Thursday, July 28, 2016

#GayaRaya :: Tunic blouse by Nora Danish [OwlbyND]







baju ni aku beli kat bazaar artist [vendor boutique] kat seksyen 7 shah Alam..
kat situ ada jual baju2 retis lain macam DarabyFathia
tak silap aku.. hari ahad terakhir sebelum raya..
masa tu.. saja jalan2 tengok orang kat situ buat lelong baju [biasa nak dekat2 raya macam tu]
memula aku belek.. macam tak pekenan sangat..
sebab kain cotton..[masa tu pikir -kompem susah nak gosok]
aku memang malas..hahaha.. so biler nak beli baju..mesti tengok material yang jenis senang kan kerje aku..
tapi pekenan... cuma sebab masa tu pikir nak baju yang boleh pakai raya jugak..
so aku jalan jer... tak beli pon..
tapi.. tetibe dapat idea baju ni boleh pakai ngan kain kurung dan jugak seluar..
terus laju2 patah balik dan beli sehelai..lantak lah masa tu susah gosok ke hapa kan.. ngeee....








yang ni aku matching with kain kurung batik sedia ada tah berapa banyak baju dah aku pernah matched kan ngan kain ni.. hahaha..
kali ni ngan tunic ni pulak..
lepas ni boleh pakai ngan seluar jer tuk pakai jalan biasa..-tu aku suka tu..
ingatkan masa raya ritu nak jahit batu sikit atas baju ni sebab kosong sangat..
tapi.. tak sempat.. dan lepas tu pikir.. takyah lah..
kalau nak pakai kasual macam tak sesuai sangat ada batu2 meriah..huhu
tu kekal macam ni jer..



ya ampun ko.. seb bek aku tukar pikiran beli jugak malam tu...
sumpah aku suka giler baju ni... super comfy...!!
dan lain dari baju tunic biasa aku pakai...
[baju ni ada hidden zipped kat depan..sesuai tuk bf anak]
lepas tu terus aku masuk web OwlbyNd nak beli color lain.. tapi tak banyak color dan saiz lagi tinggal..
ada pon color beige tak silap aku..dan merah maroon ni..
pergi balik vendor boutique kat shah Alam tu.. dah takde jugak baju ni...
menyesal giler tak beli lebih malam tu..sedangkan dapat harga lebih murah dan banyak lagi pilihan color waktu tu.. sob sob.. bukan rejeki..
boutique ni ada baru jer bukak kat bangi tu.. tapi jauh nau pulak nak pergi..
dan takut dah datang2 jauh2..takde stock lagi.. 
tapi.. aku betul2 mengharap Nd restock baju ni lagi.. 
sebab aku betul2 suka..
harus ada sehelai lagi color lain pulak..kalau boleh nak color mustard atau putih..#eaahh.. 2 helai pulak.. hahaha..dasar sangat kan...
kalau ada stockis OwlbyNd ni jual baju ni.. ada stock size xs atau s
mohon bagitau aku eh..
series.. aku benar2 mahukan nya.. chewaaahh...





notatanganAty :: sejenis baju kene hantar dry cleaning.....