Monday, May 15, 2017

Brownies almond dan coklat moist tersedap Hadiah di SABAH !!


kekadang.. salah satu rezki dan seronok  jadi blogger ni..
biler dapat jumpa dan kenal ramai orang dan kawan baru..
ada masa.. gi mana2 pon.. ada orang kenal..
bukan bajet retis..
tapi seronok kan orang tegur dan sembang2 macam kawan2 rapat..
lagi2 kalau ke tempat2 yang jauh kat luar dari daerah sendiri..

biler pikir balik..dah lama jadi blogger ni..
walaupon blogger suam kuku.. heheh..
tapi ramai yang aku kenal dan jadi kawan lama..
boleh jumpa time raya.. boleh menyembang macam kawan lama..
dan asal nya mereka dari pembaca blog jer.. 

aku ok jer.. pergi mana2 orang tetibe datang tegur..
yang mana dah tegur tu tau lah ai is peramah giler.. hahaha..
biler terjumpa tegur dan menyembang ngan aku..
terus jadi kawan yang aku selesa dan aku ingat selalu..
ada beberapa orang yang jadi rapat lepas2 dari tu..
boleh menyembang macam kawan lama..
bertukar pendapat..dan idea..[yang aku tak berkira sangat nak jawap wassap nya] huhu
ada yang biler2 aku datang lagi ke tempat mereka..jauh2..
aku akan call bagitau dan amik masa tuk jumpa bertegur sapa..walaupon sekejap..
jangan tak percaya.. 
ada yang sampai family nya pon aku kenal mesra..!!
yang baik hati jemput datang kat rumah sebagai tetamu..
kekadang rasa tak percaya yang semua tu hanya dari blog jer asal nya..

How lucky i am..
rasa bersyukur Allah selalu jumpakan aku ngan orang2 yang baik2..
tu pon rezki jugak kan.. 

macam baru2 ni.. yang aku pergi SABAH tu..
tetibe ada pembaca blog ni DM cakap nak jumpa dan bagi sesuatu tuk kiteorang satu family..
walaupon memula macam agak 'berat' tuk aku terima
tapi.. orang kate rezki jangan di tolak giteewww.. heheh...






dah gaya amik scroll ijazah atas stage dah ni.. ngeee..

terharu.. reader hantar sampai lobi hotel..!! mekaseh Zana..sangat2...
ai is appreciate giler..!!  
lepas tu menyembang nak dekat sejam kat lobby tu..





dan sepanjang kat Sabah masa tu jugak..
Zana ni lah yang banyak tolong kiteorang..
jadi tour guide jarak jauh macam2 pasal kat Sabah ni..
melalui wassap jer..
die yang banyak bagitau atu.. kedai ni..
soh gi sini.. gi sana.. gi kedai itu ikut jalan ni.. gi tempat menarik sini pukul berapa2 sekian siap bagitau.. hahaha..
tuk dapat yang best terbaik atau pon murah..
macam masa kiteorang nak makan seafood..
die yang cadangkan gerai yang mana satu sedap tekak semenanjug
dengan harga lebih murah berbanding kedai lain..[sampai 2 kali kiteorang repeat gerai yang sama]
die lah bagitau kat aku kat mana nak beli mutiara cantik berkualiti dan berbeza
banyak dan macam2 lagi die sharing kat aku masa kiteorang bercuti ke sana ritu..
bagitau tempat2 yang kiteorang ley pergi dan tak tau mana nak pergi..
sangat2 teramat membantu...rasa bersyukur giler..
die bantu aku jadikan semua nya berjalan lebih lancar..
tak expected pon semua ni.. 
tapi tu aku cakap..rezki kiteorang..
bukan Zana ni jer.. tapi reader lain jugak..
mekaseh cadangkan makanan besh..kedai2 besh..bende2 besh tuk kiteorang cuba..
kenapa baik sangat korang ni..!!! *hugs
semoga Allah balas ngan segala yang lebih baik tuk korang jugak yer..amin..


so.. berbalik pada 'bende' yang Zana kasi tu..




tada..!!!! ni lah dia... melting tak...??!!!
Half&half Brownies almond dan coklat moist





tengok lah Walnut pecan dan almond tak kedekut..gemuk2 kemain banyak letak..
masa memula bukak kotak ni dah rasa excited giler..
nampak menarik dan menyelerakan..
ni anak2 aku..masa aku sibuk amik gambar dulu nak tunjuk2 kat korang gak ni.. derang dah bising2 cakap biler boleh makan.. cannot tahan.. hahaha..






aku suka sebab kek nya moist.. macam lembab sikit..
tak terlalu kering..aku tak suka yang keras2 crunchy bagai tu.. hahaha..serious..
aku suka kek yang moist lembut macam ni..
boleh rasa kat lidah n tekak sedap giler..!!!







aku jujur.. ni antara kek brownies sedap pilihan aku secare peribadi
yang aku suka segala2 nya pasal kek ni
dari texture nya sendiri.. rasa apetah lagi..
rasa nya tak terlalu manis melekat..sedang elok jer cukup sempurna kat tekak aku sendiri giteeeww..
yer lah..coklat sendiri pon dah boleh cepat muak..kalau terlampau manis lagi lah..
memang tu selalu sikit jer aku makan..tak tahan manis..
tapi yang ni.. tak.. samaada aku.. dan abah sado..
2-2 setuju brownies Zana hadiahkan ni sedap kat tekak kiteorang..
well.. dah kertu2 ni kan.. mohon lah jaga kesihatan sendiri
tak yah nak makan manis2 sangat dah..heheh





anak2 lagi lah toksah ko cerite..lagi2 qaleef.. kek memang peberet die lah kan..
lagi kek coklat..
dok mengulang lepas habes sepotong..sepotong lagi..
tapi sebab tak manis tu aku kasi jer..lagi pon kacang tu sendiri anak2 suka..elok tuk derang..tuk minda..

so.. memang kek Brownies almond dan coklat moist ni kiteorang buat kudap2 masa menginap kat hotel kat KK ritu..


korang kalau nak cuba jugak..rasa sendiri kesedapan nya..
nak tempah tuk IFTAR bukak pose ni..
atau jamuan raya kat opis ker nanti..kat rumah terbuka ker nantu
boleh lah cuba jugak
Zana ni KK Sabah yer.. tapi.. jangan kempunan sebab die boleh pos satu Malaysia
termasuk ke Semenanjung..!! 
ramai dah order ngan die..
lagi satu.. Zana ni sebenarnya orang Kedah.. tapi tuntutan kerja so die berpindah ke sana..
kot raya tahun ni die balik KEDAH beraya kampung.. 
so.. boleh lah stand by ngoder secare berjemaah sebelum korang semua kempunan yer..
ni contact number Zana


+012-4561475 [ZANA]

nak tengok pilihan2 lain.. boleh tengok kat page 
ada macam2 jenis brownies lagi

INSTAGRAM :: ZANAROMLI
FACEBOOK :: Brownies By Na