Wednesday, October 26, 2016

" IF U CANT STOP THINKING BOUT IT...............................




BUY IT..!! "





beberapa minggu lepas..
aku ada tengok belek2.. pekenan kat satu sling bag ni..
dah test pakai.. dah memang rasa nak beli sangat..time tu..

abah sado ada sekali.. die ok jer..jarang die larang aku beli apa2 yang aku suka..

"beli jer lah kalau dah pekenan tu...." -abah sado

tapi.. 

end up..aku letak balik..
tak jadi beli..
sedangkan dah belek nak setengah jam..

not bout the price...

cuma tu lah...dalam setengah jam aku belek tu..
aku keep reminded myself...
"i don need dis bag..i don need dis bag.. i don need dis bag" 
for hundred times..!!

seboleh2 nya.. aku tak nak tambah dalam masa terdekat..
sebab.. aku rasa..aku dah ada terlalu banyak bag..!!


dan..

berkat aku istigfar...
aku berjaya menahan diri....


eerrr...

pada hari tersebut....


tapi..lepas 2-3 hari.. gigih aku datang balik...
dan tengok bag yang sama...
budak kedai tu..yang sama melayan aku sebelum tu..
dah senyum biler tengok aku belek dan pegang bag yang sama..
siap cakap.."beli jer lah kak..kalau dah suka.."

kalau lah semudah itu....aku boleh membuat keputusan..

sigh..

memang aku beli jer tak pikir panjang sangat pon..
in fact..takde masalah pon aku nak beli jam2 tu or dari waktu sebelum tu pon..
tapi tu lah..
kalau lah asal suka jer beli..asal suka jer beli..
dan mesti bilik aku akan penuh dengan semua bende yang aku suka...hahaha

well..dah kate asal suka jer..kene beli..


pitam la mak kalau camtu kan...uhuhukkss..


so.. lepas beberapa ketika...
walaupon rasa nak beli..tapi.. lebih cenderung pada  'bukan keperluan'
nafus sahaja hokeh.. nafsu semata..!!


dalam hati berzikir......

"i don need dat bag..i don need dat bag..i don need dat bag " for hundred more times..


so.. aku berjaya lagi sekali...
aku keluar tanpa membeli bag tu...or anythings..
bayar parking..dan balik...








but....since that..

aku tak mampu berhenti dari berpikir pasal bag tu..for every single days..!!!

eee..apeni..!!


#womensproblem

so..aku tau.. aku memang kene beli.. 
kalau tak..nanti menyesal...bahaha..tapi series ni..#jangankecamsis #sisdahcuba

than...selang beberapa hari...gigih aku datang balik...
dalam hati aku berdoa agar bag tu dah habes..
atau color yang aku nak dah takde stock..
so.. aku pasti akan lebih lega sebab punya alasan tuk tak membeli bag tu..

aku dah ada more than enough bags hokeh..!!
aku dah takde tempat nak letak pon sekarang ni..
in fact.. awal bulan ritu..aku dah beli pon sebijik lagi bag..
dan ni.. nak kate beli lagi..?!! dah kenapa ko kan..
terus nau perangai nya nih..

tapi.. nak kate malang atau memang dah di takdirkan tuk aku..[hahaha]
bag tu masih ada kat situ...dan tinggal 2 pcs jer stock [kate nya]
seb bek lah budak yang sebelum ni takde..off day kot..  well..aku tak perlukan 5 minit pon lagi..
malas nak pikir dah...
aku amik...dan terus bayar...[lepas tengok2 condition bag as usual memang kene pastikan bag dalam keadaan baik sebelum bayar test zipped bagai]

aku tak nak pikir lagi dah...
sebab aku tau.. aku memang nak kan bag tersebut..no matter what..


lepas kuar..
terus puas hati...sengeh sampai telinga.... 
muwahahaha...gelak dalam hati ada setan sebab berjaya hasut aku..ciiiissssssssss....
setan punya syaiton..!!








 sumpah bag ni biasa2 jer...in fact.. aku ada jer bag yang lebih kurang macam ni..[just diff color]
kutuk lah kalau korang nak kutuk..i don care..

n i really don know wat so special bout dis bag..tapi aku benar2 mahukan nya.. 
lain lah kalau ni jenis jarang2 beli bag kan..
aku syak bag ni dah calit ubat guna2 kat aku masa fes time aku pegang..
or may be..dia ada pakai susuk so buat aku jatuh cinta pandang pertama..

or may be jugak.. sebab bag ni color pink...!! dusty pink yang sweet...
which is..color ni aku tak pernah ada lagi..
okeh...tu alasan kuat..tapi aku tak rasa bersalah...n im love it so much..!! mihmihmih..







notatanganAty ::tapi... aku pakai semua bag yang ada dalam simpanan aku..walaupon mungkin dalam setahun hanya pakai sekali 2 jer...