costume made ikut design ko sendiri..
ada banyak kilang2 macam tu kat area selangor ni ha...i is like..
kalau nak ready stock pon..biasa ada jugak jual..
pergi kilang2 harga lebih murah [tak murah sangat lah]
tapi still boleh puas hati berbaloi ngan kualiti kayu nya sendiri..



ni rumah omputeh.. yang aku pekenan kan meja makan nya tu..
cantik kan mixed with black wall..
still nampak modern


nanti aku share gambar dekorasi pasal perabot2 kayu ni yer..
tak sempat nak gugel..
nak kuar kejap lagi ada customers area sini nak beli HAWA INSTANT SHAWL
kalau sempat aku update lagi..

ok daaaa...