Tuesday, June 20, 2017

Rumah AtyFared : TV Area tingkat bawah


nak panggil apa area ni pon tak tau..
nak kate ruang menonton sangat pon tak tepat sangat..
since ruang menonton kat tingkat atas family hall tu..
aku just anggap ni tempat lepak santai..
boleh lah jugak layan tv [bukan astro] atau anak2..adik2 main game PS
aku perasan.. kalau tamu datang umah pon..
derang suka lepak2 duduk2 kat sini..
lagi2 kalau tetamu rapat mesra macam sedara2 tu lah..
anak2 pon lepak2 sini tido baring..
kire praktikal gak lah ruang ni...
aku memang jenis akan gunakan ruang sebaik boleh..




 cuma ruang ni tak ley letak sofa..
sebab terhad sangat..nanti ganggu lalu lalang nak ke dapur..pernah dah try sebelum ni..
nampak lagi sempit jadi nya..
plan nak letak ottoman panjang jer kat sini.. letak tepi.. 
nanti la lepas2 raya..bajet ketat..

sebenarnya ada throw kusyen kecik aku letak..
masa amik gambar ni tak perasan lak takde.. anak2 bawak main ler teeewww... huhu


nampak tak acaner aku bahagi ruang..
yang sebelah kiri tu ruang tamu..takde tv.. 
wing chair sebagai pembahagi ruang... jadikan satu ruang lurus ni 2 ruang berbeza..
tak ganggu tetamu nak borak dan lepak2 tgk tv..
kot anak2 nak men game ker kan..





rasa pelik lak letak bakul rotan bawah tv ni..
aku lebih prefer kosong kemas..
tapi..aku ni kalau lepak2 sini teman anak men game ngan abah nya.. 
kalau tak buat kerje.. aku suka baca majalah santai..
so.. aku letak jugak lah..nanti aku nak beli rak buku besi kat SSF ritu tengok..
lebih sesuai kot instead of bakul ni..
tuk sementara boleh lah.. kemas jer lah elok2..
dulu bawah meja ni pon aku letak hiasan kecik2 pasu2..
tapi i is cannot tengok.. macam semak jer.. hahaha..
suka kosong so aku simpan2 jer dah semua..




takde hiasan baru semua pakai apa yang sedia ada jer..
aku suka jam tu [takde battery] suka design nya..
kalau ada besar sikit aku nak beli buat hiasan..



frame ikea ni pon baru ter-isi gambar..




perasan apa yang baru..?? hahaha..
tak plan.. jalan2 SSF.. terus ter-beli pokok yang ngah viral sekarang ni..
ni pon gigih aku ke dua showroom ssf.. sebab pokok ni dah habes..
ada 2 jenis.. yang lagi satu tu licin dah..
so beli jer yang ni..besar.. sesuai lah ngan ruang rumah aku ni..

nanti next time beli lagi satu yang lain pulak..
abah sado ok jer..teranjat die aku beli pokok letak dalam rumah.. hahaha..






antara 2 ruang tu.. memang kosong..
in real..dari satu2 sudut..boleh nampak kat situ kosong..
plan nak letak satu side table kecik..
tapi.. tak jumpa lah yang aku betul2 nak yang sesuai tuk theme rumah aku ni..
so.. aku rasa.. letak pokok tu kat situ pon ok gak lah..
[asal nya nak letak tempat lain]

dah nampak semua nye hijau pulak rumah aku ni ha.. hahaha..
ngan carpet.. ngan bantal..ni tambah pulak pokok..
obvious gak lah..-yang plan asal nya just nak letak sikit2 jer-
so cukup lah tu...
tuk 2 ruang ni 
nak adjust kat dining area pulak..tak de hijau lagi..



ok lah.. lagi berapa hari nak raya..
aku tak pasti aku dapat update lagi pasal deko rumah ker tak...tak mo janji..
sebab banyak kerje nak buat..
dan banyak lagi hal kat luar nak setel..
baju belambak2 nak di gosok..
ada tanya dobi.. tapi derang tak nak terima dah nak2 raya ni..banyak agak nya orang hantar upah gosok..
so..kene buat pelan2 dari sekarang..
kalau tak pengsan nak menggosok sekali harung nanti..


ok lah.. insyaa Allah.. jumpa lagi nanti..
kalau sempat aku update deko ruang tamu dan dining area yer..