Tuesday, August 15, 2017

#AtypunyaMiniOffice : sisi meja kerja



ok.. sambung cerite make over workstation ke MINI OFFICE

nak cerite apa lagi eh...


maybe nak tunjuk gambar jer lah.. dah lepas kemas2 ritu.. [semalam aku cerite]



alih kan susun atur bingkai2 gambar ni semua balik... jauhkan dari kerusi tu sebab sebelum ni asyik lah tersinggul siku..

orang tanya aku.. kenapa 'kat bawah' frame2 nyer..

sebab.. tu jer ruang yang ada sebelum ni.. huhu..dan lagi.. memang sengaja letak kat sisi supaya mata aku tak semak sangat nak pandang depan mata setiap kali buat kerje.. orang kata.. just dekorasi simple.. yang sesekali kite tengok tak la jadi boring..

lagi pon..memang takde ruang lain dah dan letak.. dan aku rasa..kat situ pon ok..





bahagian atas ni aku jarang tunjuk... aku letak buku2 kat sini.. agak bewarna kat sini.. nampak serabut sikit.. 
tak ley nak letak banyak2 buku sekaligus.. sebab berat nanti takut besi dalam tu bengkok balik..
sebahagian lagi..aku simpan dalam almari sebelah tu.. 




ada file masih tak belabel lagi.. tak sempat buat sorting pon lagi.. huhu..
nanti la kalau time betul2 rajin.. amik masa gak semua ni..




dulu.. bekas pensel semua atas meja.. rak kecik tengah2 tu lama dah pasang tu.. tak pernah cerite kat blog ni jer..praktikal lak duk kat situ.. so bekas pen..frame hiasan semua letak situ..dan atas meja kosong sikit.. meja tu time ni jer ko tengok kosong bersih kemas.. time lain..time aku buat kerje..memang penuh n semak hokeh.. tu aku suka takde barang atas tu.. 




orang tanya.. tak nak tukar ker kerusi yang lagi stylo sekrang ni.. yang trend tu ala2 Scandinavian tu..memang banyak mini office pakai kerusi camtu..

bukan tak nak.. nak giler hokeh.. 
tapi.. aku takut nanti abah sado tengok pastu tanya macam letak kerusi IKEA ni.. hahaha..tah sejak bila aku mithali sangat tah ni.. mihmihmih
 kerusi ni elok sangat pon lagi.. laki aku dok buat panjat2 repair lampu aku dok pikir kot cepat rosak ke hapa kan.. tapi tahan lasak gak eh kerusi ikea rega Rm 35 sebijik ni.. laki aku yang beli ni..takper la.. pakai lah sampai mereput sampai aku ada alasan nak tukar kerusi lain.. nanti2.. huhu









ok lah.. nanti aku sambung tunjuk lagi sebelah bahagian lagi yer.. tak dapat nak update panjang2 hari ni..mak ada kerje nak buat..