Tuesday, August 14, 2018

PROJEK MAKE-OVER BILIK TIDUR : KATIL dah sampai !!


sepanjang minggu lepas.. sabtu ahad.. sampai lah ke hari ni.. aku ngan abah sado punya bizi.. rasa penat giler..tak tau nak cakap acaner..  tak cukup rehat.. kejar masa.. ngan rumah.. ngan order customers nya.. ngan amik stock kayu.. ngan tetibe ada regular customer [ID] yang nak cepat barang.. 

kesian kat anak2 lah jugak sebab drag derang sekali kan...


banyak order.. abah sado kene masuk workshop gak sekali..
aku pon sampai tak tersempat nak reply wassap.. hari jumaat wassap.. hari senin baru aku dapat reply bagi sebut harga bagai.. tu pon tak habes2 lagi bagi.. bagi sebut harga tuk wainscoting bukan macam bagi harga barang jual ephyra.. complicated sikit.. nak kire tu amik masa.. lagi banyak wall.. lagi pulak macam2 permintaan nak macam ni macam tu.. lagi lah panjang kisah nya.. satu order kekadang amik masa berhari2 berminggu2 pon ada... 

dah lah tu...tetibe pulak lah ko nak make over bilik bagai.. saja menambah kerje....

dah tu.. nak tunggu free tak tau bila nak free nya pulak..so sambil2 amik-setel order sambil tu lah aku selit2 buat bilik ni.. ritu hantar barang kat kajang.. balik tu sempat singgah ikea cheras nak tengok barang.. sedang kan penat giler dah tu sehari sebelum nya buat kerje sampai tengah malam sakit2 badan.. lepas tu pagi2 dah bangun nak uruskan 2 order nak hantar/customer amik hari tu.. pon sempat nak singgah berjalan ke ikea tu.. tu pon sebenarnya nak ajak ke ssf tu.. tapi tak sempat pulak.. huhu..

macam tu lah perangai aku.. sejenis gigih.. kalau kata nak buat tu.. aku akan buat sungguh2.. tapi kalau kata tak nak tu.. hapa bende pon aku tak kisah... hahah.. 

aku ada target.. macam last month aku kata nak buat bilik anak.. so bulan ni.. aku target buat bilik kami pulak.. 
entry sebelum ni.. aku cerite pasal pasang wainscoting kan..

yang tak siap berminggu tu.. tetibe siap pasang cat semua dalam sehari.. 

sebab katil dah sampai..tetibe sampai..!!!



sampai lebih awal dari tarikh sebenar..
ni abah sado gi amik sendiri pakai triton cam biasa lah kan.. dia gi amik sorang.. aku risau gak lah sebelum tu tah selamat sampai elok macam ni gaya nya kan..huhu


excited lah katil ditunggu2 dah sampai depan mata.. giler aku tak sabar nak soh abah sado pasang... tapi tu lah wall nya tak siap2..

memang plan nya wall kene siap sebelum katil sampai.. tapi tu lah.. sebab kan aku cakap dah aku buat projek ni sambil2.. bizi ngan tempahan.. tu yang tak siap2 amik masa lebih lama.. tetibe bila katil sampai.. terus kelam kabut...katil tak boleh pasang sebelum wall siap.. 




nampak tak wall aku tak siap2 lagi.. frame besar kat lantai lagi tu tunggu abah sado free baru dapat pasang.. frame besar tak boleh pasang sorang.. sebab kena pegang atas bawah..


sebab katil sampai ko dapat pandang jer tak boleh pasang lagi.. maka kelam kabut lah aku menyiapkan wall bilik tu.. tu aku cakap.. tetibe boleh siap dalam masa 1-2 hari jer.. bayangkan aku buat sorang jer yer.. tak sanggup nak tunggu abah sado ko yang membizi kene tolong kat workshop  setelkan order customer banyak giler dan rushing nak kene siapkan cepat... letih nya masing2 tak tau nak cakap.. [aku rasa aku kene tambah 2-3 orang pekerja lagi ]

letih nya giler ah aku rasa 2-3 hari lepas.. aku paksa diri siapkan.. nak pasang katil punya pasal.. tak siap.. tak ley pasang.. tapi semak giler ko tengok macam tu tengah halam... 

siap saiko diri cakap sorang2 "sikit lagi aty.. sikit jer lagi..." sedang kan banyak lagi.. hahahaha.. tu baru buat feature wall yer.. bukan satu bilik pon.. 

dak qaleef pon dengar aku asyik cakap macam tu die pon support "sikit jer lagi mama.. sikit lagi.." dak shaquille pulak sibuk tanya2.. "dah siap ker mama? bila nak siap ? banyak lagi ke mama?" muka tak bersalah naive jer tanya2 tu.. sabau jer lah anak aku yang sorang ni.... hahahaha..


alih lah tepi dulu sebab malam tu nak tido masih pakai katil lama lagi.. 
wall baru siap wainscoting dan undercoat jer tu.. belum cat lagi yer..
so kene tunggu lagi sehari..



teaser lah sikit katil idaman kalbu aku ni.. giler ko tak excited kan..!!
aku siap bukak sikit pembalut nak tengok n bagi semangat sikit nak siapkan wall tu laju2.. 
tu pon ada masa aku give up dah tak larat tunggu jer lah abah sado balik.. huhu.. 



katil lama abah sado kata nak tukar sekeping kayu kat bahagian yang patah tu.. pastu nak cat balik.. lepas tu jual mur-mur..sekali ngan meja cermin... 

tak tau lah tu acaner dan bila nak buat nya tu..
dah dismental dah.. tak tau mana letak sekarang kat dapur letak nya kau..kot tetibe orang datang mesti pelik apesal katil ada kat dapur.. hahahaha.. 

aku sayang katil putih tu.. ada sentimental value kat hati giteewww... katil kawen kan... dah 9 tahun lah lebih kurang.. katil tu elok jer sebenarnya... sebab kayu... tapi tah mana silap nya boleh pulak patah..kat tengah2 pulak tu..kire pecah kat tengah kayu.. ada aku share gambar kat entry sebelum ni.. nak repair tu.. memang kene terus tukar kayu sekeping.. 
bahagian lain semua ok jer... takde goyang takde apa katil tu.. beli mahal gak tu satu set ngan almari siap... 

salahkan anak2 main lompat2.. eeaahh.. heheh..

tapi memang pon... ko tak nampak anak2 bujang aku buat acara gymnastics atas tu.. 


sigh........



lagipon macam jemu pon yer gak.. bila patah tu ada lah alasan nak tukar lain kan kan kan.. 



ok lah.. nanti aku update lagi.. pasal warna bilik ni.. hagak2.. warna apa..?? warna putih macam sebelum.. atau dah tukar warna 'aku'?