Tuesday, May 15, 2018

#RumahAtyFared : Bila hijau mendominasi





tah acaner tah umah aku tetibe bertema hijau tuk keseluruhan ruang..

tak pikir pon.. dan takde lah rasa nak jadikan hijau sebagai warna dominasi kat rumah ni [selain hitam]

abah sado kau lah ni..

eaahh... hahahaha...

tapi sebenarnya.. tak sengaja..

well.. aku bukan sejenis orang yang obses ngan satu2 color.. 

dulu.. yup..

tapi sekarang.. tak..

aku tak kisah ngan sebarang warna.. asalkan sesuai..

may be hijau sebab warna peberet abah sado.. tu jer.

dari asal nya saja2 nak 'letak' terus jadi dominasi..giteeewww kau dah pasrah... 




jadi... aku tambah sikit color
dan aku pilih warna outstanding contra ngan hijau.. which is magenta.. oren kemerahan
aku kan memang suka color2 terang nih.. since umah aku gelap.. dan aku dah cuba beberapa color dah.. 



sebelum ni aku tambah pada bunga.. dah cerite kat entry sebelum ni



dan just tambah color sikit pada throw cushion 


by the way.. cushion cover munga2 oren tu dari Mr Diy jer.. tak sampai Rm 10 harga sehelai.. 
dah lama carik yang corak macam ni ada mixed orange or magenta color.. tapi macam biasa lah.. time carik memang kau tak jumpa.. sedangkan sebelum ni macam bersepah jer jumpa kan.. 
plan nak gi H&M tapi tak sempat nak gi shopping hapa lagi.. kebetulan gi DIY nak beli tools kat workshop ritu.. terjumpa ni terus beli jer lah.. tu pon dah habes tinggal 2.. sedangkan nak pakai 6.. aku siap mencarik kat mr DIY lain2 nak cukup kan.. huhu.. 


ok.. nanti sambung lagi yer.. nak ke workshop ni.. tengok production.. sekarang hujan petang.. so kene pastikan kayu siap cat waktu pagi.. petang baru potong kayu.. [pekerja lah buat] cuma nak tengok betul ker tak lah..since masih baru.. tak biasa..keakdang ada jer jugak yang silap..