Friday, September 02, 2016

#RuangMenonton :: Projek Wall Decor






wall kat ruang tamu aku..agak kosong..dan bosan..
lagi pulak... wall ni agak luas dan bersambung 2 area [ruang tamu dan ruang menonton]
rasa macam nak buat simple wainscoting..
tapi.. tak tau lah tu bila nak buat nya..
kiteorang pon tak fokus sangat pada ruang tingkat bawah ni..
jadi.. macam biasa.. bende bertangguh... huhu...

Frame Kufi yang besar tu...aku beli dan tempah lama dah..
dari awal2 pindah dulu..tu antara yang terawal aku letak..
pindah sana..pindah sini.. sekarang duduk kat situ..
antara deco item yang aku sayang...
in real.. tak lah tenggelam sangat pon frame hitam dengan wall hitam tu..

ingat nya..nak buat wall ni sebelum raya lagi..
tapi tak sempat...
jadi macam tu jer lah ghuper dia..

baru2 ni aku kerap ker IKEA tuk Projek Bilik Tidur Anak2...
so.. dalam pada tu.. aku rasa macam nak beli frame tuk letak kat Ruang Tv atas ni..








ada macam2 saiz dan bentuk frame Ikea ni..pening terus aku nak pilih nak buat macmaane dan mana satu yang sesuai..



siap susun kat lantai nak bayangkan peletakan frame dengan lain2 saiz..
frame besar tu aku pinjam kejap sebagai contoh frame yang sama dengan sedia ada kat rumah tu..


agak lama aku kat section ni..sangat2 lama..
sampai shaquille boring tak nak duduk diam dah..
aku tak boleh buat keputusan sampai ke sudah.!! stress tau...huhu..
lagi pulak aku terpaksa kejar masa tuk amik qaleef balik sekolah pulak tengahri tu..
jadi.. aku kene buat keputusan dalam keadaan tertekan..hahaha..

aku beli jugak.. sebab..kalau nak tau..
ni bukan kali pertama aku dok termenung telek dan pikir bende yang sama kat tempat ni..
2-3 kali gi Ikea beli barang tuk bilik anak2..
banyak kali tu jugak aku akan singgah masuk area ni..
tapi..end up..tak beli apa2 jugak..
kali ni sebab kan aku datang semata tuk ini..
jadi.. nak tak nak.. aku beli jugak lah...
walaupon macam..tak sempat habes pikir jer...huhu...
sejam lebih hokeh..sejam lebih...!! tak cukup lama ker tu untuk satu bende ni jer...


saja nak tunjuk ruang ni kalau tak bukak lampu..
biasanya memang macam ni jer.. bukak table lamp tu jer..
lelepak tengok movie [kat bawah ni selalu buat layan movie dari lappy jer]
atau pepetang aku suka lepak bawah ni tengok drama while tunggu abah sado balik kerja..
dan macam ni lah keadaan nya..
since ruang ni kat tengah sikit.. memang cahaya tak berapa nak 'sampai' ke ruang ni..
tu pakai table lamp jer..
tapi i is like.. sebab rasa romantik je..


neway.. pasal frame tu...
nanti dah siap pasang..
aku share lagi yer... 
kene tunggu hujung minggu abah sado buat..
dia bab2 mengukur... memang teror sikit.. setiap inch jarak dia kire bebetul..
aku pon teror jugak..hahahaha...tak mo kalah.. tapi..i ols malas jeewww....
sekarang dah jadi tugas hakiki abah sado dah..biarkan...


ok.. tu jer.. selamat berhujung minggu yer korang..
minggu ni kiteorang nak duduk umah.. tak mo gi mana..
so korang yang berjalan tu.. have fun key...